MS Windows
briani 27239
langsom startmenu
Fra : Peter

Dato : 21-10-02 15:30

Min startmenu er umådelig langsom, der går 3 sekunder fra jeg trykker alle
programmer inden der sker noget. Hvis jeg så trykker "esc" for at annulere
sker der det samme, ca 2-3 sekunder.
Nogen der har nogle forslag.

Jeg køre WinXp Home på en P4 1600MHz med 256 Mb RAM

-Peter

Fra : Morten Jensen

Dato : 20-10-02 16:56

Hej Peter

Har næsten samme system som dit,mit er også langsomt.
Vi skal have flere ram i,XP kører bedst med min 512mb,har jeg hørt et sted.

Mvh Morten

Fra : Svend Emil

Dato : 20-10-02 17:21

> Hej Peter
>
> Har næsten samme system som dit,mit er også langsomt.
> Vi skal have flere ram i,XP kører bedst med min 512mb,har jeg hørt et
sted.

Nejnej, jeg har det samme, og her kører det skam fint !

Måske en diskdefragmenterin vil hjælpe ??
Eller tømme midlertidige internetfiler ??

Prøv det, og genstart, det har givet pote ved mig et par gange
--
--- Svend Emil (o: ---
1800MHz, 256 MB Ram

Fra : Peter

Dato : 20-10-02 21:41

> Måske en diskdefragmenterin vil hjælpe ??
> Eller tømme midlertidige internetfiler ??
>
> Prøv det, og genstart, det har givet pote ved mig et par gange

Nope, det gav ikke pote, men jeg har fundet løsningen, se andet indlæg.

-Peter

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 17:06

Peter skrev:

> Min startmenu er umådelig langsom, der går 3 sekunder fra jeg
> trykker alle programmer inden der sker noget. Hvis jeg så trykker
> "esc" for at annulere sker der det samme, ca 2-3 sekunder.

Slå visning af små ikoner i startmenuen til.
Fjern evt. toningseffekten på starmenuen plus andre effekter som
du mener at du kan undvære.
Brug TweakUI eller ret i registreringsdatabasen så forsinkelsen på
startmenuen fjernes.

Madsen.

Fra : Peter

Dato : 20-10-02 21:41

> Slå visning af små ikoner i startmenuen til.

Var allerede slået til

> Fjern evt. toningseffekten på starmenuen plus andre effekter som
> du mener at du kan undvære.

"Brug skygger i menuen start" Er den som tager mest power, så når der blev
barberet lidt hårdt i instillingerne, fik jeg en hurtig start menu igen.

Så jeg takker mange gange for det gode svar.

-Peter

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 21:50

Peter skrev:

> "Brug skygger i menuen start" Er den som tager mest power, så når
> der blev barberet lidt hårdt i instillingerne, fik jeg en hurtig
> start menu igen.

Okay.
Hvis du vil have den endnu hurtigere så stil MenuShowDelay til
0 (nul). Du finder indstillingen inden i registreringsdatabasen.
Start > Kør: Regedit > [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

Det er den indstilling som også kan justeres med TweakUI, som
nævnt tidligere.

Madsen.

Fra : Gevaldi

Dato : 20-10-02 17:26

Peter skrev:

> Nogen der har nogle forslag.

Ja, ret din dato

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Peter

Dato : 20-10-02 21:42

> Ja, ret din dato

Jeg kan godt li´at være foran Er rettet, tilfreds??

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-02 00:36

Kører du McAfee?

Fra : akn

Dato : 21-10-02 09:54

Vil du gøre din startmenu endnu hurtigere kan det gøres ved hjælp af
registreringsdatabasen (regedit). Her finder du nøglen:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop

Tilføj en strengværdi (STRING) med navnet ''MenuShowDelay''. Værdien angives
i milisekunder. Standardværdien er 400, så mindre værdier end det vil gøre
menuen hurtigere.
Ved ikke om denne nøgle eksisterer på winxp men den virker på win 2000
mvh Allan

Fra : Peter

Dato : 25-10-02 16:16

> Kører du McAfee?

Nej det gør jeg ikke, Norton Antivirus. Hvorfor??

Fra : Willy

Dato : 21-10-02 14:59

start med at stille dit ur.

--
Willy.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-02 15:11

Mon, 21 Oct 2002 15:59:17 +0200, skrev "Willy"
<dus@bluemail.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Start med selv at følge netiketten, herunder korrekt citering
iflg. <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> før du
begynder at rette på andre.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark