Raid bundkort og boot fra ekstra Promise I~
Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-10-02 14:17

Dav gruppe.

Jeg er gang med at planlægge min næste maskine, og da jeg laver en del
videoredigering har jeg kig på RAID 0.

Min nuværende konfiguration: Scumpaq Pressario, indbygget UDMA/33 og
ekstra Promise UDMA/100 controller. 20 gig Fujitsu, 20 gig Seagate og
40 gig Maxtor.

Mine planer er:

1 x 40 gig til Windows & programmer

2 x 20 g i RAID 1 til data

2 nye 80-120 gig i RAID 0 til videofiler m.m. (ligenu ser det ud til
at cost/benefit siger 2 stk 80 gig IBM, men det kan jo nå at ændre
sig).

nyt mothernoard

ny processor (AMD etellerandet 2400 eller mere)

½-1 gig RAM

Prisen betyder noget, så det er også muligt jeg starter med ½ gig ram
og 1 80 gig harddisk for senere at føje noget mere til.

Men.... De motherboards der har indbygget RAID, kan de bruges således
at jeg booter på en disk sat på en ekstra Promise controller? Eller
skal man boote fra det indbyggede IDE?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Nicolai