FTP - kan ikke tilgå en mappe med æøå i na~
Fra : Michael [2800]

Dato : 19-10-02 11:48

Når jeg connecter min server (Win2K server) med ftp og jeg forsøger at "gå
ned i" en mappe som indholder ex 'ø' i navnet så skriver den at den ikke kan
finde filen/mappen, andre mapper er er ingen problemer med.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg har lavet af lort eller er det nogen
windows selv kan, den kan jo lave så meget andet lort

/md

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 19-10-02 13:48

"Michael [2800]" <michael@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogen
> windows selv kan, den kan jo lave så meget andet lort

Du skal unlade at bruge æøå til de mapper der skal håndteres af din
FTP-server, du kan evt. rename dem

mvh
allan

Fra : Jonas Jalling

Dato : 19-10-02 15:15

Hejsa,
Hejsa, jeg har lige købt en brugt NBase-xyplex switch (nh2025-10), men
desværre uden manual osv.
Jeg har prøvet at spørge google, men jeg får ikke rigtig noget brugbart. Er
der nogen der kan hjælpe lidt til med at opsætte sådan en svend? Eller
bedre, er der nogen der har en manual?

Med venlig hilsen
Jonas Jalling

Fra : Calle.

Dato : 19-10-02 16:18

Michael [2800] wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har en idé om hvad jeg har lavet af lort eller er
> det nogen windows selv kan, den kan jo lave så meget andet lort

Det er meget dumt at bruge æøå til fil/mappenavne, da ikke alle programmer
understøtter det. Det er jo ikke internationale bogstaver.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Michael [2800]

Dato : 20-10-02 11:13

> Calle
> Det er meget dumt at bruge æøå til fil/mappenavne, da ikke alle programmer
> understøtter det. Det er jo ikke internationale bogstaver.

Det har du fuldstændig ret i og jeg plejer heller ikke at bruge øæå af samme
årsag, en god vane fra de gamle dos dage. Jeg troede faktisk ikke at det
var et problem mere og slet ikke i et rent windows miljø, men jeg er
uforvaren kommet til at lave en mappe med et enkelt ø og opdaget så at jeg
ikke kunne få adgang til den og vil derfor gerne vide hvorfor jeg pludselig
ikke kan få adgang til mappen.

/md

Fra : Calle.

Dato : 20-10-02 13:53

Michael [2800] wrote:

> [...]
> et enkelt ø og opdaget så at jeg ikke kunne få adgang til den og vil
> derfor gerne vide hvorfor jeg pludselig ikke kan få adgang til mappen.

Kan du ikke bare omdøbe mappen elt bruge oe istedet for ø
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Michael [2800]

Dato : 20-10-02 17:27

> Calle
> Kan du ikke bare omdøbe mappen elt bruge oe istedet for ø
Jow jow, er gjort, men jeg vil statigvæk gerne vide hvad det er der gør,
at jeg ikke kan tilgå den famøse mappe, når jeg nu har kunnet.

/md