Hjælp P600e på P2B bundkort.
Fra : g-mc

Dato : 18-10-02 21:07

Hej NG.
Jeg har et problem jeg kan ikke få mit Asus p2b bundkort til at tage min
"nye" cpu.

Cpu'en er en Pentium3 600E, bundkortet er Rev 1,10 med en 1014 bios..
Jeg kørere i øjeblikket med en Pentium 3 500 mhz der er o/c. til 620mhz og
kørere stabilt.
Kan det slet ikke lade sig gøre eller er det noget gammelt lort??
Mvh Jeppe.

Fra : o&u

Dato : 19-10-02 09:53

On Fri, 18 Oct 2002 22:06:59 +0200, "g-mc" <g-mc@fjernmigwanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>kørere stabilt.
>Kan det slet ikke lade sig gøre eller er det noget gammelt lort??

Det skulle da kunne lade sig gøre. Jeg har da kørt 1000 MHz coppermine
med en slot1-adapter. Der skal man stille med jumper spændingen på 1.8
volt, fordi P2B ikke kan levere mindre. Ellers booter den ikke. Der er
noget med spændingen for P2b, at den ikke lader sig regulere med halve
tiende-dele volt.
Standardspændingen for en Plll 600 er jo 2.05 volt.
P2B kender kun 2.0 og 2.1 volt. Jeg tror derfor, at du er
boot-blokeret af dette.

Det du kan gøre (jeg går ud fra, at det er en slot1 cpu) er at tape
nogle kontakter på cpu'ens stik, der går ned i bundkortet. Herved
modificere standardspændings-informationen, som bundkort aflæser på
cpu, til 2.1 volt (eller 2.0).
Det er ikke så svært. Jeg har brugt konvolut labels, klippet til med
saks, for tape er for gummi-agtig.

http://www.geocities.com/celeron_overclocker/voltage2.htm

(VID kodetabellen er den samme for plll)

Der ser du at B120 skal tapes på cpu for at give 2.0 volt.

En Plll 600 kører fint ved 2.0 volt. B120 er inderste kontaktrække
imellem b119 (vist) og b121 (skrevet på print).

2.1 volt er værre, for så skal du tape 4 pinde.

God fornøjelse.

John

Fra : g-mc

Dato : 19-10-02 20:51

Hmmm på min 600e processor står der 1,65V...
Hva så??
Kan den stadig tapes??
Mvh Jeppe.

Fra : o&u

Dato : 20-10-02 10:23

On Sat, 19 Oct 2002 21:51:28 +0200, "g-mc" <g-mc@fjernmigwanadoo.dk>
wrote:

>Hmmm på min 600e processor står der 1,65V...
>Hva så??
>Kan den stadig tapes??

Er det virkelig en slot1 ?

Ikke på slot1 adapter, vel ? (altså en socket 370 cpu på en adapter).

1.65 volt står jo ikke på tabellen i artiklen !?
1.65 volt kan P2B ialfald heller ikke være med til.

Hvis det er een socket370 på slocket, så jumer du bare spændingen på
adapteren til 1.8 volt, så er den klaret. Adaptere uden jumpere findes
også. Den er jo ikke så go'.

Jeg kan ikke hjælpe før du fortæller, om det er 370 eller slot1 cpu.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 20-10-02 10:48

Fra : g-mc

Dato : 20-10-02 20:02

Hej John.
Det er en slot 1 cpu, lige som de afbillede Celeron'er på den hjemmeside med
tabellen.
Men nu har jeg tapet skidtet om til 2,1 v..........Og skidtet virker sgu'.
Den kørere stabilt på 672Mhz, Jeg syntes bare ikke jeg kan få min clock rate
og multiplieren til at stemme overens.
Men det er nu fint nok, og en klar forbedring af min gamle cpu. Tak for et
flot arbejde, respekt herfra.

Mvh Jeppe.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-10-02 23:28

g-mc wrote:
> [...]
> tabellen.
> Men nu har jeg tapet skidtet om til 2,1 v..........Og skidtet virker sgu'.

Hvis den cpu er til 1,65 V, og du giver den 2,1 V, så holder den ikke
ret længe.

Fra : o&u

Dato : 21-10-02 08:05

On Sun, 20 Oct 2002 21:02:28 +0200, "g-mc" <g-mc@fjernmigwanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>og multiplieren til at stemme overens.
>Men det er nu fint nok, og en klar forbedring af min gamle cpu. Tak for et

Flot !
Det undrer mig meget med de 1.65 volt. For det er en coppermine
spænding. Plll 600 skulle være for 2.05 volt. Med celeron coppermines
er abs. max. spænding 2.1 volt iflg. Intel. Min nabo har kørt een ved
1.95 volt i årevis. Så hvis det er sådan een du har, så burde det være
at anbefale at gå ned på 2.0 volt.

Jeg kan ikke finde noget om plll slot1 hos Intel:
www.intel.com

Om det med de 672: du kan hente CPUID, een af de 2 udgaver.

http://www.3dcenter.de/downloads/wcpuid.php

Det kan også fortælle mere om cpu'en.

P2B er et rigtig godt bundkort !

Du skal bare passe på det, at agp kører overclocked ved alle fsb'er
over 100. Ved fsb 133 kører det 33 % OC. Det kan f.eks. voodoo3
sagtens være med til, og visse bedre geforce.
P2B burde derimod have en pci divider der skifter til 1/4 ved fsb 124.
Sådan plejer det at være med avancerede BX'ere, kaldet BX133 bundkort.
Check det ved at søge på google.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 21-10-02 08:23

wrote:

> [...]
>og multiplieren til at stemme overens.
>Men det er nu fint nok, og en klar forbedring af min gamle cpu. Tak for et

Nu har jeg fundet noget hos Intel:

http://processorfinder.intel.com/scripts/details.asp?sSpec=SL44Y&ProcFam=25&PkgType=4550&SysBusSpd=5090&CorSpd=5046

Du burde tape 1.8 volt måske. Det har en sikker margin !

Jeg tror secc2 er slot1 package. Fandt noget om kølere for secc2 slot
pll og plll.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 21-10-02 08:32

On Sun, 20 Oct 2002 21:02:28 +0200, "g-mc" <g-mc@fjernmigwanadoo.dk>
wrote:

Jeg har fundet VID-voltage tabellen for coppermines. Heraf fremgår, at

1.65 volt - vid3 open, vid2 closed, vid1 closed, vid0 closed.

(det finder man hos Intel).

Det vil sige, da vid 3 er open, kan du ikke tape dig frem til mindre
core voltage end 2.1 volt. Tapen kan jo kun bryde kontakten og ikke
skabe kontakten.

det er et problem. God køling !

Nå, tilbage til arbejdet

John