Liste
Fra : Tom Sandfeld

Dato : 20-10-02 09:06

Hvor finder man en komplet liste, der er uafhængig af hvilken
organisation, pladsen eventuel er medlem af, over samtlige
vinter-campingpladser i DK?

Mvh Tom S.

Fra : Tommy Thøgersen

Dato : 20-10-02 10:13

"Tom Sandfeld"
Hvor finder man en komplet liste, der er uafhængig af hvilken
organisation, pladsen eventuel er medlem af, over samtlige
vinter-campingpladser i DK?
Mvh Tom S.

Hej Tom.
Det tror jeg ikke du kan finde nogle steder. Hver organisation har
deres egen hjemmeside/informationsmateriale, som de ikke blander med
andre, så du må nok ud og kigge hos dem alle:

og alligevel måske............

På denne side er en liste med 40-50 vinteråbne pladser:
http://www.campingferie.dk/h14_vintercamping/s/vinteraabent.asp
Tommy

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 20-10-02 17:29

Eller måske kan du finde noget på www.hansj.dk

Mvh
Heine

www.toyota-forum.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-10-02 18:56

"www.toyota-forum.dk" <2yota@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Eller måske kan du finde noget på www.hansj.dk

Finde noget om hvad?

Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og gør
meget gerne brug af de fantastisk gode råd og vejledninger om svar- og
citatteknik. Det vil gøre livet på usenet lettere og gladere for en
masse mennesker.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Gismo

Dato : 19-10-02 23:33

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> > > >

> [...]
> meget gerne brug af de fantastisk gode råd og vejledninger om svar- og
> citatteknik. Det vil gøre livet på usenet lettere og gladere for en

Fik vist klippet det værste skrammel væk.

Er du mindre begavet, eller vil du bare genere andre.
Hvorfor læser du ikke bare indlægget før så ved du hvad han svarer på,
det gør de fleste vel hvis de er i tvivl.
Du forventer at du kan komme ind midt i en samtale og så få det hele med,
det ka' sku' da heller ikke lade sig gøre i en alm. samtale.
hvorfor er du så ivrig efter at alle skal helt korrekt efter usenet.dk
regler
jeg tror der er mange der kun lige er inde og vende et spørgsmål og så går
der lang tid før de bruger gruppen igen.

Tænk positivt, pas på blodtrykket, du får det meget bedre.

Undskyld den lidt skarpe tone, men jeg og flere er træt af den almægtige,
der konstant skal dunke folk oven i hovedet med regler.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-10-02 06:33

Gismo wrote:

> Er du mindre begavet, eller vil du bare genere andre.

DOH - Gismo! Andreas Falck har såmænd bare forfattet en helt korrekt
henstilling, om at følge gældende standart på usenet.

> Du forventer at du kan komme ind midt i en samtale og så få det hele
> med, det ka' sku' da heller ikke lade sig gøre i en alm. samtale.

Du ved hvad Andreas forventer? Nej, klap hesten, og smut eventuelt
selv en tur omkring de anbefalede links i hans indlæg. Så vil du kunne
se, at der er god grund til at henstille - hvilket Andreas altid gør i
et sobert sprog.

> hvorfor er du så ivrig efter at alle skal helt korrekt efter
usenet.dk
> regler

Der er mange der sætter stor pris på den måde usenet kan fungere på.
Det er hurtigt og præcist - hvis folk følger de rutiner, som brugerne
gennem årene har fundet ud af virker.

> jeg tror der er mange der kun lige er inde og vende et spørgsmål og
> så går der lang tid før de bruger gruppen igen.

Og så mener du at det er OK, at de skal "forurene" usenet med svært
læselige indlæg? Nej, et tip om, hvordan man gør det let og effektivt
for alle, er helt OK.

> Tænk positivt, pas på blodtrykket, du får det meget bedre.

Her er det vist på plads med et: I lige måde!

> Undskyld den lidt skarpe tone, men jeg og flere er træt af den
> almægtige, der konstant skal dunke folk oven i hovedet med regler.

Og jeg er træt af, at folk ikke kan følge de anbefalinger, som brugere
af usenet gennem mange år har fundet ud af virker rigtig godt.

Værre er det, når enkelte udmærker sig ved at tilsidesætte
anbefalingerne bevidst.

Læg i øvrigt mærke til, at de fleste internetudbydere som en del af
deres abonnementbetingelser skriver, at de omtalte anbefalinger skal
overholdes!

