DDA - finder intet - hjælp!
Fra : Gartner

Dato : 19-10-02 12:35

Hej,

Jeg forsøger forgæves at finde personer i DDA som jeg ved findes, men jeg
synes det er umådelig svært af få DDA til at finde noget overhovedet. Er det
nogle særlige tricks man skal bruge eller er søgemaskinen bare ikke ret god?

vh
Gartner

NOTE! If you want to reply to this message, delete .SLET from my email
address

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 19-10-02 13:21

Har du prøve at benytte nole af de ting der står under søgetips ??

Idet DDA basen ser ud til at bruge nøjagtig søgemetode og
ikke som mange andre baser af soundex søgning

En anden ting er er de sogne og FT'er du søger på i basen ?
se på http://ddd.dda.dk/asp/oversigtform.asp

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
hjemmesiden er sidst opdateret 19.10.2002

Fra : K. Thidemann

Dato : 19-10-02 15:58

On Sat, 19 Oct 2002 13:34:47 +0200, "Gartner"
> [...]

>nogle særlige tricks man skal bruge eller er søgemaskinen bare ikke ret god?

Først undersøger jeg om det ønskede sogn er indtastet via:
http://ddd.dda.dk/asp/oversigtform.asp

Er det indtastet søger jeg på:
http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

her benytter jeg % tegn når jeg er i tvivl om stavemåden.

Eks. Anne eller Ane, her skriver jeg An%e

Mvh
K. Thidemann

Fra : LisBJensen

Dato : 19-10-02 16:27

"Gartner" skrev d. 19-10-02 12:35 dette indlæg :
> [...]
Er det
> nogle særlige tricks man skal bruge eller er søgemaskinen bare ikke

Di kunne jo f.eks. skrive heri hvad det er du søger på, så kunne det
være du fik hjælp.
Du kan også prøve at søge på % samt en del af navnet. f.eks søgning på
gartner kunne skrives %ner. men tjek først som før foreslået om sognet
og årstallet er lagt på til online søgninger.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Gartner

Dato : 21-10-02 16:42

Hej Lis
Du har ret. K.Thidemann har væres så venlig at hjælpe mig denne gang. Næste
gang vil jeg skrive lidt om havd det er jeg ikke kan finde.

vh
Erik