Airport printning
Fra : Glenn Pedersen

Dato : 18-10-02 21:59

Hej ng

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Jeg vil gerne kunne printe fra min pismo som er på airport.
Har prøvet meget forskelligt appletalk, ip printning, men det virker
bare ikke.
Hvad gør jeg forkert ?

Hardware: iMac 600 med brother 1240 + hp 990Cxi direkte på base desuden
pismo 500 m/airport kort kan godt se iMac'en men nægter at printe.

Håber der er en der kan hjælpe

Glenn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-10-02 22:20

Har du lukket af for printerdeling i din firewall på iMac'en?

Martin

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 18-10-02 22:58

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Har du lukket af for printerdeling i din firewall på iMac'en?

Nej, firewallen er ikke aktiveret på nogle af maskinerne

Glenn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-10-02 23:19

Glenn Pedersen <maxi@homemail.com> wrote:

> iMac 600 med brother 1240 + hp 990Cxi direkte på base

Betyder ovenstående, at 1240'eren sidder på iMac'en

eller

betyder det at 1240'eren og 990'eren sidder på basen via printserver?

Martin

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 19-10-02 01:22

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Betyder ovenstående, at 1240'eren sidder på iMac'en
>
> eller
>
> betyder det at 1240'eren og 990'eren sidder på basen via printserver?

Begge printere sidder på iMac'en via usb.

glenn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-10-02 07:28

In article <1fk9u7l.35k54zcx35iN%maxi@homemail.com>, Glenn Pedersen wrote:
> [...]
>
> Hardware: iMac 600 med brother 1240 + hp 990Cxi direkte på base desuden
> pismo 500 m/airport kort kan godt se iMac'en men nægter at printe.

Hvis du kører MacOS X 10.2 på begge, så skulle det være til at oprette den
ene maskines printer som en LPR printer på den anden, og printe over
nettet den vej på alm. unix vis.

Ved ikke helt hvordan det fungerer i det grafiske disse dage.
Mange wireless basestationer bridger ikke AppleTalk.