Favorit James Bond film
Fra : Zeki

Dato : 18-10-02 22:57

Okay så....i forlængelse af alle de tidligere tråde om 007, er det vel
næsten på tide at der kommer endnu en

Vælg tre favoritter fra nedenstående, og jeg vil poste resultatet fredag i
næste uge. For en god ordens skyld har jeg lige tilføjet en smule
lokalitets-info, for at man bedre kan skelne de enkelte film fra hinanden.

1. Dr. No. 1962
Sean Connery. Foregår på Jamaica. Blandt andet med den berømte Ursula
Andress strand-scene

2. From Russia With Love (Agent 007 Jages). 1963
Sean Connery. Foregår i Istanbul. Den med Orient-expressen

3. Goldfinger. 1964
Sean Connery. Den dødlige bowlerhat, Fort Knox og Pussy Galore

4. Thunderball (Agent 007 i Ilden). 1965
Sean Connery. Den med de mange undervandsscener. Foregår bl.a i Nassau

5. You only live twice. 1967
Sean Connery. Foregår i Japan. Den med kæmpe-basen i vulkanen og ninjaer

6. On Her Majestys Secret Service. 1969
George Lazenby. Foregår bl.a i Schweiz. Skijagter, Bond bliver gift, Blofeld
(ham den skaldede skurk)

7. Diamonds are forever. 1971
Sean Connery. Foregår i Las Vegas. Om smugling af diamanter

8. Live and let Die 1973
Roger Moore. Om voodoo, den med den lange speedbådsjagt. New York og Haiti

9. The Man with the Golden Gun. 1975
Roger Moore. Thailand, den med dværgen og Christoper Lee

10. The Spy Who loved me. 1977
Roger Moore. Med undervandsbasen og Ford Escorten der kan køre under vandet.
Egypten og Korsika

11. Moonraker .1979
Roger Moore. Venedig, Rio De Janero. Den med rumbasen

12. For Your Eyes only. 1981
Roger Moore. Cortina, Grækenland. Skijagter og en Citroen 2CV :)

13. Octopussy. 1983
Roger Moore. Foregår i Indien og Østtyskland.

14. A View To A Kill (Agent 007 i Skudlinien). 1985
Roger Moore. Foregår i Paris og San Fransisco.

15. The Living Daylights. 1987
Timothy Dalton. Foregår i Wien, Tangier og Afganistan.

16. Licence to kill. 1989
Timothy Dalton. Foregår i Mexico

17. Goldeneye. 1996
Pierce Brosnan. Skt. Petersborg.

18. Tomorrow Never Dies. 1998
Pierce Brosnan. Hamburg, Thailand

19. The World is Not Enough. 2000
Pierce Brosnan. Baku, Azerbadjan

20 Die Anoth.....nåh nej!
----------------

Zeki

Fra : Taba

Dato : 19-10-02 00:54

> [...]
>
> 5. You only live twice. 1967
> Sean Connery. Foregår i Japan. Den med kæmpe-basen i vulkanen og ninjaer

Så'rn der, det var min stemme...

//Taba

Fra : Morten Steen

Dato : 19-10-02 01:33

> [...]

> (ham den skaldede skurk)

> 12. For Your Eyes only. 1981
> Roger Moore. Cortina, Grækenland. Skijagter og en Citroen 2CV :)

KLASSE!

Fra : Michael Westi

Dato : 19-10-02 02:41

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Elt lille PS: Ang: nr. 10 The Spy Who loved me. 1977
Det var en Lotus Esprit Bond kører i, ikke Ford Escort. Den bil der bruges i
forfølgelsen af Bond er en Ford Taunus.

Fra : -V-

Dato : 19-10-02 04:00

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message

> [...]

> Sean Connery. Den dødlige bowlerhat, Fort Knox og Pussy Galore

> 13. Octopussy. 1983
> Roger Moore. Foregår i Indien og Østtyskland.

-V-

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-10-02 06:28

Fra : Zeki

Dato : 19-10-02 07:49

> 10. The Spy Who loved me. 1977
> Roger Moore. Med undervandsbasen og Ford Escorten

Ford Escorten? Jeg glemte vist at tage min pille, fordi det var selvfølgelig
en (hvid) Lotus Esprit!

Zeki

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-10-02 08:15

Mine 3 stemmer:

> [...]
>
> 15. The Living Daylights. 1987
> Timothy Dalton. Foregår i Wien, Tangier og Afganistan.

Og en lille tilføjele til dit fine arbejde:
> 15. The Living Daylights. 1987
Dansk titel: Spioner dør ved daggry

- den danske titel er ikke særlig kendt, men det stod altså i filmhæftet som
man kunne købe i biffen, og gad jeg lede efter det, så tror jeg at jeg har
det endnu.

Og så synes jeg i øvrigt at du burde have Never say Never again med - den
havde fået en stemme fra mig!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Zeki

Dato : 19-10-02 08:50

> Og så synes jeg i øvrigt at du burde have Never say Never again med -

Måske, men da den ikke er en officiel Bonf-film, men (blot) en
genindspilning af 'Thunderball', valgte jeg at udelade den.

mvh
Zeki

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-02 00:07

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men da den ikke er en officiel Bonf-film, men (blot) en
> genindspilning af 'Thunderball', valgte jeg at udelade den.