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Bruger du OE, så brug denne: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : sogs

Dato : 21-10-02 07:48

Gismo wrote:
> [...]
>
> Undskyld den lidt skarpe tone, men jeg og flere er træt af den
> almægtige, der konstant skal dunke folk oven i hovedet med regler.

hej Gismo

flere ting halter i dit indlæg -

du har ret i at man skal tænke positiv, prøv !
det er jo netop derfor, at nogle på forhånd har prøvet tingene af og fundet
ud af, at det er nemmest, når alle rydder og skriver som anført i
netetikette.

ret beset gør man os alle en tjeneste ved v e n l i g t, at gøre
opmærksom på, at der er en bedre måde.
stopper man med det - som du tilsyneladende ønsker - skrider tingene.
hvordan får man ungerne + kamerarter til at ta skoene af, inden de vader ind
i huset - man er nød til at sige det - igen og igen - og Andreas og andre
gør os en stor b e g a v e t tjeneste. ved ikke hvorfor du syntes, at det
er pinligt -
godt at det ikke er dig, der hele tiden "venligt" påpeger et par detaljer
din tone er negativ, fornærmene. du kammer let over. og du kom med
et kedligt indlæg . (diskutioner om netetikette er kedelige !)

er forkert om, at bryde ind (?) hvad gør du selv....."samtalen" er fri -
og skal helst kunne følges af alle, ubehøvlet hvis man begynder at komme med
indforståede indlæg - ellers kan man bare skrive direkte -

sporer man en lille religionsting ?

du er velkommer til at hænge et par link under - efter reglerne - til ?

Carsten Stage (tak) forslog et meget smart program på
http://flash.to/oe-quotefix det kan hentes og lægges inde på 10 sek.
forbedrer Outlook E (du har stadig den gamle sideløbende) og viser de
forskellige citater i hver sin farve og ryder så det bliver overskueligt.
tilbage er kun at slette hvis man kun kommenterer en enkelt ting ud af en
længere række.
prøv det .

jeg svarer dig kun p.g.a. at hvert indlæg læses og overvejes af mange -
tråden her bidrager forhåbentligt til bedre "teknik" og overskuelighed i gr.
Sådan at man slipper for henvisninger til netetikette, og indlæg som dit.

venligst sten

Fra : Sune

Dato : 21-10-02 10:29

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
gr.
> Sådan at man slipper for henvisninger til netetikette, og indlæg som dit.

Lol, læs lige dit eget indlæg igen og læg specielt mærke til din eminente
quote-teknik.

Det glemte Andreas vist at kommentere Sover du Andreas ? Der var et
indlæg du ikke fik svunget politistaven over

Venligst Sune
--
Brug http://www.usenet.dk til at blive bedre Usenetbruger.

Fra : sogs

Dato : 21-10-02 11:15

Sune wrote:

> Lol, læs lige dit eget indlæg igen og læg specielt mærke til din
> eminente quote-teknik.

> Venligst Sune

? -
syntes at gr. mangler reelle emner at debatere - udvikler sig galt - dette
er jo bare et par krøller på "overfladen" - har vi campingabstinenser - der
er dep i årstiden eller va ?
put et par knuder mere i pejsen.
mvh sten

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-10-02 09:01

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Fik vist klippet det værste skrammel væk.

Det er altid en god ting at klippe alt det væk der ikke er absolut
nødvendigt for at forstå det givne svar, - og det er lige så
fornuftigt at lade lige præcis så meget blive stående, at man både kan
se hvem der gives svar til, og helt præcis hvilket udsagn der har
"provokeret" en til at forfatte et svar!

> Er du mindre begavet,

Det må andre bedømme, - den slags er svært at afgøre om en selv!

> eller vil du bare genere andre.

Lige præcis det modsatte, - jeg er interesseret i at _flest_ mulig
generer _færest_ mulig.

> Tænk positivt, pas på blodtrykket, du får det meget bedre.

Hele mit liv drejer sig stort set kun om positive tanker, hvorfor
skulle jeg ellers bruge tid, og energi, på at skrive dette venlige
svar på et helt igennem uforskammet svar!

> Undskyld den lidt skarpe tone, men jeg og flere er træt af den
> almægtige, der konstant skal dunke folk oven i hovedet med regler.

Og tro mig, - der er helt sikkert endnu flere der er trætte af alle
dem der er skide hamrende ligeglade med netiketten. Jeg taler ikke om
nybegynderne der endnu ikke har lært mediet at kende. Langt de fleste
af dem er mere end villige til at tage ved lære.

Og der er jo heller ikke tale om at dunke nogen i hovedet. Jeg
forsøger efter bedste evne at være venlig, høflig og hjælpsom i min
vejledning og hjælp. Men jeg kan da godt skærpe tonen når det viser
sig at det drejer sig om en hjernedød ignorant der mener at det er
helt i orden at pisse i suppen på en restaurant, eller at spytte
grønhakkere på fortovet!

Håber iøvrigt du har haft en god weekend, og efterårsferie. Det har
jeg nemlig! På trods af vejret og min fremskredne led- og slidgigt
m.m. Men et par solide krykker hjælper godt på mobiliteten

Og det sidste var lige så offtopic og uvedkommende som de par stykker
der mener at en venlig vejledning er at dunke folk oven i hovedet.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-10-02 09:23

Hej Gismo.

