N3310 Li-ion.
Fra : Fischer

Dato : 20-10-02 11:10

En af mine bekendte har en Nokia 3310, som vist ellers fungerer udmærket.
Men batteriet er blevet træt - det holder kun ca. et døgns tid.

Han har så købt et uoriginalt Li-ion batteri (850 mAh). Men det fungerer
ikke efter hensigten.
Telefonen går simpelthen spontant ud selv om batteriet er fuld opladet. Og
den fungerer altså fint med det originale batteri.

Er det et kendt problem med nogle Li-ion til 3310?
Hvis ja, hvilket batteri er det billigste anbefalelsesværdige?

*Fischer

Fra : Hans

Dato : 20-10-02 16:07

> [...]
>
> Er det et kendt problem med nogle Li-ion til 3310?
> Hvis ja, hvilket batteri er det billigste anbefalelsesværdige?

Jeg har samme problem med min 3310 og Li-ion Den kan også pludselig gå ud af
strøm mangel og når man tænder den igen er der strøm til mange timer igen.
Skulle jeg nævne at batteriet er fra Thansen, måske noget billigt skrammel.
Det bedste ved Li-ion batteriet er at de dage hvor det er godt er standby
tiden over 5 dage x 24 timer.

Mvh Hans

Fra : Claus Frigaard

Dato : 20-10-02 16:28

Hej..

Jeg købte et Li-ion batteri (originalt Nokia) til min søsters N3310 og det
kører bare,
hun har ingen problemer med at den går ud i utide.
Havde selv en E868 i tidernes morgen, hvor jeg købte et uoriginalt batteri
hos Thansen.
Det var da noget skrammel - efter ca. en dag kunne telefonen gå ud da den
viste at batteriet
var fladt, men tændte jeg den igen så var det stadig halvt opladet og det
var det samme hver gang.
Jeg har for eftertiden kun brugt originale batterier til de telefoner jeg
har haft, men der er sikkert andre der har haft mere positive erfaringer med
brug af uoriginale batterier..

Mvh. Claus

Fra : Michael Westi

Dato : 21-10-02 04:02

Jeg har selv købt li-ion batterier til 3310/30 hos thansen. Jeg har ikke
oplevet nogen problemer overhoved.
Mine 3310/30 holder en standby tid på 8-10 dage afhængig af display, lys
ect.

De batterier jeg har købt hos thansen igennem årene, til forskellige
tlf-mærker, har fungeret upåklageligt.(og nej, jeg arbejder ikke hos dem!!)

Men jeg har måske bare været heldig
--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Claus Frigaard <cam@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db2cb93$0$10682$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...

Fra : Fischer

Dato : 23-10-02 12:04

> [...]
> Telefonen går simpelthen spontant ud selv om batteriet er fuld opladet. Og
> den fungerer altså fint med det originale batteri.

Jeg har nu testet batteriet i 3 forskellige telefoner. Det går galt i alle
3.
De har SW-versioner mellem 4.06 og 4.46
Kunne det tænkes at nyere versioner kan håndtere Li-Ion?

*Fischer