/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Bowling for Columbine
Fra : Søren


Dato : 19-10-02 11:50

Hej -

Er der nogen, der ved om Michael Moores meget roste nye film Bowling for
Columbine får premiere i DK eller om man skal købe den for at få lov at se
den. For nyligt vandt den endnu en amerikansk filmpris - publikumsprisen ved
Chicago Film Festival.

På forhånd tak

Søren



 
 
Jan Richardy (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Richardy


Dato : 19-10-02 11:54

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message
news:aordbb$1aao$1@news.cybercity.dk...
> Hej -
> Er der nogen, der ved om Michael Moores meget roste nye film Bowling for
> Columbine får premiere i DK eller om man skal købe den for at få lov at se
> den. For nyligt vandt den endnu en amerikansk filmpris - publikumsprisen
ved
> Chicago Film Festival.


Har du prøvet at tage et kig på premierelisterne? Den kommer sidst i
december.

Spørgsmålet er så, om det kun er i den der dagmar-biograf i København eller
os jyder/fynboer også får mulighed for at se den på det store lærred.
---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk




Nikolaj Borg (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 19-10-02 12:43

Jan Richardy wrote:
> Har du prøvet at tage et kig på premierelisterne? Den kommer sidst i
> december.
>
> Spørgsmålet er så, om det kun er i den der dagmar-biograf i København
> eller os jyder/fynboer også får mulighed for at se den på det store
> lærred.

Siger Øst for Paradis dig noget? De kunne vel også godt finde på at nappe
den hjem.

/Nikolaj



Jan Richardy (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Richardy


Dato : 19-10-02 13:21

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
news:Swbs9.132911$Qk5.5353191@news010.worldonline.dk...
> Jan Richardy wrote:
> > Har du prøvet at tage et kig på premierelisterne? Den kommer sidst i
> > december.
> > Spørgsmålet er så, om det kun er i den der dagmar-biograf i København
> > eller os jyder/fynboer også får mulighed for at se den på det store
> > lærred.
> Siger Øst for Paradis dig noget? De kunne vel også godt finde på at nappe
> den hjem.

Ja, det frygter jeg også ... Jeg ved godt at det ikke er det kulturelt
rigtige at sige, men jeg synes helt ærligt at den er ret crappy ... Hehe ...


---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk




Nikolaj Borg (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 19-10-02 13:25

Jan Richardy wrote:
> Ja, det frygter jeg også ... Jeg ved godt at det ikke er det kulturelt
> rigtige at sige, men jeg synes helt ærligt at den er ret crappy ...
> Hehe ...

Øh, ØfP? Tjah, den er jo teknisk set langt fra moderne standarder i
THX-bioer, men jeg holder meget af at komme der. Den er hyggelig og så viser
de nogle glimragende film.

/Nikolaj



thomas tomcat (19-10-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 19-10-02 17:31

in article I8cs9.132924$Qk5.5357240@news010.worldonline.dk, Nikolaj Borg at
nikol@jSbPoArMg.dk wrote on 19/10/02 14:25:

>> Ja, det frygter jeg også ... Jeg ved godt at det ikke er det kulturelt
>> rigtige at sige, men jeg synes helt ærligt at den er ret crappy ...
>> Hehe ...
>
> Øh, ØfP? Tjah, den er jo teknisk set langt fra moderne standarder i
> THX-bioer, men jeg holder meget af at komme der. Den er hyggelig og så viser
> de nogle glimragende film.

lidt lissom os Fyenboeres Café Biografen. Skod-biffer, især de to mindste
sale, ,, men holdkaef, det er altså en hygli café.


LBH (20-10-2002)
Kommentar
Fra : LBH


Dato : 20-10-02 00:50


"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:B9D7554F.A77A%tomcat@pc.dk...
> in article I8cs9.132924$Qk5.5357240@news010.worldonline.dk, Nikolaj Borg
at
> nikol@jSbPoArMg.dk wrote on 19/10/02 14:25:


THX pjat! Dolby Snyd - for jer der kan huske det var der
bedre lyd på film i adskillige biografer tilbage i 60érne, 70´ erne ja sågar
i slutningen af 50´ erne, hvor man mange steder kørte magnetlyd. For blot
at nævne nogle:
3 Falke, Kinopalæet, World Cinema - og i provinsen Europa Bio (Ålborg),
Folketeatret( Århus), og Park I Risskov.
THX er en gang opreklameret fis, men det er da billigere
end den gamle løsning. Yderligere er det stadigvæk det der foregår på
lærredet der er det væsentlige.
Det skulle forøvrigt ikke undre mig om Malling Bio ikke tog den på
plakaten.
De Bedste Hilsner

Lars




Torben Simonsen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Torben Simonsen


Dato : 20-10-02 04:24

"LBH" <hexata@hansen.mail.dk> writes:

> THX pjat! Dolby Snyd - for jer der kan huske det var der
> bedre lyd på film i adskillige biografer tilbage i 60érne,
> 70´ erne ja sågar i slutningen af 50´ erne, hvor man mange
> steder kørte magnetlyd.