Du kan lige så godt se i øjnene at der er to slags mennesker der bruger NG.

Den ene gruppe har et spørgsmål/problem, de gerne vil ha' svar på, derfor
kommer de med et indlæg. Eller de ser et spørgsmål og besvarer det, fordi de
mener at have et svar på det. For dem er spørgsmålet/svaret det vigtigste,
ikke om det nu også følger alle regler, som for øvrigt kan være svære nok at
finde ud af for alm. begavede mennesker.

Den anden gruppe ser det som sit kald at sørge for at alle regler bliver
overholdt til mindste detalje. De stiller sjældent selv spørgsmål, og
besvarer kun spørgsmål, hvis de gennem svaret kan fremhæve sig selv. Det er
en typisk væremåde for personer med mindreværd, på den måde får de følelsen
af at de er bedre end andre. Sådan er vi mennesker indrettet og det bliver
vi nød til at affinde os med.

Så husk: "Man kan ikke forpligte nogen ud over deres evner."

Med venlig hilsen
Ebbe

Fra : sogs

Dato : 21-10-02 10:35

Ebbe Rasmussen wrote:

> [...]

begavede mennesker.

> Så husk: "Man kan ikke forpligte nogen ud over deres evner."

kun 2 ?
sikkert rigtigt et eller andet sted, nogle er sikkert det hele -
hvorfor er der i det hele taget nogen der spør eller svarer på noget som
helst.
hvor svært skal det være.
mvh sten

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-10-02 10:44

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Så husk: "Man kan ikke forpligte nogen
> ud over deres evner."

Ja, det kan man jo tydeligt se ved de par stykker der er
tilsyneladende ikke har evnerne til at _ville_ følge den gældende
netikette for svar- og citatteknik!

Men det kan jo være at det hjælper når de engang får tør ble på og
bliver voksne, især hvis man ikke kan lade være med at komme med
nedladende bemærkninger i private mails!

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 21-10-02 17:06

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Se mit nye forsøg på at lave en webside :
> http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
> og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Tænk hele denne diskution fordi at man som en meget sjælden og rimelig ny
bruger, åbenbart overskred en gylden regel, det må andreas MEGET undskylde
og jeg må så for fremtiden se om jeg kan holde mig fra at besvare indlæg.
Jeg troede bare at man kom med lidt hjælp til manden som nok ikke havde
regnet med at hans spørgsmål var endt sådan.

Mvh
Heine Hvidberg

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-10-02 18:36

"www.toyota-forum.dk" <2yota@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Tænk hele denne diskution fordi at man som en meget sjælden
> og rimelig ny bruger, åbenbart overskred en gylden regel, det
> må andreas MEGET undskylde

I stedet for denne arrogante holdning, kunne du jo f.eks. gøre et
forsøg på at læe, of bruge de få og meget enkle regler der er
opstillet for brug af de danske grupper!

> og jeg må så for fremtiden se om jeg kan holde mig fra at besvare
> indlæg. Jeg troede bare at man kom med lidt hjælp til manden som
> nok ikke havde regnet med at hans spørgsmål var endt sådan.

Dem der afstedkommer langt den meste "ballade" er alle de
børnehavebørn der mangler at få skiftet ble, og som tror at alle skal
rette sig efter deres helt individuelle regler og opfattelser af
hvordan tingene skal gøres, i stedet at de selv gør en lille bitte
indsats for at rette sig efter hvad der er almindelig god skik og brug
ved benyttelse af de danske usenetgrupper.

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 22-10-02 17:01

> I stedet for denne arrogante holdning, kunne du jo f.eks. gøre et
> forsøg på at læe, of bruge de få og meget enkle regler der er
> opstillet for brug af de danske grupper!

Jeg HAR skam læst reglerne, men fordi jeg lige præcis overskred en enkel
regel berettiger vel ikke til en decideret mudderkastning, f.eks kritiserer
jeg ikke din "fremragende" staveegenskaber, vel!

> [...]
> indsats for at rette sig efter hvad der er almindelig god skik og brug
> ved benyttelse af de danske usenetgrupper.

Skal jeg deraf tyde at du mener at jeg skaber en masse ballade og er et
lille barn? I stedet for at skræmme nye brugere væk, som mig selv som har
læst reglerne, men som lige skal bruge lidt tid før at det sidder på
rygraden, så vær dog lidt tålmodig (det bør du som kristen da være den
første til at mene) og gør opmærksom på fejl og kom med råd til hvordan det
skal gøres, det ville jeg have respekt for, skisme ikke for en som bare
begynder at kalde folk for små børn.

