Sædafgang i banken (Politiken19-10-2002)
Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-02 19:46

Sædafgang i banken (Politiken19-10-2002)

Cryos-firmaet, der er læge-styret, og har længe kun været Århus-baseret,
men har nu åbnet kontor i København, og det beskrives hvordan mænd med god
sædkvalitet kan tjene 250 kr ved at gå ind og onanere i et glas i et "
gokkerum" med porno-blade

Det lægelige personale er forstående for, at nogle ikke kan inspireres til
onani på en klinik, og man kan da bringe sæden hjemmefra.

Ligesom i Sædhjælpsfondet, som undertegnede cand.scient. bestyrer, skal der
oplyses højde, vægt, hårfarve, øjenfarve, blodtype og profession.

Lægerne begår den fejl, at de ikke lægger begrænser sig til familiefædre,
der har skabt sunde børn, som er deres egne.

Det er især studerende, som er motiveret af, at der kan tjenes 2500 kr
skattefrit om måneden, og som derfor er i Cryos's stald.

Ved brug af stabilt levende familiefædre, opnås ikke kun genetisk
sikkerhed, men også en væsentlig sikkerhed imod hiv og anden kønssygdoms,

Desuden er mikroskopisk vurdering af sædens frugtbarhed meget usikker, så
det er klogere at "kende træet på dets frugter".

Donorer loves absolut anonymitet overfor barnet, når sundhedssektoren er
involveret. Hos os er mange donorer villige til at møde barnet, hvis barnets
sociale forældre på et tidspunkt ønsker det.

Lægerne kunne let udføre værdifuld test for uopdaget arvelig sygdom hos
donor, men det forsømmes i høj grad (fx blodprøve for kolesterol og ultralyd
for nyrecyster).

Arvelig sygdom i donors slægt er værd at udspørge grundigt om, og i 1979-80
gik vore donor til lægegenetikere og fik grundige tjæk via registre. Da vi
pralede af det til medierne, stoppede man denne værdifulde foranstaltning,
både vedr vore og vedr den lægelig donor-service. De ny DNA-fingeraftryk gør
man ikke brug af.

----------------

Cryos-sædbanken begår en stor fejl ved ikke kun at søge donorer blandt
familiefædre med sunde børn. Det er på frugterne, man kender træet. Den ny
genetiske teknologi giver endnu ikke sikkerhed vedr andet end få og sjældne
sygdomme.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Chokmah

Dato : 21-10-02 05:47

On Sat, 19 Oct 2002 20:46:23 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Det er især studerende, som er motiveret af, at der kan tjenes 2500 kr
>skattefrit om måneden, og som derfor er i Cryos's stald.

Hmm skal der ikke gå 3 dage i mellem hver sæd afgang for at sæden er
anvendelig ?
Nå ja det passer også meget godt - undeligt hvorfor det er slatte frit
- går man bare ind med sæden og for så et kontant beløb udleveret ?

>Ved brug af stabilt levende familiefædre, opnås ikke kun genetisk
>sikkerhed, men også en væsentlig sikkerhed imod hiv og anden kønssygdoms,

Øhhh hvis sæd skal kunne holde sig så fryser man det ned - hiv - dør
på en temepratur på jeg mener under 7 grader !

>Desuden er mikroskopisk vurdering af sædens frugtbarhed meget usikker, så
>det er klogere at "kende træet på dets frugter".

Nå man kan well lave nogen gen tester ?

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-02 11:19

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
> Øhhh hvis sæd skal kunne holde sig så fryser man det ned - hiv - dør
> på en temepratur på jeg mener under 7 grader !

Hiv-virus tåler den anvendte nedfrysning, men de fleste mænds sæd, som har
gjort gravid, kan ikke gøre gravid efter nedfrysning, fordi der sker
dybtgående skader på al sæd ved at der dannes iskrystaller i cellekernen.

Fra : Chokmah

Dato : 21-10-02 16:55

On Mon, 21 Oct 2002 12:19:18 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
>> >
>Hiv-virus tåler den anvendte nedfrysning,

så er det en ny mutasion den gamle hiv tålte det ikke.
hiv er faktisk ikke så stærk før det bider sig fast - spy kan slå det
ihjel ilt dræber det på stedet..... har du nogen sinde høre om en
enste der er blevet hiv smittet ved insimination - jeg snakkede med
knold om det på et tids punkt der er lidt en ekspert på området der
skulle faktisk ikke en gang være noget til hindre for at bruge en hiv
inficeret persons sæd - hvis det bare blev behandlet først !

