Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm
Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 21:36

Så er siden opdateret - og lidt mindre rodet

Mvh

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 23:24

"Lars [8210]" wrote:

> Så er siden opdateret - og lidt mindre rodet

Hej Lars

Du har stadig glemt at indsætte nogle vigtige tags, der skal
starte og slutte dokumentet.

<HEAD> </HEAD> <body> </body>

Og så er det propfyldt med overflødig kode, hvis du er
interesseret, så vil jeg godt lige fjerne det overflødige kode og
indsætte de manglende tags.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 19-10-02 02:12

> [...]
>
> Og så er det propfyldt med overflødig kode, hvis du er
> interesseret, så vil jeg godt lige fjerne det overflødige kode og

Hej Niels

Det kan jo blot ikke betale sig, idet du skal ind og rode i koden hver gang
jeg opdaterer - og det vil vel ske temmelig mange gange til at starte med!

HEAD> </HEAD> <body> </body> - bliver opfattet som overflødig kode!

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-10-02 10:04

"Lars [8210]" wrote:

> Det kan jo blot ikke betale sig, idet du skal ind og rode i
> koden hver gang jeg opdaterer - og det vil vel ske temmelig
> mange gange til at starte med!

Så må du meget undskylde tilbudet, jeg var i den tro at du havde
holdninger til www, du ville f.eks. ikke samarbejde med
http://www.photographing.dk/ p.g.a. reklamer, men din egen
link-side fylder sådan ca. dobbelt så meget som nødvendigt, fordi
du ikke har fjernet alle datoerne for hvornår du har oprettet og
sidst besøgt hvert enkelt bookmarks.

Jeg er også ret sikker på, at hvis der bliver indsat <HEAD> og
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm - så forsvinder de ikke
igen, når du redigerer siden i din html-editor.

De fejl der er på dit site, er egenlig bitte små begynderfejl,
som det er både dumt og fjollet at undlade at gøre noget ved, og
hvis du har tænkt dig at sitet skal være til fælles brug for
foto-gruppen, så bør det også fungere for alle i gruppen.

Jeg lægger en kopi af sitet på flg. URL:
http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link - så kan du se at en
rettet version fungerer, og dokumentet er reduceret fra de 88
Kilobytes din ver. fylder til kun 46 Kilobytes, det er jo omtrent
halv størrelse.

Jeg sætter XFUT til news:dk.edb.internet.webdesign - det er en
rigtig god gruppe, hvor du kan du få hjælp og vejledning, når det
handler om at lave hjemmesider.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 19-10-02 10:37

> [...]

> link-side fylder sådan ca. dobbelt så meget som nødvendigt, fordi
> du ikke har fjernet alle datoerne for hvornår du har oprettet og

Størrelsen på siden er vel irrellevant!!! 50 eller 100 Kb er irellevant.
Og ja jeg må ikke webdesign hvor der er penge med i spillet.
Hvad har reklamer med størrelse at gøre?

Jeg getager mig selv ( fra andet postning)
PS: Niels - http://www.photographing.dk/ kan jeg ikke arbejde sammen med
idet der er reklamer! Og jeg skrev at jeg ville lave det hvis der IKKE er
reklamer. -(( Og tilmed
reklamer der lyver ( "Kamerahuset -billigst altid" - når deres priser er 40
% over markedspriserne - men københavnere betaler jo også gerne 200 kr for
en agurk!)) ( jeg må ikke lave det hvis der er penge med i det!) Så derfor
bliver det som det er.

> Jeg er også ret sikker på, at hvis der bliver indsat <HEAD> og
> http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm - så forsvinder de ikke
> igen, når du redigerer siden i din html-editor.

Jow for MS IE sætter dem ikke! Der er ikke brug for det.

> [...]
> hvis du har tænkt dig at sitet skal være til fælles brug for
> foto-gruppen, så bør det også fungere for alle i gruppen.

Niels: Jeg har ikke skrevet den kode - det har IE 5.5 selv! Så der er ingen
begynderfejl. Der er ikke fejl.
Den er korrekt. Du vælger "File" - "Import and Export" og følger Guiden - så
laver MS IE 55 selv den side!!

> [...]
> rettet version fungerer, og dokumentet er reduceret fra de 88
> Kilobytes din ver. fylder til kun 46 Kilobytes, det er jo omtrent

Den er en gammel version du har kopieret!!!

> Jeg sætter XFUT til news:dk.edb.internet.webdesign - det er en
> rigtig god gruppe, hvor du kan du få hjælp og vejledning, når det
> handler om at lave hjemmesider.

Nej tak - Det virker fint!

> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

med venlig hilsen

Lars

Fra : Mikael

Dato : 19-10-02 11:21

Hej Lars

Jeg synes nu det er pænt af niels, at tilbyde at optimere siden. Størrelsen
1000 Kb kontra 50 Kb er måske irrelevant. Men hvad nu når siden bliver
større? Personligt synes jeg det er træls når siden fylder mere end
nødvendigt = længere download tid.

mvh.

Mikael

Fra : Lars [8210]

Dato : 19-10-02 12:01

"Mikael" <m.kristensenXXX@grafisk.dk> wrote in message
> [...]
> 1000 Kb kontra 50 Kb er måske irrelevant. Men hvad nu når siden bliver
> større? Personligt synes jeg det er træls når siden fylder mere end

Såmænd - med sålænge den bliver rettet hele tiden er det spild af tid. Og 50
eller 100 kb er irrelevant.
Og alt det ÆVL om at der er fejlkode/begynderfejl er WOT.= Waste Of Time,
idet koden er genereret af MS IE.

Lars

..

Fra : Pico

Dato : 19-10-02 16:56

Lars [8210] wrote:
> [...]
> tid. Og 50 eller 100 kb er irrelevant.
> Og alt det ÆVL om at der er fejlkode/begynderfejl er WOT.= Waste Of

Jeg har ellers aldrig hørt nogen påstå at de koder der genereres at IE og andre
lignende programmer er noget at råbe hura for. De kan køres, ihvertfald af
IE, men at kalde dem optimale er vist det man kalder en kraftig overdrivelse.
Pico

Fra : Lotte M

Dato : 19-10-02 17:35

"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> skrev

> Nej tak - Det virker fint!

Hvis din holdning er, at det er ligemeget om siden virker for andre
end IE-brugere, så er det ikke en faq/linkliste for gruppen du laver,
men din egen linkliste :-/

Hvis linklisten er til gruppen, bør den være funktionel. Jeg vil anbefale
du laver interne links, så man kan hoppe ned til den linkskategori man
er interesseret i.

Hvis du laver et dokument i notepad, ud fra denne skabelon, kan du
copy-paste koderne og derefter copy-paste linksne ind - det tager lidt
tid, men du får et dokument med meget få koder og brugerens browser
bestemmer farver, fontstørrelser mv.

*****
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<title>Fotolinks</title>
</head>
<h1>Fotolinks</h1>
<h2>Danske fotofora</h2>
<h2>En anden overskrift</h2>
*****'

Som Niels skriver er folkene i dk.edb.internet.webdesign.html meget
hjælpsomme - tag dog imod hjælpen, i stedet for at blive sur!

Fut til d.e.i.w.html
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Lars [8210]

Dato : 19-10-02 19:09

"Lotte M" <lotte_m@mail.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Som Niels skriver er folkene i dk.edb.internet.webdesign.html meget
> hjælpsomme - tag dog imod hjælpen, i stedet for at blive sur!

Hej Lotte

Jeg er skam ikke blevet sur - kan blot ikke se formålet med at lave en hel
masse om i en ikke færdig version.
Der må være meget der skal med før siden kan bruges til noget, og jeg mener
det er for tidlig at rette funktionalitet før det er med. Og kan ikke se at
siden ikke virker eller er fejlbehæftet.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-10-02 20:41

Lotte M wrote:

> Hvis din holdning er, at det er ligemeget om siden virker for
> andre end IE-brugere, så er det ikke en faq/linkliste for
> gruppen du laver, men din egen linkliste :-/

Det er også min pointe, for grundideen med at en gruppe laver
fælles sider med FAQ og relevante links, er jo netop at alle
gruppens brugere bidrager med viden og know-how.

Og selv om jeg selv har en kraftig ADSL-forbindelse, så finder
jeg det fjollet at publicere et dokumet, der fylder dobbelt så
meget som det egenlig bør fylde.

Jeg har også den holdning, at world wide web er en fælles
platform, der ikke skal ødelægges af et enkelt firmas manglende
respekt for de fælles standarder.

En helt anden snak er, at Lars får noget at se til, for det er
ikke rene URL's han bruger på sitet, der er nemlig mange sites
der tilføjer noget til URL'et når man går i på sitet, og den
tilføjelse kommer med i bookmarket, jeg kan gi' flg. eksempel:

Hvis vi vil ind og se Prodic's PhotoShop Tutorials, så er
adressen http://www.prodic.dk - men når vi er kommet ind på
sitet, så ændres location feldtet til
http://www.prodic.dk/test.html - og det vil også være den adresse
der gemmes, hvis man opretter et bookmark.

Problemet er, at hvis webmasteren på Prodic's PhotoShop Tutorials
laver en ændring, så vil det meget nemt kunne resultere i, at
http://www.prodic.dk/test.html er dødt link, derfor bør man kun
linke til http://www.prodic.dk/ - det vil altid virke.

