HJÆLP SØGES
Fra : Erling

Dato : 20-10-02 11:40

Hvem var Ditlev von der Lieth og hustru Friderica Sophie von
Klingenberg, der fik fire børn døbt i Seest, Ribe, i 1740’erne:

Christiane Sophie, 8.1.1744
Charlotte Amalie, 5.3.1745 (død 1811, g.m. kammerherre Peder de Moldrup,
Vestervig kloster)
Friderich Ludvig, 6.2.1746
Friderich Ludvig, 12.11.1747

Alt om Ditlev og Friderica Sophie samt deres oprindelse har interesse.

Erling Vester Jacobsen
erling@jp.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 20-10-02 13:51

Kære Erling Vester Jacobsen

Jeg vil henlede din opmærksomhjed på bogen:

John T. Lauridsen
Marselis konsortiet
Århus 1987

den gennemgår Marselis og Klingenberg som indvandrer fra Holland til Danmark
omkring 1640, og som sætter sig efterkommere i Danmark såvel som i Norge i
årene herefter.

Noget tyder på at man har holdt den hollandske forbindelse, for "von der
Lieth" er sikkert også kommet fra Holland.

Venlig hilsen
Ole S.D. Hansen

Fra : Erling

Dato : 20-10-02 15:40

Kære Ole S.D. Hansen,

Tak for henvisningen om Klingenberg. Jeg har ikke været opmærksom på
John Lauridsens bog om Marselis.
von der Lieth'erne kommer enten fra Stade/Bremen eller fra Holsten. Der
er to kendte von det Lieth-slægter, og den bremiske har jeg arbejdet med
i mange år - faktisk mere end 20 år. Men der er alligevel stadig løse
ender.

VH

Erling Vester Jacobsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 20-10-02 18:38

Hej Erling!
Kender du nedennævnte hjemmeside? Det må være din slægt.
Hilsen
Bodil Madsen

http://www.pinaas.no/slekt/klingenberg.htm.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 20-10-02 18:52

Adressen virker vist ikke, men prøv at søge på Poul Klingenberg.
Hilsen
Bodil Madsen

Fra : Michael Adeler-Bjarn~

Dato : 24-10-02 09:12

Kære Erling Vester Jacobsen,

Vedr. Klingenberg.
Artikel i Personalhistorisk Tidsskrift, 1992:2, side 213-228. Titel: "Poul
Klingenbergs selvbiografiske optegnelser", af John T. Lauridsen.
mvh/ Michael Adeler-Bjarnø