Nostalgi er ikke, hvad det har været.

Du har naturligvis ret i, at magnetlyd kan lyde aldeles fremragende,
men mon ikke at nogle af de glade minder fra "gamle dage" skyldes,
at sammenligningsgrundlaget i de tider var optisk mono i en aldeles
horribel kvalitet?

Magnetlyd er absolut ikke uden problemer. Magnetlyd uden nogen form
for støjreduktion (som det oprindelige Todd AO - Dolby format 40) er
befængt med temmelig meget højfrekvent sus. Hvis man forsyner
magnetlyden med Dolby SR støjreduktion (Dolby format 44, 45 og 46),
så får man et meget bedre resultat - og disse formater var som
bekendt ikke opfundet tilbage i 50'erne og 60'erne.

En anden faktor ved magnetlyd er, at magnetsporene og tonehovederne
slides forholdsvis hurtigt. Det kræver en kinomaskine, som er
tip-top-vedligeholdt for at få det optimale ud af et magnetspor.

Og sidst, men ikke mindst, er der kvaliteten af resten af gengivekæden.
Moderne biografhøjttalere er på alle punkter *langt* bedre, end
de højttalere, man kunne finde i biografer i 60'erne og 70'erne.
Jeg har haft lejlighed til at sammenligne (både ved lytning og
ved målinger) nogle gamle Altec "Voice of The Theater" med nogle
moderne biografhøjttalere, og de kære gamle Altec'er, som i sin
tid var "state of the art" inden for biografhøjttalere kan på
ingen måde leve op til moderne biografhøjttalere af god kvalitet.

Så jeg køber altså ikke rigtigt den der med, at det hele var
bedre i gamle dage.

> THX er en gang opreklameret fis,

Det kan vi til gengæld godt blive enige om. Jeg kan egentlig vældig
godt li' den oprindelige idé bag THX - at skabe en fælles standard
for, hvordan en god biograf skal være skruet sammen. Og mange af
de tekniske ideer bag THX-konceptet er også vældig fornuftige:
Standardiseret og kontrolleret efterklang i salen, højttalere
i baffelvæg, og aktive Linkwitz-Riley delefiltre. Altsammen gode
ting. Det er helt sikkert, at mange halvdårlige biografer fik
et vældigt kvalitetsmæssigt løft, da THX-konceptet kom frem.

Men i dag synes jeg desværre, at THX-konceptet er blevet noget
udvandet. Der står efterhånden THX på alverdens ting til
hjemmebrug, så forbrugerne må være ret forvirrede med hensyn
til, hvad THX *egentlig* betyder. Desuden så synes jeg, at THX
i betænkelig grad har udviklet sig til en ren pengemaskine for
Lucasfilm - og i dag også for Creative Labs (ja, dem med
Soundblaster-lydkortene), som har købt THX fra Lucas.

> men det er da billigere end den gamle løsning.

Det er jeg nu ikke så sikker på. Det koster stadig spidsen af
en jetjager at bygge en THX-biograf. Både i indkøb af udstyr
og i de penge, som THX skal have for deres "konsulentbistand".

> Yderligere er det stadigvæk det der foregår på lærredet der
> er det væsentlige.

Hørt! Der har i de senere år været fokuseret så meget på
smarte lydsystemer (jo flere kanaler, jo bedre?), at man
tilsyneladende helt har glemt at kigge på billedkvaliteten.
Jeg synes, at billedkvaliteten på mange af de nye kopier,
som laboratorierne sprøjter ud i stride strømme, er
rystende dårlig.

--
-- Torben.

Per Kristensen (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 21-10-02 07:46

> THX pjat! Dolby Snyd - for jer der kan huske det var der
> bedre lyd på film i adskillige biografer tilbage i 60érne, 70´ erne ja
sågar
> i slutningen af 50´ erne, hvor man mange steder kørte magnetlyd. For blot
> at nævne nogle:
> 3 Falke, Kinopalæet, World Cinema - og i provinsen Europa Bio (Ålborg),
> Folketeatret( Århus), og Park I Risskov.
> THX er en gang opreklameret fis, men det er da billigere
> end den gamle løsning. Yderligere er det stadigvæk det der foregår på
> lærredet der er det væsentlige.
> Det skulle forøvrigt ikke undre mig om Malling Bio ikke tog den på
> plakaten.
> De Bedste Hilsner
>
> Lars

LOL! Ja lad os da få stumfilmen tilbage nu vi er i gang! Det styrede sgu da
med en der spillede klaver gennem hele filmen!


"Lyden er 50% af filmen"
George



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste