Hjælp søges ang søvnproblemer.
Fra : jan

Dato : 26-02-01 16:41

Hej vi har en sund og rask pige på 5 mdr der ikke vil sove igenem om natten.
VI har i godt en mdr haft faste rutiner om aftenen med bad, lidt og spise
osv og så i seng, det skal siges at hun kun falder i søvn ved brystet.
Når hun så endelig sover vågner hun ca hver time natten igenem, og hun vil
kun sove igen hvis hun for bryst. (hun har fået både grød og vælling i ca
en mdr så det kan da ikke være af sult hun vågner.)
Vi tænkte at min kærste (kirsten) måske skulle rykke ind på sofaen og jeg så
kunne overtage nattevagten, med evt en sutteflaske jeg tror bare det bliver
ramaskrig hvis hun ikke får bryst, især da hun ikke vil bruge sut.
Hvad gør man?
på forhånd tak for evt svar.
Mvh jan og kirsten.

Fra : AFTENM15

Dato : 26-02-01 19:15

Barnet er jo ikke så gammel - og kan derfor ikke forklares, at nu er det
altså nat og nu skal du sove, så vi alle er udhvilede i morgen. Jeg har selv
3 børn - alle forhenværende brystbørn, og de har fået lov til at ligge ved
mig om natten. Først på naten blev de putte i deres egen seng, og efter
første "vågn" lagde jeg dem til - lagde mig godt tilpas og faldt i søvn
igen. På et eller andet tidspunkt faldt de tilsyneladende også i søvn, og
når de så vågnede igen, lagde jeg dem til ved det andet bryst og sov videre.
Det får en ende kan jeg af erfarig fortælle. Jeg lærte at sove fortræffeligt
med dem vedsiden af, og nu er de 8, 4 og 2 år, og sover alle på egne
værelser - hele natten som regel.

Fra : Birdy

Dato : 26-02-01 20:07

Måske forstyrres hun af jer? Kunne hun prøve at sove i et andet rum?
Hvis hun bare er tørstig så giv hende lidt vand.
Og ellers må I trøste jer med at det nok går over igen. Og hvis ikke I har
vandseng så tag hende da bare over til jer hvis I bliver for trætte.
Birdy

Fra : Milea

Dato : 26-02-01 21:51

Jeg er enig med AFTENM15..på et eller andet tidspunkt, så sover de. Jeg har
også 3 børn, dog i alderen 7, 4 og 6 mdr.
Alle er blevet ammet i sengen, dog blevet de puttet i egen seng først.
Vores yngste bruger heller ikke sut, og hun er først begyndt at tage flaske
for en måned siden. Min mand kunne på INGEN måde gøre hende tilpads eller
trøste, hvis ikke 'brystet' var i nærheden. Jeg lod min datter 'bestemme'
sin spiserytme..og det har betalt sig. I en alder af ca 6 mdr, sover hun fra
kl 19 til ca 7.30, i egen seng, i soveværelse.
Det er hårdt, imens det står på, men kan kun sige..tag hende over i sengen
om natten, evt. når hun atter er faldet hen, lægge hende tilbage til egen
seng, få sovet det I nu kan..ændre ikke 'sovesteder'. Prøv evt. at lægge en
brugt stofble ved hendes hoved..en der er blevet brugt igennem dagen, under
amning, så mors lugt er i nærheden.
Selv dette kan gøre underværker, også når de kommer i dagpleje, er på
flaske, og ikke kan finde ro, når der skal soves *S*
Ang. problemet med at hun ikke vil tage sut..tja..vi har prøvet utallige
suttemærker/størrelse, og hun har valgt at bruge sin tommelfinger *G* Tving
hende ikke til sut, når hun ikke vil ha den...ang. flaskesut, prøv evt. at
købe en, der minder mest om bryst. Typen jeg brugte som 'overgang', var flad
på begge sider, og den med mindst hul..den kan købes i REMA.

Held og lykke med nattesøvnen*S*
/Milea