Det er blot mine erfaringer, baseret på at jeg i 4 år har drevet
http://home3.inet.tele.dk/elgo - der rummer links til over tusind
søgemaskiner og søgbare databaser.

Så Lars tag dig sammen, jeg vil jo ikke genere dig, jeg har dyb
respekt for dit initertiv, min mission var blot at gi' dig en
håndsrækning, så du slipper for en hel masse besvær og ærgelser.

Og lad os så XFUT'e over i news:dk.edb.internet.webdesign - så
skal du nok få både gode råd og håndkraft...:)

PS: Jeg har et html-dokument liggende med rigtig mange
foto-links, der er nok nogle dubletter, men der er mange links
som du ikke har på dit site, skal jeg lægge det på nettet så du
selv kan trække en kopi ned.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 19-10-02 14:39

On Sat, 19 Oct 2002 13:01:28 +0200
"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> wrote:

<SNIP>
> Og alt det ÆVL om at der er fejlkode/begynderfejl er WOT.= Waste
> Of Time, idet koden er genereret af MS IE.

Det ville være dejligt, om vi levede i en verden hvor MS ikke lavede
fejl :) Sådan er det desværre ikke. Da verden endda er større end
MS, så er det vigtigt at tænke lidt bredere end at "når MS IE har
lavet det, så er det korrekt".

Alle synes at dit initiativ og din indsats er flot. Tag dog imod
Ebbesens udstrakte håndsrækning til den lille tekniske detalie der
driller.

Fra : PJ

Dato : 19-10-02 17:55

Kære Niels!
Pænt af dig - at ville hjælpe begynderen med den lange lokumspapirrulle. Men
der er jo "Kloge Generaler" - som IKKE vil lade sig belære. Og ej heller
fortjener det. Siden er ihvertfald ikke værd at bruge tid på - den er kun
for den som har kreeret den - der er ingen der vil besøge den mere end een
gang i nuværende version.
MVH
Pierre Jakobi
(Jeg! gamle - lader mig gerne belære)

Fra : Madsen

Dato : 19-10-02 20:56

PJ skrev:

> Pænt af dig - at ville hjælpe begynderen med den lange
> lokumspapirrulle.

Det skrev du også for en 3 timers tid siden i:

Husk på at det er TDC's newsserver du bruger. Den er ret langsom for
tiden så forvent ikke at indlæg når frem til gruppen lige med det
samme. Se <news:tele.internet.news-service> hvis du vil vide mere.

Madsen.

Fra : ab

Dato : 21-10-02 09:59

Lars [8210] wrote:
> Så er siden opdateret - og lidt mindre rodet

Tak til - nogle gode oplysninger / links.
Godt at du ser ud til at være bevidst om, at nogle har det som hobby at
spille "kloge Åge" og er så totalt bidt af at diskutere alt andet en
fotografi og søge at sætte egne fingeraftryk - du har helt tydeligt valg
informationerne frem for designet og det er helt fint.

Thomas Heide Clausen wrote:
> Kode genereret af MS IE virker NETOP i MS IE.
> Men MS IE er ikke hele verden....der findes heldigvis
> andre browsere, der stiller krav om lidt mere korrekt html :)

Det er jo godt at du (THC) fortæller os at andre browsere stiller ekstra
krav, det kan jo aldrig være Lars´s problem.

ab

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-10-02 13:49

ab wrote:

> .....cut.................... - du har helt tydeligt valgt
> informationerne frem for designet og det er helt fint.

Ja der findes jo desværre alt for mange web-sites, hvor der er
lagt mere vægt på designet, end de informationer der skal
formidles, i nogle grelle tilfælde forsvinder informationerne
ligefrem i mængden af smart og pop'et design-lir.

Men når man laver et enkelt og sagligt web-site uden design-lir,
der er så basalt opbygget, at det meget let kan kodes så det
fungerer i alle browsere, helt ned til version 2 og 3, så er det
da uendligt dumt at man ikke overholder html-standarden, som
sikrer alle brugere fuld funktionalitet.

Og hvis Lars's projekt er at udarbejde et link-FAQ til denne
gruppe, og sådan har jeg ihvertfald forstået hans udspil, så er
tråden om projektet 100% on-topic, for det er selvfølgelig helt
ok at denne gruppe's brugere bidrager til og kommenterer et
fælles FAQ projekt.

Men hvis Lars er ude i et privat solo-projekt, hvor han ikke er
interesseret i de synspunkter og forslag, der kommer fra andre
brugere i gruppen, så er han igang med at lave hans helt egen
private hjemmeside med foto-links, og så er denne tråd meget
off-topic, og så er de to opslag med henvisninger til sitet, som
Lars har postet her i gruppen også meget off-topic.

