Nogen, der kender disse to (gyser)film fra~
Fra : Rune Holstvig

Dato : 19-10-02 10:19

Hej NG.
Jeg ville høre, om der er nogen, der kende disse to film, som jeg (smug)så i midten af firserne.

Det eneste jeg kan huske fra den ene er, at to mennesker spiller tennis og pludselig bliver nettet levende. Og der foregår vist også
noget med åndeuddrivelse.
Jeg ved godt, det ikke er meget at gå efter, men det var godt nok spooky, da jeg var barn...

Den anden handler om en mand, der er ved at grave ud i en pyramide. Hans kone føder en dødfødt datter, og i det samme han åbner
graven til en eller anden prinsesse eller dronning i pyramiden, vågner den dødfødte datter op.
Dronningens sjæl vokser nu op i datteren og bliver ond.

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

På forhånd tak,
Rune

Fra : Brian Petersen

Dato : 19-10-02 11:12

"Rune Holstvig" <holstvig@tiscali.dk> skrev:

Det eneste jeg kan huske fra den ene er, at to mennesker spiller tennis og
pludselig bliver nettet levende. Og der foregår vist også noget med
åndeuddrivelse.

Mon ikke det skulle være denne her:
http://us.imdb.com/Title?0088244

Den var en videreførelse af den britiske Hammer House of Horror-tradition
(bl.a. Dracula-filmene med Christopher Lee osv) på fjernsynsskærmen - en
BBC-produktion. Den blev vist på Danmarks Radio sandsynligvis i 1984-85, og
jeg tror at mange drenge og piger der var omkring 10-års alderen dengang og
tiltuskede sig lov til at se netop denne film for evigt har fået indprentet
nogle prægnante gyserscenarier i deres hjernebark!

Fra : ML-78

Dato : 19-10-02 11:28

> Det eneste jeg kan huske fra den ene er, at to mennesker spiller tennis og
> pludselig bliver nettet levende. Og der foregår vist også noget med
> [...]

Det tror jeg også, det er. Og jeg husker filmen som en af de mest skræmmende
fra min barndom. Den danske titel var "Tennisbanen". En af de scener jeg
husker bedst, er hvor en person hårdt slår til en tennisbold, som splatter
ud da den rammer væggen, og blod løber ned. Jeg tvivler på at filmen vil
have lige så stor effekt på mig nu, men jeg gad alligevel godt at se den
igen bare for mindernes skyld.

ML-78

Fra : Brian Petersen

Dato : 19-10-02 11:47

"ML-78" skrev:

Jeg tvivler på at filmen vil have lige så stor effekt på mig nu, men jeg gad
alligevel godt at se den igen bare for mindernes skyld.

------> Jeg foreslår en underskriftsafstemning og et sødt brev til DR! Vi må
være mange der gerne vil gense filmen. Se bare Nikolajs indlæg! ;)

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 19-10-02 11:29

Rune Holstvig wrote:
> Hej NG.
> Jeg ville høre, om der er nogen, der kende disse to film, som jeg
> (smug)så i midten af firserne.

Skægt, så populær netop den film er. En søgning på google viser, at hver
andet indlæg med ordet tennis i denne gruppe handler om denne film:

http://shor.ter.dk/988238594

FAQ-tid, eller er det for obskurt?

/Nikolaj

Fra : Brian Petersen

Dato : 19-10-02 11:44

"Nikolaj Borg" skrev:

FAQ-tid, eller er det for obskurt?

Vi er dømt til evig gentagelse - kald det gengangeri!

Fra : Rune Holstvig

Dato : 19-10-02 13:45

Tusind tak for de hurtige svar, det lyder til at være den!

Men hvad med den anden film? Er der ingen der har en ide om den??

Rune

Fra : Brian Petersen

Dato : 19-10-02 13:58

"Rune Holstvig" skrev:

Men hvad med den anden film? Er der ingen der har en ide om den??

----> Jo, jeg TROR det er denne her - en ret elendig sag med Charlton
Heston, men jeg husker ikke den scene du nævner.

http://us.imdb.com/Title?0080402

Fra : Rune Holstvig

Dato : 19-10-02 20:09

Lige præcis!!
Tusind tak!

Fra : Rune Holstvig

Dato : 19-10-02 20:19

Og vi snakker altså om "The Awakening" fra 1980 med Charles Heston
og "Tennis Court" fra 1984.

Har fundet "The Awakening" på Amazon.com til 4 $ for en brugt!