MS Windows
briani 27239
Langsom opstart med XP IGEN IGEN
Fra : Søren

Dato : 18-10-02 22:44

Jeg prøver lige en gang til da mit forrige indlæg er forsvundet på min
maskine.
OE skrev at meddelelsen ikke længere var tilgængelig, selvom den kun var et
par timer gammel.

Når jeg starter min maskine til den står klar på skrivebordet går der 1
minut og 33 sekunder,
kan det virkeligt være rigtigt ???
Findes der nogle små tricks til en hurtigere opstart.

Min Maskine er en P4 2.0 Ghz.

Mvh Søren.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 22:55

Søren skrev:

> Jeg prøver lige en gang til da mit forrige indlæg er forsvundet på
> min maskine.

Kan du heller ikke se svarene til det?
<news:ll_r9.1006$QT5.24932@news2.ulv.nextra.no> og

Madsen.

Fra : Morten C

Dato : 19-10-02 19:11

"Søren" <sht@paradis.dk> wrote in message
> Når jeg starter min maskine til den står klar på skrivebordet går der 1
> minut og 33 sekunder,
> kan det virkeligt være rigtigt ???

Det kommer jo an på, hvordan og hvoerledes du har fået den "tunet"

> Findes der nogle små tricks til en hurtigere opstart.

Allerførst, er det din BIOS der skal kildes under fødderne.
Slå autodetect fra af IDE-enheder, som alligevel ikke findes.
Slå boot-swap fra, ligeldes den heller ikke skal søge efter floppies
Er der noget der hedder quickboot, aktiver det :)
Tæller den rammene op 3 gange, ændr det til kun 1...

Dernæst, inde i winslows, deaktiver startup- og luk-ned-lyde
Check evt. antiviurs ikke er sat til at scanne alverdens sjov og fornøjelser
under opstart (så vidt vide er MCafee xperter på det område )

Deaktiver så mange services som muligt, af din opstart, der ligger og flyder
rundt nede i tray'et

Og med P4'er skulle det kunne gå ca. lige så hurtig som med min gamle
P100Mhz/32MB Ram...
39 secs; det er sq en tuning der vil noget

//MortenC

> Min Maskine er en P4 2.0 Ghz.

(Og for at vise dig hvor meget et program kan forsinke en opstart, kan
fortælle dig at da jeg installerede Norton AV og 32 mb ram mere, tog det 4
sekunder mere :-/)