Filer i et bibliotek og størelse?
Fra : Lars Madsen

Dato : 19-10-02 14:13

Jeg har denne funktion som finder ud af om et givent filnavn findes i et
givent biblioteket. Men for at være sikker på at det er den rigtige fil,
vil jeg også gerne kigge på størelsen, men hvordan?

public static boolean match(String dir, String match, int size)
{
File file=new File(dir);
String [] l;
try {

l = file.list();
for(int x=0; x < l.length; x++)
{
if (match.equals(l[x])) return true;
}

} catch(SecurityException e){
}
return false;
}

Hilsen Lars

Fra : Lars Dam

Dato : 19-10-02 14:36

On Sat, 19 Oct 2002 15:13:23 +0200, Lars Madsen
<larstmadsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vil jeg også gerne kigge på størelsen, men hvordan?
>

>public static boolean match(String dir, String match, int size)

prøv med file.listFiles() istedet, så får du et File objekt, som du
kan se størrelsen i (file.lenght())

vh. ld

Fra : Lars Madsen

Dato : 19-10-02 15:55

Jeg forstår ikke helt hvordan du mener det skal gøres, kan jeg få dig til at
skrive det i kode?

Hilsen Lars

Fra : Lars Dam

Dato : 19-10-02 16:36

On Sat, 19 Oct 2002 16:55:06 +0200, Lars Madsen
<larstmadsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg forstår ikke helt hvordan du mener det skal gøres, kan jeg få dig til at
>skrive det i kode?

File files[] = file.listFiles();
for( int i=0, i<files.length; i++ ){
System.out.println( files[i].getName() +" = " + files[i].length + "
bytes );
}

vh. ld

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 19-10-02 20:05

> [...]

>givent biblioteket. Men for at være sikker på at det er den rigtige fil,
>vil jeg også gerne kigge på størelsen, men hvordan?

Hej Lars.

Lars Dam har allerede nævnt File.listFiles() og File.length(), men du
kunne også bruge File.exists() til at spørge om en fil findes uden at
løbe en liste igennem. I øvrigt bør du også checke for om biblioteket
findes (med file.exists()). Hvis det ikke gør, får du en
NullPointerException (fordi l er null).

<kode slettet>
--
Ole I. Hougaard