Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Sony 21" bliver sløret
Fra : Claus Skov

Dato : 19-10-02 05:30

Hej

Jeg har en Sony Triniton 21" CRT skærm som efter ca. en times brug bliver
meget sløret. Det virker som om man bliver enormt nærsynet, og billedet
flyder ud! Hvis jeg slukker skærmen i en 10 minutters tid og derefter tænder
den, er billedet normalt igen.

Er der nogle bud på hvad der kan være galt, og hvor meget det koster at få
den repareret...???

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-02 17:45

"Claus Skov" <ole-skov@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den, er billedet normalt igen.
>
> Er der nogle bud på hvad der kan være galt, og hvor meget det koster at få

Jeg oplevede engang nøjagtig det samme med en 15" Sony. Pga. konstruktionen
behøvede skærmen en jordforbindelse for ikke at gøre det - Og jeg havde
selvfølgelig ikke monteret denmed jord.

Jeg skulle have skærmen tændt mere end én time før den blev sløret og så var
det nok bare at køre en degaus på den.

Da skærmen blev forbundet til jord forsvandt problemet helt.

Claus