>men de fleste mænds sæd, som har
>gjort gravid, kan ikke gøre gravid efter nedfrysning, fordi der sker
>dybtgående skader på al sæd ved at der dannes iskrystaller i cellekernen.

Njaa jeg kender da flere lesbiske der er blevet gravide ved
insimination ?

--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html

Fra : N/A

Dato : 21-10-02 11:18

Fra : Bo Warming

Dato : 21-10-02 11:18

> [...]
> Nå ja det passer også meget godt - undeligt hvorfor det er slatte frit
> - går man bare ind med sæden og for så et kontant beløb udleveret ?

Kun få mænd har sæd der efter nedfrysning har 300 mill sædceller pr ml, og
betaling forfalder længe efter undersøgelser og indlevering, der højst sker
to gange ugentligt

> Nå man kan well lave nogen gen tester ?

Men vore uansvarlige og sjuskede læger er ikke så grundige og kompetente
som mit Sædhjælpsfond er. Vore familiefædre er den bedste løsning. Lægerne
kunne gøre det så godt som os, men de ved at folk ligger på maven for at det
er universitetsstuderende og at de er aids-testet, så de gider ikke gøre det
så godt, som de let kunne.

Fra : Chokmah

Dato : 21-10-02 16:51

On Mon, 21 Oct 2002 12:17:35 +0200, "Bo Warming"
> [...]

>to gange ugentligt

> Men vore uansvarlige og sjuskede læger er ikke så grundige og kompetente

Nå nå min far er sgu læge og jeg er vokset op i mellem læger ... jeg
har selv passet læge telfon fra jeg var 10 til 15 ... så jeg mener at
kende milluet - jeghar da nu erfaring for vores *uansvarlige &
sjuskede* læger - på mirakuløs vis til trods for det nu alt taget i
betragtning er ret kompetente - ja jeg synes ikke jeg kender nogen der
ikke magter opgaven .

at hospitalerene så durkener mere i administasion ind behandling af
patinter er så en anden sag hvor vi nok er enige -
f.eks har jeg en kodelom
nå for at komme af med den så skal jeg først til min egen læge der
rigemeligtvis konstatere det er en kodelom.
så skal man vider til en special læge ( 3 mdrs vente tid )der
konstaere det er sørme rigtigt hvad den praktiserene læge konstatere-
det skirver han lige en jounal om - OGSÅ SKAL DER holdes
administrative møder - hvor man finder ud af at ja manden har jo den
her kondelom også efter en 2-3 mdr for man en sedel om man kan komme
og få den fjernet på et yderst ubelejligene tidspunkt det slår aldrig
fejl - nå men det kan man så ikke - hvor på man for en ny aftale en
2-3 mdr efter der har man altså lige glemt den.

I stedet for for helved bare at få fingeren ud af røwen konstatere at
den praktisrene læge har ret - sprøjt noget bedøven ind tag en anden
patint ind imens det begynder at virke - når han er færdig så frys
satan af - hvor svært kan det være ???

> [...]
>er universitetsstuderende og at de er aids-testet, så de gider ikke gøre det

Det kan well være ligegyldig hvor sæden kommer fra hvis doneren passer
den der skal insimineres passer til hvad den der skal insimineres
kunne tænke sig .

nu når vi er ved det så kan jeg nu heller ikke fatte al den pyller der
er om det skal være så naturligt hvis man reelt kan gen rense sæd og
æg for den sags skyld så kan man sgu da lige så godt trække alle de
genetriske diposisioner ud som man ikke kunne tænke sig skulle gå
vider til sit barn ....

jeg kan da ikke se at f.eks mit barn skal lide under mit hård tab og
disposions for dipsomani mm.

Hell imho kunne man lige så godt gå hele vejen afskaffe naturlig
undfangelse også kun skabe smukke sygdoms fri og inteligente børn.

det er alt taget i betragning bedre at se godt ud ind at ligne din ven
glistrup meget kan man sige om ham - men udsenet har han sgu arldig
haft med sig -

det er simpelthænd mere praktisk at se godt ud være højt begavte og
sygdomsfri ....

MvH
Bo M Mogensen