Atomic - død den 19-10-2002
Fra : Thomas Brøgger

Dato : 20-10-02 14:54

Hej NG.

I går måtte vi tage den svære beslutning det er at aflive vores dalmatiner.

I Onsdags blev han syg og kastede op. Vi fik ham indlagt, de mente det var
en maveinfektion, så han fik penicilin og væske i et drop. Torsdag var han
noget mere frisk så vi fik ham hjem. Da han kom hjem sygnede han helt hen
og ville bare sove.
Fredag morgen havde han hverken spist eller drukket og han lå bare slapt
hen. Jeg kørte ham derfor til dyrlægen igen. Derfra gik det bare stærkt ned
af, så Lørdag morgen blev vi tilkaldt for at finde ud af hvad der skulle
ske. Vi sad hos ham mens han bare blev dårligere og dårligere. Kl 14:15
besluttede vi så at han skulle have fred, så han fik sprøjeten og sov
stille ind med hovedet i mine arme. Atomic blev godt 6 måneder.

Diagnosen: Kraftigt accellererende mave katar med bugsputkirtel betændelse.
Kraftigt forværret af hans svage immunforsvar.

Mit spørgsmål til gruppen er nu. Jeg mener der findes en side på nettet
hvor man kan mindes sine døde kæledyr. Jeg vil meget gerne have det link,
da jeg tror det kan hjælpe vores børn igennem dette.

Hilsen
Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-10-02 15:00

Som svar på skriblerier forfattet af Thomas Brøgger

> Mit spørgsmål til gruppen er nu. Jeg mener der findes en side på
> nettet hvor man kan mindes sine døde kæledyr. Jeg vil meget gerne
> have det link, da jeg tror det kan hjælpe vores børn igennem dette.

Med tårer i øjnene
http://www.dyrekirkegaarden.dk

mmf/Peter Lykkegaard

Fra : Ragna Skott

Dato : 20-10-02 17:54

Hej Thomas!

Jeg føler med jer. Det er frygtelig svært at miste sin hund, og specielt i
så ung en alder.
Her er linket til Regnbuebroen, som måske kan hjælpe jer og jeres børn lidt
i sorgen: http://www.petloss.com/rbdanish.htm

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Is

Dato : 20-10-02 20:51

> Hej Thomas!
>
> Jeg føler med jer. Det er frygtelig svært at miste sin hund, og specielt i
> så ung en alder.
---
Jeg synes nu ikke det bliver lettere, af at hunden er ældre !! har selv
måttet tage afsked for 4 mdr siden, med en på 12 år, der pludselig blev syg
!!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-10-02 23:24

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:aov2ou$e7a$2@sunsite.dk...

> [...]
selv
> måttet tage afsked for 4 mdr siden, med en på 12 år, der pludselig

Jeg må give dig helt ret .. alderen har ingen ting at sige .. og det
er ikke spor lettere at sige farvel til en gammel hund .. savnet af
hunden og tomrummet den efterlader er det samme .. det eneste man kan
sige er at det er mere "naturligt" at en gammel hund med et langt liv
bag sig skal herfra end det er at forstå at en ung hvalp for hvem
livet først lige var begyndt skal herfra .. men dette gør ikke at det
er lettere at sige farvel til en gammel hund som har haft en mega
plads i ens liv i X antal år ...
Hejhils fra Ami

Fra : Is

Dato : 21-10-02 18:45

Hmm !
(Vi har andet end PSP til fældes ) Hunde !!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-10-02 19:27

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ap1eof$7q6$1@sunsite.dk...
> Hmm !
> (Vi har andet end PSP til fældes ) Hunde !!

Ja jeg sad faktisk i går og var ved at besvare din mail vedr. psp ...
og var lige ved at spørge hvilke andre interesser du havde .. men så
vups kom svaret jo helt af sig selv ..
hejhils fra Ami

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 20-10-02 20:49

Hej Thomas + familie

Thomas Brøgger <thomas@broeggerklanen.dkxxx> skrev i en
> Hej NG.
>
> I går måtte vi tage den svære beslutning det er at aflive vores
dalmatiner.

Det gør mig virkelig ondt at læse at i kun fik en kort stund med Atomic, men
tro på at i gjorde det rigtige for ham, nu lider han ikke mere. Ord er kun
en ringe trøst, men i skal vide at jeg føler med jer.

> Mit spørgsmål til gruppen er nu. Jeg mener der findes en side på nettet
> hvor man kan mindes sine døde kæledyr. Jeg vil meget gerne have det link,
> da jeg tror det kan hjælpe vores børn igennem dette.

Hvis i går ind på www.poten.dk, kan man få det de kalder en mindesten.

Mange tanker til jer i denne svære tid

Bolette og Nicki

Fra : Holm

Dato : 20-10-02 21:39

Thomas Brøgger <thomas@broeggerklanen.dkxxx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db2b57a$0$34838$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> I går måtte vi tage den svære beslutning det er at aflive vores
dalmatiner.

Hvor var det synd for jer. Jeg føler virkelig med jer.
Det er frygteligt hårdt at være i den situation , men det var den rigtige
beslutning , kun få hunde klarer sådan en infektion, desværre.

> Mit spørgsmål til gruppen er nu. Jeg mener der findes en side på nettet
> hvor man kan mindes sine døde kæledyr. Jeg vil meget gerne have det link,
> da jeg tror det kan hjælpe vores børn igennem dette.

Jeg kender ikke et bestemt sted til dette formål , men du er mere end
velkommen til at skrive hans historie med billeder, på : www.dyrenettet.dk
hvis du har lyst.

Medfølende hilsener Holm
( jeg skrev selv om Asi , mit lille føl , på den måde , hvilket hjalp
meget )