rengøring af akvarie
Fra : S.F.

Dato : 26-02-01 18:24

Et brugt akvarie hvordan rengøres det mest grundig, så at der ikk er
risiko har smitte mm.

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 26-02-01 18:43

"S.F." <fleck@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Et brugt akvarie hvordan rengøres det mest grundig, så at der ikk er
> risiko har smitte mm.

Det er ikke ret længe side, at jeg gjorde brugt akvarie rent. Hvis det har
stået lidt uden vand, tror jeg ikke man kan tale om nogen form for
smitterisiko.
Jeg gjorde det rent i varmt vand, tilsat lige så meget salt som kunne
opløses. Bagefter vaskede jeg det grundigt af i rent vand. Brug endelig ikke
rengøringsmidler af nogen art.

Udvendigt og på understel og lampe, sad der en del kalk på mit. Det fjernede
jeg med eddikesyre og vaskede af med vand. "Mystiske" genstridige ting på
glasset, kan som regel fjernes med et barberblad. (Vær forsigtig ved
siliconefugerne.)

God arbejdslyst.

Renate