MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Min pc er underlig
Fra : Melander

Dato : 19-10-02 12:22

Hejsa..

tjaaa, hvad kan jeg sige, jeg fatter ikke hvad der foregår i min pc.

sagen er at jeg har en maxtor 30gb harddisk, fint nok, og jeg er
tilfreds med den, men jeg har installeret win xp pro på den. Den er delt
op således(altså harddisken) c: 10gb og d: 20gb, xp er installeret på c:

jeg har nfts på c: og fat32 på d:

i går formatterede jeg igen, det vil sige jeg forsøgte på det, jeg satte
min win98 dos disk i og rebootede min pc, fint den starter også i dos,
jeg skriver format d: men for at vide at det ikke bliver understøttet,
nå jeg prøver bare for at se hvad der sker, at skriver format c: til min
store forundring kan den godt det, men da jeg kigger nærmere efter kan
jeg se at den formattere 20 gb, men det er jo det jeg har på d:

kan nogen fortælle mig hvad hulen min pc har gang i.

og hvad jeg kan gøre for at formattere begge drev i fremtiden.

http://www.kandu.dk/

Fra : jan larsen

Dato : 19-10-02 12:41

Hvorfor bruger du ikke den diskmanager som jeg mener følger med XP, den er i
hvert tilfælde en del af win 2000

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-02 12:43

Melander wrote:

> [...]
> store forundring kan den godt det, men da jeg kigger nærmere efter kan
> jeg se at den formattere 20 gb, men det er jo det jeg har på d:

Det er fordi Windows 98 ikke understøtter nfts, og derfor ser
fat32-drevet som drev c:. Lad være med at boote på win98-disketten og
formater i stedet inde fra Win XP.

--
Mvh. Kim Ludvigsen