Fejl ved indlæsning af fil i Word2000
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-02-01 17:06

En bruger havde sin harddisk fyldt totalt op, og hun har tilsyneladende fået
gemt sin fil på en eller anden uhensigtsmæssig måde, således, at der ved
åbning af denne fil kommer meddelelsen:

"Dokumentnavnet eller stien er ugyldig. Prøv følgende. * Kontroller
rettighederne for dokumentet eller drevet. * Brug dialogboksen Åbn fil til
at søge efter dokumentet"

Filen ligger korrekt på drevet, og jeg kan se, at den indeholder en del
tekst, når jeg åbner filen i en alm. teksteditor.

Der må være gået noget galt et eller andet sted. Hun har fået kørt en backup
tilbage fra natten inden; kan jeg på en eller anden måde redde det arbejde,
som hun har siddet og lavet i dag?

Vh, Lars

Fra : Kathrin

Dato : 27-02-01 21:51

Hej Lars.
Det er den samme meddelelse jeg får når jeg forsøger at åbne en Wordpad-fil.
Det lader til at den bliver gemt som en Word-fil uanset hvilken filtype jeg
vælger. Min løsning har så været at åbne filen direkte i Wordpad. Jeg ved
ikke om du kan bruge dette til noget, men det kunne være en løsning.
Hilsen
Kathrin

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-02-01 11:29

Tak for hjælpen, men det virker ikke - det er ikke en Wordpadfil.

Hun er i gang med at arbejde videre fra sidste backup (men blev lidt
sur...).

Vh, Lars

Fra : pre

Dato : 28-02-01 19:14

Det sker for de fleste, at en fil bliver "spildt" p. gr. af dit og dat.
Det sker også for mig, men min Word er så venlig at sørge for at der
ligger en recover-version, rettere sagt flere. Som standard ligger de
filer i C:/Windows/Application Data/Microsof/Word og kan 1: læses med
forskellige programmer 2: Redigeres med Notepad. Det er et spørgsmål om
kreativitet om det lykkes.
(Medmindre funktionen desideret er slået fra).

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-03-01 18:00

"pre" <ingenmail@image.dk> wrote in message
> [...]
> filer i C:/Windows/Application Data/Microsof/Word og kan 1: læses med
> forskellige programmer 2: Redigeres med Notepad.

Ja, men så er formatteringerne jo væk!

I øvrigt er der kun en recovery-version, hvis Word bliver lukke ned forkert.
Det var ikke tilfældet her...

Vh, Lars

Fra : pre

Dato : 02-03-01 10:59

Mig uden forskel men, hvis recovery-funktionen er aktiveret ligger der
altid mindst én version gemt, den indeholder alle formateringer og kan
læses, også i Notepad. Så længe der ikke rettes bibeholdes alt. Hvis
originalteksten eksisterer, kan den altid hentes frem, hvis man ved
hvordan.