MS Windows
briani 27239
kan ik slukke?
Fra : refuge`

Dato : 20-10-02 15:56

Hej alle i ng, prøvede at søge i nyhedsgruppen, men kunne ikke finde
nogle indlæg om hvordan jeg får min pc til at slukke.
Som det ser ud lige nu, vil min pc kun genstarte lige meget hvad jeg
end gør, nogle der har råd for det?

På Forhånd tak
//Per Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 16:18

refuge` skrev:

> Som det ser ud lige nu, vil min pc kun genstarte lige meget hvad jeg
> end gør, nogle der har råd for det?

Kommer lidt an på hvilket styresystem der er tale om.

Madsen.

Fra : refuge`

Dato : 20-10-02 18:35

> Kommer lidt an på hvilket styresystem der er tale om.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det er XP pro.
//Per Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 18:40

refuge` skrev:

> Det er XP pro.

Prøv at kigge her så: <http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm>

Madsen.

Fra : refuge´

Dato : 20-10-02 21:31

> Prøv at kigge her så: <http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm>

Powermanagment er enablet i bios, men skal de underliggende felter også
enables?

I windows under enhedshåndtering, ntapm/legacy support, får jeg et gult
udråbstegn (fejl 37 - enheden kan ikke initialiseres)

Per

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 21:42

refuge´ skrev:

> Powermanagment er enablet i bios, men skal de underliggende felter
> også enables?

Det ved jeg ikke. Det kommer nok an på hvad der står i felterne.

Madsen.

Fra : refuge´

Dato : 20-10-02 21:53

> Det ved jeg ikke. Det kommer nok an på hvad der står i felterne.
Der står.
ACPI suspend type = S1 (pos)
PM controled by APM = Yes
Video off option = Suspend > off
Video off metod = V/H sync + blank
Moden use irq = 3
Soft-off by poverbuttom = Instant off
State after power faliure = auto

Per

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 22:01

refuge´ skrev:

> ACPI suspend type = S1 (pos)
> [...]

Min står på samme måde og her er der ingen problemer med at lukke
hverken Win2000 eller XP, så jeg tror ikke at det er nogle af de
indstillinger som er problemet.

Madsen.

Fra : refuge`

Dato : 20-10-02 22:10

> Min står på samme måde og her er der ingen problemer med at lukke
> hverken Win2000 eller XP, så jeg tror ikke at det er nogle af de
> indstillinger som er problemet.

har prøvet at følge guiden med at prøve at installere det fra det link du
gav mig,
men uden held, når jeg har installeret det siger den der er en fejl (Code
37).
Det den skriver er: Windows cannot initialize the device driver for this
hardware. (Code 37)
hvad kan det skyldes?

//Per Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 23:48

refuge` skrev:

[ntapm/legacy support]

> Det den skriver er: Windows cannot initialize the device driver
> for this hardware. (Code 37) hvad kan det skyldes?

Kører den som en ACPI- eller Standard-pc inde i Enhedshåndtering?
(Klik på plus-tegn udfor Computer).

Madsen.

Fra : refuge`

Dato : 25-10-02 14:10

> refuge` skrev:
>
> [ntapm/legacy support]

> Kører den som en ACPI- eller Standard-pc inde i Enhedshåndtering?
> (Klik på plus-tegn udfor Computer).

Der skriver den ACPI

> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hilsen Per

Fra : Madsen

Dato : 25-10-02 14:39

refuge` skrev:

> Der skriver den ACPI

Hmm, hvis jeg forstår et af de links hos MS som der er linket til
på <http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm>, så kan du enten køre
ACPI eller APM. ACPI er den foretrukne metode, men hvis Win2000/XP
ikke har valgt ACPI under installationen, så kan man vælge at køre
APM i stedet. <http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm> viser så
hvordan man installerer APM på WinXP.

Hvis man læser lidt på følgende link så står der:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q307525>
| ACPI is the preferred method for controlling power management.
| When ACPI support is not installed, Windows XP installs APM...

Din pc er altså fundet som en ACPI-pc så i teorien så burde du ikke
have problemer med at lukke den. At du så alligevel har det, kan
der sikkert være flere årsager til.

Prøv evt. om du kan få noget ud af følgende links:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q320299>
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q311806>

Madsen.