Mvh
Heine Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-10-02 17:19

"www.toyota-forum.dk" <2yota@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> gør opmærksom på fejl og kom med råd til hvordan
> det skal gøres, det ville jeg have respekt for, skisme
> ikke for en som bare begynder at kalde folk for små
> børn.

Nu var min "svada" egentlig slet ikke møntet på dig, - men der har på
det sidste været nogle få stykker der klart har tilkendegivet at de da
ganske aldeles vil "skide" på hvordan de gængse regler er for
skrivning i grupperne.

Du har vist en meget god vilje til gerne at ville lære disse regler,
og du da virkelig også en stor og hæderkronet indsats for at bruge dem
i praksis.

Derfor skal jeg da straks uforbeholdent og øjeblikkelig stikke dig en
soleklar undskyldning fordi jeg fik det til at lyde som om det var jeg
jeg møntede min vejdledning på.

Jeg synes selv jeg gør en indsats for at behandle nytilkomne
(nybegyndere) på en pæn måde, - men jeg indrømmer at når folk svarer
flabet på op til flere venlige og høflige henstillinger, så brister
min tålmodighed ind imellem (hvilket den naturligvis slet ikke
burde!).

Håber fortsat at du vil blive i gruppen og blive en flittig skribent!

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 23-10-02 14:37

> [...]
> det sidste været nogle få stykker der klart har tilkendegivet at de da
> ganske aldeles vil "skide" på hvordan de gængse regler er for

OK, jeg vil for fremtiden lige stikke en finger i jorden når der bliver sagt
noget, og du skal også være velkommen til i fremtiden at fortælle mig hvis
jeg gør noget "forkert", men meget gerne med et tip til at gøre det bedre.

Mvh
Heine Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 16:38

> meget gerne med et tip til at gøre det bedre.

Se, du tilhører helt klart den gruppe jeg er så glade for at møde her
på usenet, - for du er ligefrem ivrig efter at gerne at ville lære, og
at gøre tingene bedst mulig.

Jeg er helt sikker på at du vil få mange gode oplevelser her på
usenet, både i denne og i andre grupper, med den fine indstilling til
tingene som du har.

Bare endnu flere af din slags ville indfinde sig her, så kan det ikke
andet end blive godt! (stort smil og hihi)

--
Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
http://www.synnejysk.dk/

Fra : Gismo

Dato : 22-10-02 22:06

Andreas Falck wrote:
> [...]

> Jeg er helt sikker på at du vil få mange gode oplevelser her på
> usenet, både i denne og i andre grupper, med den fine indstilling til

Det er som om der kun er plads til én slags mennesker, efter din mening,
de skal have den rette indstilling til at bruge nettet, ellers kan de bare
skrubbe
af uden hensyntagen til at nogle der ikke klipper så godt, måske har nogle
af
de bedste svar.

> Bare endnu flere af din slags ville indfinde sig her, så kan det ikke
> andet end blive godt! (stort smil og hihi)

Velkommen til alle der vil EINORDNEN.

Gismo.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 22:34

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Velkommen til alle der vil EINORDNEN.

Er det med vilje du absolut vil misforstå mig

Fra : PHK

Dato : 23-10-02 08:47

> [...]

det
> skal gøres, det ville jeg have respekt for, skisme ikke for en som bare

Hvis de opfører sig som børn hvad skal man så efter din mening kalde dem
hvis man ikke må kalde dem børn?

--
_
|_|

Fra : Gismo

Dato : 23-10-02 22:51

Andreas Falck wrote:

> [ ... ]
> Dem der afstedkommer langt den meste "ballade" er alle de
> børnehavebørn der mangler at få skiftet ble, >

Og gud/jesus, what ever. sagde lad børnene komme til mig.
det er rart at være sikret en plads. TAK.

Gismo.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-10-02 23:08

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Og gud/jesus, what ever. sagde lad børnene komme
> til mig. det er rart at være sikret en plads. TAK.

Jamen det er altså bare fordi jeg tænkte på dig

Men når vi nu er ved det der med sådan noget lidt ovenjordisk, så tag
tid til at kigge lidt på dette billede, - men vær lidt tålmodig, så
vil du se en af Ånderne i aktivitet.

Klik på nedenstående link og det vil sende dig videooptagelsen:
http://home.attbi.com/~n9ivo/whatswrong.swf

Men ha' lidt tålmodighed og kig godt efter!

Og bagefter ved du garanteret hvorfor jeg foretrækker campingvogn
fremfor hotelværelse

Fra : PHK

Dato : 23-10-02 08:46

> [...]

> Jeg troede bare at man kom med lidt hjælp til manden som nok ikke havde
> regnet med at hans spørgsmål var endt sådan.

Prøv at se hvordan tingene hænger sammen ovenfor, hvordan "de gamle" (og det
er så vidt jeg kan bedømme både erfarne campister og erfarne usenetbrugere)
i første del af første afsnit på forhånd havde forudset dit barnlige svar
lige ovenfor!

