Musik til gymnastik
Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-02 02:46

Hej alle

Er der nogle, som vil komme med nogle forslag til musik til et gymnastik
pensionisthold. Der bliver brugt pianist og ikke bånd..

Det skal være dansk musik, kendt og helst i et upbeat tempo.

F.eks. noget i Stil med "Tag ud og fisk" "Så bare bare tag det roligt" osv..

Claus

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-10-02 15:24

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det skal være dansk musik, kendt og helst i et upbeat tempo.
>
> F.eks. noget i Stil med "Tag ud og fisk" "Så bare bare tag det roligt"

Hejsa..

øh problemet med musik til gymnastik er vel nu at man ikke kan bruge musik
der er ophavsret på. Mener der har været en stor sag om det for ikke så
længe siden. Så spørgsmålet er om du ikke skal ud og finde musik der er
gratis at bruge..

Hæng mig dog ikke op på påstanden..

Mikael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-02 17:33

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er ophavsret på. Mener der har været en stor sag om det for ikke så
> længe siden. Så spørgsmålet er om du ikke skal ud og finde musik der er

Jeg ved, at der har været en sag, men gælder det også, når der er en
pianist, der spiller?

Jeg troede egentlig, at det kun gjaldt musik på cd og bånd..

Claus

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-10-02 23:36

Claus Tersgov wrote:
> Jeg ved, at der har været en sag, men gælder det også, når der er en
> pianist, der spiller?
>
> Jeg troede egentlig, at det kun gjaldt musik på cd og bånd..

Hej Claus
Det gælder AL musik ( der er bundet af ophavsret = under 70 år gammelt -
ældre musik er frit) der bliver brugt i gymnastikforeninger og lignende,
uanset hvad musikkilden er. I må inderligt gerne bruge musik af enhver
slags, men husk arrangøren/foreningen skal betale et mindre beløb til KODA
pr. gang eller pr måned, som bliver udregnet efter hvor lang tid og hvor
mange deltagere.
Læs mere på www.koda.dk
Dansk Musikerforbund, Danske Populær Autorer og flere andre musikforeninger
har netop, sammen med KODA, ved landsretten vundet en sag, om rettighederne
til musik brugt i feks gymnastikforeninger.
Uretfærdigt eller ej...komponister skal også have noget at leve af og det ER
deres musik, som vi andre får lov til at låne til at skabe grundlaget for
vores/ vore kunders/ vore elevers udskejelser..... mod betaling..

mvh/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-10-02 01:12

> Jeg ved, at der har været en sag, men gælder det også, når der er en
> pianist, der spiller?
>
> Jeg troede egentlig, at det kun gjaldt musik på cd og bånd..

Det gælder alle former for musikfremførelse. Der er
foreningen/ejeren/indehaveren der skal betale til Koda. Se mere på
www.koda.dk

Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-10-02 19:26

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aot1s7$dlh$1@news.cybercity.dk...

være dansk musik, kendt og helst i et upbeat tempo.

> F.eks. noget i Stil med "Tag ud og fisk" "Så bare bare tag det roligt"
osv..

> Claus
_____________

Jamen mon ikke du skal prøve om der findes en opsamlings-cd med Dorthe
Kollo`s ældre sange. Hun lavede jo tidligere sådan nogle voldsomt hurtige og
kvikke sange i stil med tyske slagere.
Vi husker nok alle "Gid du var i Skanderborg", "Greven fra Luxemborg",
"Den dag du kom" og Cobaya Combaye". Det vil da i hvert fald opfylde
betingelserne for at være noget der er "godaw" i. Det går stærkt og så er
det noget vi alle kender. Hun er jo også populær i Tyskland, fordi hun laver
disse slagerprægede sange.
Ellers ved jeg ikke liige hvad jeg skal foreslå. Men hvorfor ikke prøve
en af de vodsomt populære opsamlings-cder med "Tyske Slagerhits"?. Kan det
ikke gå an. Der findes nu 3. Det er noget som også er meget populært blandt
pensionister.

Hilsen Åge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-02 00:52

> Jamen mon ikke du skal prøve om der findes en opsamlings-cd med Dorthe
> Kollo`s ældre sange. Hun lavede jo tidligere sådan nogle voldsomt hurtige
> [...]

Læg mærke til, at jeg tydeligt skrev, at der ikke blev brugt bånd, men at
der blev brugt en pianist

Det var inspiration til denne, jeg søgte.

Claus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-02 04:52

Claus Tersgov <Clausnews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aovfit$gv9$1@news.cybercity.dk...

> Læg mærke til, at jeg tydeligt skrev, at der ikke blev brugt bånd, men at
> der blev brugt en pianist
____

Ups!

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-10-02 05:02

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Jamen mon ikke du skal prøve om der findes en opsamlings-cd med
> Dorthe Kollo`s ældre sange.

Dette vil sikkert komme som en overraskelse, men *alle* Dorthe
Kollo's sange er ældre - enddda meget ældre!

Fra : Troels

Dato : 20-10-02 23:13

> Er der nogle, som vil komme med nogle forslag til musik til et gymnastik
> pensionisthold. Der bliver brugt pianist og ikke bånd..

På biblioteket kan man få en lille folder der hedder "Musik til motion"
lavet af Anna Margrethe Nygaard. Der er mange blandede forslag i. Desuden er
der tegn der angiver om det er velegnet til opvarmning, pulstræning osv.

/Troels