Så Lars skal lige vælge hvilket ben han vil stå på, for lige nu
skræver han vist så meget, at hans bukser er revnet...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 20-10-02 01:32

On Sat, 19 Oct 2002 18:07:36 +0200
"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> wrote:

<SNIP>

> Og havd der skal rettes- så forklar det først.

Det har Ebbesen allerede gjort, så det vil jeg ikke gentage....

> Og kode genereret af MS IE virker i MS IE!!

Kode genereret af MS IE virker NETOP i MS IE. Men MS IE er ikke hele
verden....der findes heldigvis andre browsere, der stiller krav om
lidt mere korrekt html :)

Anyways, dette fører ingen steder, og emnet handler efterhånden mere
om godt webdesign end om fotografering. Så skal vi ikke blot stoppe
her?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-10-02 10:01

Thomas Heide Clausen wrote:

> Anyways, dette fører ingen steder, og emnet handler efterhånden
> mere om godt webdesign end om fotografering. Så skal vi ikke
> blot stoppe her?

Enig - Lars ka bare tage et kik på Message-ID:
<news:3DB1B52F.87FD90FD@niels-ebbesen.net> det ligger i gruppen
news:dk.edb.internet.webdesign.html - og han er velkommen til at
spørge, hvis der er noget han vil ha' uddybet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-10-02 13:09

"Lars [8210]" wrote:

> Så er siden opdateret - og lidt mindre rodet

Hej Lars jeg har lagt en lang spiseddel med mine private
foto-bookmarks på http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-10-02 23:05

Niels Ebbesen wrote:

> Hej Lars jeg har lagt en lang spiseddel med mine private
> foto-bookmarks på http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/

Hov der mangler noget her - et eller andet sted er mere end
halvdelen af indlæget blevet spist....

Der skulle også ha' stået - at der er knap 500 links, og at de er
indsamlet igennem flere år, og de er egenlig tiltænk min egen
link-side, men det ta'r jo tid, hvis man vil evaluere og anmelde
hvert enkelt site med en kort beskrivelse.

Og da der mangler et rigtig godt dansk søgeindex med foto-links,
så synes det er fint hvis der er nogen som gider lave det
projekt, jeg skal nok linke til det, lige så snart det begynder
at ligne noget der fungerer.

PS: Jeg kan ikke garantere for at alle linksne er levende, og der
er sikkert også en del dubletter, men da de er nogenlunde
sorteret efter emne, så det skulle ikke være en helt umulig opgave.

Go arbejdslyst....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 24-10-02 02:41

> [...]

Har været igang - og fortsætter

> [...]
> så synes det er fint hvis der er nogen som gider lave det
> projekt, jeg skal nok linke til det, lige så snart det begynder

Link du bare!

> PS: Jeg kan ikke garantere for at alle linksne er levende, og der
> er sikkert også en del dubletter, men da de er nogenlunde
> sorteret efter emne, så det skulle ikke være en helt umulig opgave.

Nej det kan jeg se..

> Go arbejdslyst....:)

Tak

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-10-02 21:19

"Lars [8210]" wrote:

> Link du bare!

Jeg opretter først et link, når du har fået indsat header og body
tags, så sitet virker nogenlunde i de fleste browsere...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 24-10-02 22:02

> Jeg opretter først et link, når du har fået indsat header og body
> tags, så sitet virker nogenlunde i de fleste browsere...:)

De har været der længe!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-10-02 00:59

"Lars [8210]" wrote:

> De har været der længe!

Nej du mangler stadig de afsluttende tags - de skal stå til aller
sidst på siden, de kommer til at stå lige inden det Java Snask
TDC indsætter - se nedenstående eksempel, disse tags fortæller
browseren at her slutter siden, og at den godt kan tegne siden op
på skærmen.

Hvis TDC's Java Snask ikke var der, så ville de fleste browsere
nok tegne siden op, selv om de afsluttende tags mangler, men
scriptet gør, at nogle browsere bare står og venter på et svar
fra det kald scriptet laver.

Oktober 2002 (C)
Lars9999 </p> </dl>

</BODY> <!-- afsluttende tags med skråstreg -->
</HTML> <!-- afsluttende tags med skråstreg -->

at mÂle trafikken samtidig
med at brugeren er 100% anonym. Koden m ikke sÊttes ud af funktion,
kopieres, eller Êndres. -->

<script type="text/javascript">
if (!eval(navigator.onLine == false)) {
var TDCjsURL="http://homed.inet.tele.dk/home_jsinclude_maaling.js";
document.write('<script type="text\/javascript" src=' +
TDCjsURL +
'><\/script>');
}
</script>