--
_
|_|

Fra : Janne Madsen

Dato : 23-10-02 22:15

Ja nu står jeg jo nok rigtigt til øretæver for nu kom jeg jo til at klippe
det hele væk så nu kan jeg jo ikke skrive nedenunder det jeg svarer på. I
realiteten skriver jeg jo så ovenover hvilket er ulovligt ifølge nogle
regler. Og øhhh, da jeg hverken skriver ovenover eller nedenunder så skal
jeg vel have en tilrettevisning for ikke at starte en ny tråd i et helt
andet forum da denne diskussion vel ikke har noget som helst med min
campinginteresse at gøre.

Det korte af det lange er at jeg også er hamrende irriteret over at nogle
ikke bare kan se en lille smule igennem fingre med at der er nogle mennesker
der ikke er edb/diskussionsgruppeeksperter som blot kommer forbi og gerne
vil prøve og deltage i noget de måske aldrig har prøvet før.
Jeg er 100% overbevist om at de fleste af dem der træder en lille smule ved
siden af reglerne (som for øvrigt er rigtige og gode at have) ikke gør det
med vilje, kun af ren og skær uvidenhed. Lad dog være med at skræmme dem/os
væk ved straks at overfalde dem/os med tilrettevisninger. Har I så meget
styr på reglerne har i sandsynligvis også så meget styr på hvem der skriver
så i kan vente med tilrettevisningen til fejlen bliver begået 2 eller 3.
gang. Så slemt er det nu heller ikke.
Det værste er dog når der kun kommer en tilrettevisning og det ikke sker i
forbindelse med et ærligt indlæg i debatten. Så virker det ærligt talt på
mig lidt politibetjent agtigt og så burde man måske hellere lade helt være.
Den her lange tråd virker på mig noget mere forstyrrende end hvis en enkelt
ny bruger skulle komme til at skrive for oven, for neden eller hvad ved jeg.
Undskyld jeg kom til at overtræde sikkert alle regler.
Med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : PHK

Dato : 24-10-02 08:35

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vel have en tilrettevisning for ikke at starte en ny tråd i et helt
> andet forum da denne diskussion vel ikke har noget som helst med min

Korrekt. Første fejl.

> [...]
> der ikke er edb/diskussionsgruppeeksperter som blot kommer forbi og gerne
> vil prøve og deltage i noget de måske aldrig har prøvet før.

På den anden side er jeg temmelig irriteret over at der er nogen der har
lånt fars computer som bare _ikke_ vil indordne sig.

> [...]
> siden af reglerne (som for øvrigt er rigtige og gode at have) ikke gør det
> med vilje, kun af ren og skær uvidenhed.

Og de fleste - om ikke alle - er da også blevet vejledt venligt. Meget
venligt, endda, taget i betragtning der er nogen af de vejledte som bliver
ved og ved med at lave de samme fejl.

> [...]
skriver
> så i kan vente med tilrettevisningen til fejlen bliver begået 2 eller 3.

Du mener - for nu at være lidt ontopic her - at når folk har lært at det
ikke er nødvendigt at smide skoene uden for toiletterne på campingpladserne,
så behøver de kun at få at vide een gang at nu skal skoene altså stå udenfor
når man skal?

Tilrettevisningen til den enkelte - uanset om det er første eller tredje
gang vedkommende laver en "fejl" - læses af andre og burde egentlig kunne
hjælpe andre til at gøre det "rigtigt". Ikke desto mindre torsker nye navne
ind i gruppen og laver alle de fejl der kan laves.

> [...]
> forbindelse med et ærligt indlæg i debatten. Så virker det ærligt talt på
> mig lidt politibetjent agtigt og så burde man måske hellere lade helt

Det kan virke forstyrende hvis der er et svar på et spørgsmål man har givet.
Det ved jeg fra mig selv - jeg går mere op i hvad svaret på det spørgsmål
jeg har ventet på svar er - og glemmer alt andet (f.eks. henvisninger til
netsider).

> [...]
jeg.
> Undskyld jeg kom til at overtræde sikkert alle regler.

Ja, det er da tæt på. Din underskrift er heller ikke i overensstemmelse med
det navn dit mailprogram er registreret under. Det er nok din mors - og du
skal konfirmeres i morgen *)

Jeg følger med i 25 grupper on og off. Jeg har tit over 10.000 mails jeg
gerne vil have tid til at pløje igennem.

Skriver man kun i få grupper med lavt flow er det jo ingen sag at følge med
og få tiden til arbejde, familien og resten af ens fritid. Der kan oven i
købet blive tid til at skrive off-topic og hidse nogle debatører op.

Hvor mange grupper er du med i? Hvor meget tid har du til overs når du er
færdig med usenet?

