bæresele
Fra : Rikke Pedersen

Dato : 19-10-02 15:08

jeg har købt en bæresele men min datter er ikke meget for at sidde i den.
Hun er 7 uger gammel. er det muligvis fordi hun er for lille endnu. Jeg har
prøvet den på på hende hver dag i en uge. Hun kan dog sidde i den lidt
længere fra hver dag der går, men er dog ikke helt tilfreds. Jeg har set
mange mødre gå med den og synes at den er meget smart og praktisk. er der
nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg skal bære mig an

Venlig hilsen Rikke

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 19-10-02 17:11

Hej Rikke.
Er det en bæresele af "Baby-bjørn" typen ?

Jesper

Fra : Zippedyr

Dato : 19-10-02 18:58

Hej.

Jeg har to piger, som nu er halvstore.

Da jeg er blind, var det næsten en betingelse for mig, at jeg kunne
transportere mine piger rundt i bæresele, til de blev så store, at de
kunne sidde i klapvogn.

Jeg tog dem på maven, når jeg skrællede kartofler, og de sov søveligt.
Jeg tog dem i selen, når jeg gik med hunden. Jeg havde en stor
Parkacoat, som de kunne sidde lunt og trygt inden under.

Bare foretag dig noget stille og roligt, så hjælper det for hver dag.
Lad være med at give op og give efter, selv om de skriger lidt.

M.v.h. "Anne Bordum & Jesper Hansen" skrev d. 19-10-02 17:11 dette
indlæg :

http://www.kandu.dk/

Fra : Rikke Pedersen

Dato : 19-10-02 18:56

hej
ja det er det.
hilsen Rikke
"Anne Bordum & Jesper Hansen" <bordum.hansen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ftfs9.133234$Qk5.5382556@news010.worldonline.dk...

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 19-10-02 20:59

Hejsa.
Min kæreste og jeg har to børn og har aldrig kunnet bruge seler af den type
(Baby.bjørn).
Børnene ville ikke sidde i dem, og vi fik ondt i ryggen med det samme.
Nu har vi stor fornøjelse af en anden sele - den er kanon. Du kan se den på
www.moderjord.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 20-10-02 11:03

Hej Rikke.

Vi har en bæresele af samme mærke som dig, nemlig Baby Bjørn. I begyndelsen
ville Kristian heller ikke så gerne sidde i den, Vi begyndte, da han var
næsten 4 uger gammel. Han blev urolig og skreg. Men vi blev ved med at sætte
ham i den hver dag. Nu er han næsten 3 måneder gammel og er blevet så glad
for den, at han faktisk falder i søvn, så vi er nødt til at have barnevognen
med i ind byen.

Så bare klø på. Hun skal nok blive glad for den.

Hilsen Rikke.

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-10-02 17:09

On Sat, 19 Oct 2002 16:08:01 +0200, Rikke Pedersen wrote:
> jeg har købt en bæresele men min datter er ikke meget for at sidde i
> den. Hun er 7 uger gammel. er det muligvis fordi hun er for lille endnu.

Min søn (som nu er 7 mdr.) ville først sidde i bæresele, da han var 3-4
mdr. Han har aldrig gidet at sidde med hovedet bagud.

Det er kanon at gå med ham i bæresele: Han er ellevild med at stirre
rundt på omgivelserne.

Desværre er han nu ved at være for stor til at passe vores Baby Bjørn
sele, særligt når vintertøjet er blevet aktuelt at bruge. Gad vist, om
der findes brugbare bæreseler til lidt større børn (7 mdr. til
gå-alder)?

Fra : LBR

Dato : 21-10-02 19:52

hej
vi har også en babybjørn bæresele til vores datter og hun elsker også at
sidde i den med hovedet frem ad så hun kan følge med i hvad der sker.
Jeg tror at det er vigtig at starte ud med kort tid ad gangen, men også at
man foretager sig noget, så man ikke er så optaget af hvordan barnet har det
i selen, for det skal jo nok have det godt.

Hilsen Louise

Fra : Meta Dam

Dato : 26-10-02 09:40

> [...]
> sele, særligt når vintertøjet er blevet aktuelt at bruge. Gad vist, om
> der findes brugbare bæreseler til lidt større børn (7 mdr. til

Her kan du læse om forskellige bæreseler/bæreslynger:
http://www.fi.dk/test/boerneudstyr/baereseler/t/

Det kan være at du finder noget der kan bruges (ellers kan du jo prøve en
rygbærestol).

Venlig hilsen Meta Dam

Fra : LBR

Dato : 27-10-02 19:54

jeg tror der findes noget som kaldes ryg bærer, som har lidt samme funktion,
jeg har set den i baby sams katalog.

hilsen Louise