Om Asus A7V133
Fra : Peter Andersen

Dato : 20-10-02 00:01

Jeg har et A7V133 som jeg kører en Duron 800Mhz på i øjeblikket.

Boardet er ret nyt for mig så jeg vil gerne vide lidt mere om det, dvs. er
der nogen der ude der har erfaringer med det? det siges at man bør holde sig
fra at bruge den indbyggede ATA100 contrller, passer det?
Hvilket BIOS version er optimalt at køre på det board?

Og sidst men ikke mindst hvad er den største CPU jeg kan køre på det board
og har det noget med BIOS versionen at gøre? jeg kan ikke manuelt indstille
boardet til mere end 850Mhz på jumperne på boardet, med mindre der er nogle
kombinations muligheder jeg ikke ved noget om.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Peter Andersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-10-02 00:15

Peter Andersen wrote:

> Jeg har et A7V133 som jeg kører en Duron 800Mhz på i øjeblikket.

Mon ikke http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v133/overview.htm giver
svar på de fleste af dine spørgsmål?
Klik på Bios/driver/Manual Download for at finde de nyeste bioser og
manualen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Nicolai

Dato : 20-10-02 00:36

> der nogen der ude der har erfaringer med det? det siges at man bør holde sig
> fra at bruge den indbyggede ATA100 contrller, passer det?
Nej, du skal bare passe på ACPI hvis du kører 2k/XP

> Hvilket BIOS version er optimalt at køre på det board?
Huskerj eg ikke :)

> [...]
> boardet til mere end 850Mhz på jumperne på boardet, med mindre der er nogle
> kombinations muligheder jeg ikke ved noget om.
Du kan vidst komme en DEL længere op, men nærmere kan jeg ikke komme :)

Fra : Anders Petersen

Dato : 04-11-02 05:17

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> wrote in

> Nej, du skal bare passe på ACPI hvis du kører 2k/XP

Kan du uddybe det? Jeg har selv et tilsvarende board, og har ikke haft den
store succes med at få hhv. en 8GB IBM, en 60 GB Maxtor, samt LiteOn DVD og
LiteOn brænder til at køre ata100 på xp pro. Kan det være fordi min prim.
master er den lille IBM - der vist er 2+ år gammel?

Og kan man anvende både ata66 og ata100 stikkene samtidig?

(er det rigtigt forstået, at acpi kun handler om strømstyring?)

/Anders

Fra : o&u

Dato : 20-10-02 10:42

On Sun, 20 Oct 2002 01:01:12 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

> [...]
>boardet til mere end 850Mhz på jumperne på boardet, med mindre der er nogle
>kombinations muligheder jeg ikke ved noget om.

På bundkortet er printet megen tekst og tabeller.

Der er tabeller for multiplier. 12.5 er den største multiplier. Med en
nyere bios har desuden 13x og 14x multiplier i jumperfree mode.

Tabel for frontbus står der også. Du har 100 og 133 MHz frontbus, og
en masse andre.

Da 12x133 er meget, og 13x133 endnu mere, så får jeg grænsen til 1733
MHz (amd sælger ikke nogen 14x133).

Men du skal aflæse rev. nr.
Har du revison 1.05. eller højere, så er det som jeg siger. Ellers er
grænsen 1300 MHz (med 12.5x multiplier som giver 13x).

Du skal forny bios hvis du skal over 1300 MHz.

Den indbyggede ata100 controller har jeg da været meget glad for !

Bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/A7V133/

Bios flasher, aflash:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/
boot på en dos diskette UDEN loading af: himen.sys, emm386.exe og
cd-driver

PC-probe:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/UTIL/PC_Probe/

ata100 controller (læs på chippen nr xxx):
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CONTROLLER/IDE/PROMISE/

support siderne om cpu upgrade:
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/amd_mb/faq085b_CPU_Upgrade_II.htm

mvh

John