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
*) Skal IKKE tages alvorlig :)))

Fra : Janne Madsen

Dato : 25-10-02 19:27

PHK <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db7a290$0$28787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Og de fleste - om ikke alle - er da også blevet vejledt venligt. Meget
> venligt, endda, taget i betragtning der er nogen af de vejledte som bliver
> ved og ved med at lave de samme fejl.

Ja det er jo nok på det punkt vi er uenige. Det er ikke min opfattelse at
der er nogen der i en uendelighed laver fejl med vilje. Jeg tror kun det er
nybegyndere som alligevel hurtigt finder ud af systemet.

Min opfattelse af en venlig vejledning er når det kommer i forlængelse af et
svar på et sikkert fornuftigt debatindlæg. Når vejledningen kommer som
eneste tekst ser jeg det mere som en lidt tvær tilrettevisning.

> [...]
campingpladserne,
> så behøver de kun at få at vide een gang at nu skal skoene altså stå

Ja da - det bør da ikke være nødvendigt at sige tingene mere end en gang.
Skal du have tingene at vide syv gange?

> Ikke desto mindre torsker nye navne ind i gruppen og laver alle de fejl
der kan laves.

Bør der da ikke lige være lidt plads til folk der bare har en sund interesse
for noget de måske lige har fundet ud af eksisterer men bare ikke lige har
fundet ud af hvordan fungerer.

> [...]
med
> det navn dit mailprogram er registreret under. Det er nok din mors - og du

Nu er vi jo ikke alle drengerøve der med god hjælp fra en avisrute har tjent
til vores egen pc og derfor absolut skal tonse igennem alle newsgrupper der
findes. Vi er nogle der er gamle nok til at have en kone som vi kan være
fælles om pc'eren med **)

> Hvor mange grupper er du med i? Hvor meget tid har du til overs når du er
> færdig med usenet?

Ikke så mange. Jeg er amatørskribent hvis sådanne stadigvæk kan tillades

Med venlig hilsen
Lennart Sørensen

*) Skal IKKE tages alvorlig :)))
**) Skal sikkert heller ikke tages alvorligt :))))

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-02 18:11

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
at
> finde ud af for alm. begavede mennesker.

Usenetregler svære? Nej nu må du godt nok undskylde. Vi har åbenbart ikke
samme opfattelse af begrebet 'almindeligt begavede mennesker'.

> [...]
følelsen
> af at de er bedre end andre. Sådan er vi mennesker indrettet og det bliver

Vi mangler en tredie gruppe. Den flok barnerumper fra rød stue, der flipper
helt ud over den mindste henstilling og skriger i vilden sky, når hele
verden ikke retter sig ind efter deres helt personlige opfattelse af hvilke
regler, der gælder for dem selv og for andre (og det er sjovt nok sjældent
de samme). Du kan jo so selv gætte hvor du hører til.

> Så husk: "Man kan ikke forpligte nogen ud over deres evner."

Så sandt - så sandt!
Derfor er jeg også i dyb tvivl om at denne diskussion flytter ret meget. Men
det kunne jo være der var en eller anden newbee, der gerne ville opføre sig
som et socialt væsen og ikke var sunket hen i ren egomani, der læste med.

vh
Jan

Fra : Tommy Thøgersen

Dato : 21-10-02 21:13

Hej i gruppen.
Jeg tillader at klippe groft, for jeg har ingen planer om at svare på
nogle af de meget kloge indlæg, men derimod angribe de kloge, som
gerne vil tilrettevise:

Jeg er helt enig med Andreas om indholdet den allerførste
tilrettevisning, dog var tråden var helt ny, så det var ikke det store
problem, hvis man villle have det hele med.

Noget helt andet er antallet af tillrettevisere:
Andreas kommer med et lille indlæg og afholder sig i første omgang fra
at gå i dialog med protesterne, men straks tager andre over, så der
pludselig er 13 indlæg. Det kaldes unødig støj i min ordbog og er
klart OT.

En helt anden ting er, at manden som stillede spørgsmålet i første
omgang, kunne blive så trykket af situationen, at han i fremtiden
afholder sig fra at starte nye tråde.

Den er min helt klare mening og ikke et oplæg til debat, så hvis vi
skal debatere dette, så i rette forum.

Med venlig hilsen

Tommy Thøgersen

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 21-10-02 22:14

Nogle gode svar i en unødvendig debat -
Men jeg kan altså ikke forstå at "man" retter på andre og så selv sætter
"reklamer" for
noget der virkelig kan skabe debat i bunden af sin mail.
Jeg er Kristen og vil til en hver tid forsvare dette - men Hvad pokker
kommer det
FRITID.CAMPING ved ??

Hvorfor reklamerers der så ofte for egne hjemmesider eller andre ikke
camping-relaterede sager.

