xou 1455
Fra : Grisling

Dato : 20-10-02 16:21

Hej
Er der ikke en venlig sjæl der vil hjælpe med DNS opsætning på en Win 2000
server.

Jeg har læst, og læst, og læst, og blevet mere og mere forsviret. ( på
nettet og div. win 2000 bøger , alt hvad man kunne tage med fra hylderne på
biblioteket.

Jeg kan ikke få min DNS til at understøtte dynamisk opdatering.

Her er min opsætning i

"Forward lookup Zone"

Server-1 Host
192.168.168.253
(same as parent folder ) Host 192.168.168.253
(same as parent folder ) Start of authority [39],
server-1.mantzius.com.,administrator. "yes" til Allow dynamic updates
(same as parent folder ) Name server
server-1.mantzius.com. "yes" til Allow
dynamic updates

"Reverse lookup Zone "

192.168.168.x Subnet

(same as parent folder ) Start of authority [2],
server-1.mantzius.com., administrator "yes" til Allow dynamic
updates
(same as parent folder ) Name server
server-1.mantzius.com. "yes" til Allow
dynamic updates

Jeg håber på at der kommer nogen gode forslag til at få dette til at svinge
( DNS er da bare noget lor..), men skal jo bruges nå man vil køre sin egen
mail-server

Fra : Isak Lyberth

Dato : 20-10-02 17:29

I din DNS manager skal du højreklikke og tage properties på din zone,
vælg properties og skal kan du sætte "Allow dynamic updates?" til yes
Gør det for de forward og reverse zoner du mener skal bruge DDNS

Hilsen Isak