Vedr. grøn farve i akvarievand
Fra : Lee

Dato : 20-10-02 17:22

Jeg har et akvarie med en sumpskildpadde. Jeg har en pumpe som tager alle
urenheder. Men vandet bliver hurtigt grønt efter jeg har skiftet det, og det
bliver værre og værre med tiden. Det skal siges, at vi har meget kalk i
vandet, hvor jeg bor. Er det alger der farver vandet grønt?! Er der nogen
der har et forslag til, hvad jeg kan gøre ved det?

/Lene

Fra : Steen Suder

Dato : 22-10-02 11:36

Lee wrote:
> [...]
> vandet, hvor jeg bor. Er det alger der farver vandet grønt?! Er der nogen
> der har et forslag til, hvad jeg kan gøre ved det?

Det kunne være alger af en eller anden type; de er ihvertfald tit grønne.

Hyppigere vandskifte, mindre fodring, bedre filtrering (ikke kun
"urenheder").

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>