Venligst
Carsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-10-02 22:28

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvorfor reklamerers der så ofte for egne hjemmesider
> eller andre ikke camping-relaterede sager.

Fordi ens signatur, der max må være 4 linier á 72 tegn, er et fristed
til netop at kunne gøre "reklame" for sin egen hjemmeside, - eller for
noget helt andet iøvrigt!

Du kan læse mere om dette her:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-10-02 18:19

"Tommy Thøgersen" <tommy.t@get2net.dk> wrote in message

> Den er min helt klare mening og ikke et oplæg til debat, så hvis vi
> skal debatere dette, så i rette forum.

Hvorfor dælen afholdt du dig så ikke blot fra at kommentere?

Dette er blot min mening og ikke et oplæg til debat, hvorfor jeg vil
bede alle om ikke at komme med tåbelige indvendinger mod mine meget
kloge ytringer.

vh
Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-10-02 17:05

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> hvorfor jeg vil bede alle om ikke at komme med
> tåbelige indvendinger mod mine meget kloge
> ytringer.

Jamen det afholder jeg mig så fra

Fra : PHK

Dato : 23-10-02 08:50

"Tommy Thøgersen" <tommy.t@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at gå i dialog med protesterne, men straks tager andre over, så der
> pludselig er 13 indlæg. Det kaldes unødig støj i min ordbog og er

Hvis Andreas´s indlæg stod alene tilbage uden andre har blandet sig vil den
tilretteviste jo tro at hans frække svar var helt OK.

> Den er min helt klare mening og ikke et oplæg til debat, så hvis vi
> skal debatere dette, så i rette forum.

Det er - desværre - nødvendigt en gang i mellem. Der er mange campister der
har fået øje på usenet for første gang, og derfor er campinggruppen den
første gruppe de overfalder. Der vil derfor falde en del tilrettevisninger
og diskussioner her.

--
_
|_|

Fra : sogs

Dato : 25-10-02 09:02

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> meget. Men det kunne jo være der var en eller anden newbee, der gerne
> ville opføre sig som et socialt væsen og ikke var sunket hen i ren

Lidt supelerende filosofisk OT

Det er lettere for en intiligent at spille dum, end modsat - (så den i
avisen)

Et TV program havde engang et ØVhorn - er det lettere, hvis man går over
til det, i stedet for ordene Usenet Hjælp Netetikette - Debatteknik osv ?

Grundliggende er de fleste vel tilhængere af en nogenlunde standardiseret
adfærd - -Vi skriver på Dansk, man er nød til at overholde en masse
protokoller for at komme af med sit g.... skal f. eks bruge modem - et
netprogram og en PC - og det er sådan, at lige de enten ikke virker, eller
at man får blå skærm. Tryk lige på - Reset. Om igen.
Kommet så langt mangler der i virkeligheden bare et lillebitte nøk, og det
hele kører i olie.
Er det virkelig så slemt ?

Usenet (dette medie !) har i øvrigt udviklet sin praksis og regler over en
masse år - og mon ikke der er god grund til at gøre "som man plejer" - tror
man da, at alle forgængerne jorden over - med millioner af indlæg - er
totalt idioter ?

Også i allerførste begyndelse i denne gr. var der nogen der mente, at man
sku bruge egne regler, idet man også dengang ikke kunne finde ud af at
flytte markøren ned eller måske slette - Men blev efterhånden.slidt til
overgivelse, overbevisning eller forsvandt.
Derefter udviklede det sig til, at der ofte kom 3-4 "komiske" mobbende
komentarer, hvis man kom til at skrive i gal camping gr. henholdsvis til
salg eller her, eller "overtrådte" i øvrigt.
Spurgte til sidst om om man dog ikke kunne finde en neutral standard
påmindelse og så bare nøjes med en enkelt, idet praksis var blevet lidt
træls, og tidsspilde for en masse læsere. Langt værre end at leve med et par
småfejl.

Det hjalp, og i en lang periode har der så som oftest kun været en enkelt
neutralt forslag om at kikke lidt i Debat teknik eller Netetikette - idet
man selvfølgelig gik ud fra, at det var nye, uerfarne, der ville være glad
for et par tip.

Især Andreas har været flink til at komme med et ganske neutralt link til
"hjælpefilen" - selvfølgelig underskrevet med sin sædvanlige signatur.

Nu er folks temperament og kultur meget forskellig, og det er da muligt, at
selve ordet Etikette lyder af Emma Gad, (er der et bedre) og signaturen,
med sin tydelige Kristne adr. virker som et Banner på nogle, måske især hvis
man har en anden religion - men nettet er efterhånden mokket op med
iriterende pop ups og spy cookies, uden folk af den grund går amok - så
hvorfår ta anstød af et par link i signaturen man totalt kan ignorere. En
åbenbart lille pris for en til tider ubehagelig opgave med roe-jernet.