Helt rigtigt, men der er store forskelle mellem Never og Thunder og Never er
jo en Ian Fleming historie, dog skrevet noget om.
Men en af mine favoritter.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : thomas tomcat

Dato : 19-10-02 17:31

in article lE7s9.132813$Qk5.5333357@news010.worldonline.dk, Michael Lund
Sørensen at hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk wrote on 19/10/02 9:15:

> The Living Daylights. 1987
> Dansk titel: Spioner dør ved daggry
>
> - den danske titel er ikke særlig kendt, men det stod altså i filmhæftet

stemmer, det stod osse på enten nogle af de store plakateer, eller i
dagspresseannoncerne.

Fra : zcully

Dato : 20-10-02 12:20

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:lE7s9.132813$Qk5.5333357@news010.worldonline.dk...

<snip>

Og så synes jeg i øvrigt at du burde have Never say Never again med - den
> havde fået en stemme fra mig!
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk

Hvilket nummer i rækken er Never say never again hvis vi nu siger at den
tæller med??

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-02 14:39

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket nummer i rækken er Never say never again hvis vi nu siger at den

12 Z eller 13B den kom samtidig med Octopussy i 1983 - fjorten dage før så
vidt jeg husker. Octopussy er en god film, men efter at have ses Never var
det en tynd historie med en masse kønne damer. Den mangler Seans charme!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-10-02 10:08

> [...]
> fredag i næste uge. For en god ordens skyld har jeg lige tilføjet en
> smule lokalitets-info, for at man bedre kan skelne de enkelte film

Godt tænkt.

> [...]

> Blofeld (ham den skaldede skurk)

> 12. For Your Eyes only. 1981
> Roger Moore. Cortina, Grækenland. Skijagter og en Citroen 2CV :)

Og her er jeg ude at skide for jeg ville gerne have Living Daylights med,
men lad os kalde den en bobler:

> 15. The Living Daylights. 1987
> Timothy Dalton. Foregår i Wien, Tangier og Afganistan.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Max

Dato : 19-10-02 10:49

Fra : Peter Holm

Dato : 19-10-02 15:48

12,13,3

Fra : Raxzer

Dato : 19-10-02 20:46

>10. The Spy Who loved me. 1977

>12. For Your Eyes only. 1981

>13. Octopussy. 1983

Næste gang skal vi stemme om den bedste bond-babe

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-02 00:05

"Raxzer" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Næste gang skal vi stemme om den bedste bond-babe

Miss Octopussy alias Maude Adams - den eneste bond babe der har været
med i to film.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-10-02 00:37

in article scd3ruk0c973fu76dvitgmb6erunkt4368@4ax.com, Raxzer at
nomail@nomail.com wrote on 19/10/02 21:45:

> Næste gang skal vi stemme om den bedste bond-babe

barbara bach, eller hvad hun hed/der -- eller, nej måske snarere ,*, men på
den anden side,.. C-)

Fra : Peter G

Dato : 20-10-02 14:33

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article scd3ruk0c973fu76dvitgmb6erunkt4368@4ax.com, Raxzer at

> barbara bach, eller hvad hun hed/der -- eller, nej måske snarere ,*,
> men på den anden side,.. C-)

Var det hende havmåge-dræberen?

Hvad med ham der, der blev til hende der, der lå ved den der swimmingpool i
den Bond-film, med ham der Roger Moore.

Min: Mar(y|i)am D'Abo ... hende der med celloen!

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 19-10-02 23:13

> [...]
>
>12. For Your Eyes only. 1981
>Roger Moore. Cortina, Grækenland. Skijagter og en Citroen 2CV :)

Tom

--
It's a tiny bit arrogant of people to go
around worrying about those less fortunate.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-10-02 13:14

Zeki skrev:
> Vælg tre favoritter fra nedenstående, og jeg vil poste resultatet
> fredag i næste uge.

Jeg vælger.

> [...]

> 12. For Your Eyes only. 1981
> Roger Moore. Cortina, Grækenland. Skijagter og en Citroen 2CV :)

Men det er svært, og jeg har snart brug for at se filmene igen. Af de
nyere er TWINE nok den bedste i kraft af plottet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Anders

Dato : 21-10-02 11:38

1: 12 "For your eyes only"
2: 10 "The spy who loved me"
3: 6 "On Her Majestys Secret Service"

mvh

Anders HL

Fra : Martin Moeller

Dato : 21-10-02 16:39

Zeki wrote:

> Vælg tre favoritter fra nedenstående, og jeg vil poste resultatet fredag i
> næste uge. For en god ordens skyld har jeg lige tilføjet en smule
> lokalitets-info, for at man bedre kan skelne de enkelte film fra hinanden.

God idé.

> 10. The Spy Who loved me. 1977
> Roger Moore. Med undervandsbasen og Ford Escorten der kan køre under
vandet.
> Egypten og Korsika

*Host*, det er faktisk Sardinien istedet for Korsika.

Men mine tre yndlings-Bond-film er nok disse tre:

Mvh. Martin Møller