Sangen om Herman (Hr. mand)
Fra : Michael Schrøder

Dato : 20-10-02 09:17

Jeg mindes en gammel sang, hvor en Herman (Hr. mand) ringer, og snakker med
det, der så viser sig at være hans søn. Der bla. bliver sunget noget med
"min egen telefon gør mig bedrøvet". Der blev også lavet en parodi på
sangen. Hvem sang disse sange - både originalen og parodien....?

Pft
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-02 11:17

Michael Schrøder <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db2661e$0$97620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> "min egen telefon gør mig bedrøvet". Der blev også lavet en parodi på
> sangen. Hvem sang disse sange - både originalen og parodien....?

__________

Originalen var med Henning Vilén og parodien var med Jan og René. Sangen hed
"Telefonsangen".

Hilsen musikexperten

Fra : Lars Raaby

Dato : 20-10-02 19:07

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3db2661e$0$97620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
> Originalen var med Henning Vilén og parodien var med Jan og René.

Originalen var med Henning Vilén og Marlene.
Jeg mener nu sangen hedder "Telefonen"

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-10-02 10:59

"Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> skrev i en meddelelse
> Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> Originalen var med Henning Vilén og Marlene.
> [...]

Både Henning Viléns sang samt Jan og Renés parodi hed ganske rigtigt
"Telefonen" og var en oversættelse af det franske hit "Telephone pleure".
mvh ole

Fra : Lars Raaby

Dato : 21-10-02 17:38

Lars Raaby skrev i et tidliger indlæg:

> Originalen var med Henning Vilén og Marlene.
Men hvem er denne Marlene? Har hun lavet andet?

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Michael Schrøder

Dato : 20-10-02 20:08

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db28126$0$28813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Originalen var med Henning Vilén og parodien var med Jan og René. Sangen
hed
> "Telefonsangen".

Takker.

Vi kom til at snakke om det efter Hit med sangen i fredags, hvor Henning
Vilén var med. Jeg havde nemlig en fornemmelse af, at det var ham, der i sin
tid sang den sang.

Hilsen
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-02 04:50

Michael Schrøder <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db319f8$0$97611$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Vi kom til at snakke om det efter Hit med sangen i fredags, hvor Henning
> Vilén var med. Jeg havde nemlig en fornemmelse af, at det var ham, der i
sin
> tid sang den sang.
_______

Han har forresten også lavet "Elefantsangen. Så telefonsange og elefantsange
er lige ham, hehe.

Hilsen Åge