Skal have en router med switch til min ads~
Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 20-10-02 12:16

Jeg har PT en trendnet brf104 router men lortet timer hele tiden ud, så man
kan ikke blive online på mirc icq osv. hvilket er mega irriterende :(

Jeg har kigget på sådan en d-link 804 router som tdc selv sælger med til
deres adsl, er den noget værd? Her tænker jeg på om jeg kan sætte tcp/ip
timeout value? Ligeosm på en cisco router?

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 20-10-02 17:51

Jeg har selv en 804'er, og den virker umiddelbart godt. Jeg har koblet tre
maskiner op på den, og de kan alle få kontakt med min ADSL opkobling til
trods for at jeg kun har to IP adresser.
Hvorvidt den er bedre end nogen anden, skal jeg lade være ubesvaret.
Men om du skal købe den hos TDC er nok et spørgsmål om pris. Undersøg hvad
andre skal have for den, der kan godt være mange penge at spare.
Iøvrigt kan jeg oplyse dig om, at ALDI har haft tilbud på netkabler CAT-5.
De er nu nedsat her i Næstved til 50 kr for 1x 20 meter eller for 2x 10
meter (så jeg skal lige have et par kabler mere til udbygning af mit lokale
netværk)

Søren

Fra : Calle.

Dato : 21-10-02 05:46

Søren L. Petersen wrote:
> [...]
> CAT-5. De er nu nedsat her i Næstved til 50 kr for 1x 20 meter eller
> for 2x 10 meter (så jeg skal lige have et par kabler mere til

TDC netbutik skal have 1699,- for dlink 804
datorbutiken.com (godtnok i sverige, men på dansk) skal have 509,- for den
samme.
Har selv lige købt en der.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-10-02 18:13

> [...]
> deres adsl, er den noget værd? Her tænker jeg på om jeg kan sætte tcp/ip
> timeout value? Ligeosm på en cisco router?

Hejsa...

Hvis du skal have en nu router kan jeg varmt anbefale en 3Com®
OfficeConnect® Cable/DSL Gateway Pris 536 hos itbutikken eller hvis du vil
have lidt mere sikkerhed, kan en zyxel zywall 1 også varmt anbefales. Den
sidste nævnte er godt nok lidt dyere. Jeg har aldrig haft problemer med time
out, eller andre problemer. det sammen gælder opsætningen. Det er ganske
simpelt.

Lars