Med humoristisk hilsen
sten

Fra : Gismo

Dato : 24-10-02 14:02

> [...]

> Især Andreas har været flink til at komme med et ganske neutralt link
> til "hjælpefilen" - selvfølgelig underskrevet med sin sædvanlige

Det er også iorden at henviser til citat teknik, hjælpefiler og meget andet
JEG syntes bare at det virker lidt provokerende eller som om at Andreas ikke
har meget andet at lave. Ham svare næsten aldrig på nogle ?, hvis han gjorde
det og i den forbindelse kom med henvisninger i bunden af sit indlæg virkede
det ikke som om formålet med indlæget var at tilrettevise brugere og jeg
ville
have større forståelse for Andreas som bruger og ikke politimand for nogle
regler som i det store hele virker O.K.

Jeg syntes det er meget få af indlæggene som det er svært at finde hoved og
hale i.
Kan jeg ikke finde rundt i indlæg. så lader jeg være med at læse dem.

> [...]
> signaturen man totalt kan ignorere. En åbenbart lille pris for en
> til tider ubehagelig opgave med roe-jernet.

Det står jo folk frit for om de vil klikke på siderne, så det er ok
man må dog forvente en reaktion vis man skilter med den personlige side af
sig selv.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-02 14:38

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det står jo folk frit for om de vil klikke på siderne, så det er ok
> man må dog forvente en reaktion vis man skilter med den personlige
> side af sig selv.

Det er sjovt, at når jeg bruger denne signatur, så kommer der aldrig
negative ytringer derom
--
Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/
http://www.sdanet.dk/

men bruger jeg den med henvisninger til mine kristne hjemmesider, så
er det helt iorden og fuldt acceptabelt at man skal stå model til alle
mulige underlødige og mere eller mindre latterliggørende og forhånende
bemærkninger. Når man klart står ved at man er kristen, så skal man
blot stå for skud og finde sig i hvad som helst, for kristne er jo
ikke andet end, i bedste fald - smådumme, og mere generelt lallende
idioter! - Er det dét du prøver at sige?

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering
i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-10-02 18:09

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> ikke andet end, i bedste fald - smådumme, og mere generelt lallende
> idioter! - Er det dét du prøver at sige?

Kære Andreas

Jeg tror at vi danskere har et meget specielt forhold til åben erklæret
religiøsitet. Vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre ved den og bliver
lidt flove, når en eller anden i vores nærvær åbent proklamerer dette. På en
eller anden måde føler vi (tror jeg) vores intimsfære overtrådt og har meget
svært ved at håndtere dette. Havde du derimod meddelt at du var bøsse eller
blotter ignorerer vi det med et skuldertræk og overlader dette til dig selv.
Men proklamerer man åbenlys missionerende kristendom tror jeg at vi
associerer typer a la Jehovas Vidner eller mormonerne, hvis
kristendomsforkyndelse på mange virker ubehageligt omklamrende.
I går var jeg til Princekoncert og fyren fik i bogstavelig forstand hele
salen op på tæerne i et forrygende show. Alle var med og med megen
entusiasme. Men da han som afslutning forsøgte at få folk med på noget
kristendomshaleluja skete der noget med publikum. Det lykkedes ikke at få
nogen til at deltage. Jeg garanterer at det ikke havde været et problem,
hvis han havde bedt publikum om at skråle med på nogle obskøniteter.
Hvorfor det er sådan kan jeg ikke helt gennemskue, men det er helt sikkert
at du som oftest - uanset det er din sig. - vil blive fortolket i det lys
denne sig. udsender, hvilket muligvis er fint, hvis det handler om tro, men
ellers tror jeg faktisk at du svækker dine egne argumenter.

mvh
Jan
- der godt kan se fordelen ved at tro, men ikke fatter hvordan man bærer sig
ad.

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 20-10-02 17:39

Eller prøv www.hansj.dk

Mvh
Heine

www.toyota-forum.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-10-02 18:49

Tommy Thøgersen wrote:

> Det tror jeg ikke du kan finde nogle steder. Hver organisation har
> deres egen hjemmeside/informationsmateriale, som de ikke blander med
> andre, så du må nok ud og kigge hos dem alle:

En mulighed kunne også være at kigge på CampingStuff's side. Der er
blandt andet en database med de ønskede oplysninger. Du finder den på
http://hansj.dk

--
Med venlig hilsen,

Fra : sogs

Dato : 20-10-02 19:58

Carsten Stage wrote:

> En mulighed kunne også være at kigge på CampingStuff's side. Der er
> blandt andet en database med de ønskede oplysninger. Du finder den på
> [...]

quotefix - smart - ovenstående uden at røre en finger
og markøren er hvor den skal være

* * * * *
tak

vh sten