MS Windows
briani 27239
WinME og defrag.
Fra : Fle.J.

Dato : 18-10-02 20:36

Jeg har i øjeblikket en blærbar stående til oprydning og i den forbindelse
skal den defragmenteres.

Jeg har fjernet alle unødige programmer fra HD og slået alle kørende
programmer fra, novell, antivirus mm.

Dvs. at det kun er explorer der kører i følge "ctrl/alt/del"

Jeg har ikke den store erfaring med Me, men nu har den stået og
defragmenteret siden kl. 12:00 og den kører stadig, når til +40% og med
hundredevis af genstarter.

Normalt eller skal jeg slukke når der begynder at lugte brændt??

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : Svend Emil

Dato : 19-10-02 09:02

> [...]
> hundredevis af genstarter.
>
> Normalt eller skal jeg slukke når der begynder at lugte brændt??

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har den store erfaring på dette
område, men...

Jeg tror umiddelbart at det kan være en fejl på disken, jeg oplevede det
samme med min gamle computer, den kunne overhovedet i defragmentere færdig.

Har du prøvet at køre en disk-fejlsøgning ??????

Det er det eneste jeg kan hjælpe med nu.
--
--- Svend Emil (o: ---
Jeg tror IKKE det er godt når den begynder at lugte brændt...

Fra : Fle.J.

Dato : 19-10-02 09:57

Svend Emil wrote bl.a.:
> Jeg tror umiddelbart at det kan være en fejl på disken

Her til morgen færdiggjorde den sig.....det tog ca. 19-20 timer at
defragmenterer.
Det er seriøst den længste defrag. jeg har oplevet.

Compaq presario 1200 / 20 GbHd / 128 Mbsdram / med kun explorer som kørende
program........weird!!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove "buuh"

Fra : Svend Emil

Dato : 19-10-02 12:03

> Compaq presario 1200 / 20 GbHd / 128 Mbsdram / med kun explorer som
kørende
> program........weird!!

JA, jeg kan så sige at jeg også lige kørte en defrag (nu når du lige nævnte
det :)
Det tog vel en times tid...
Den kørte en "sektion" af gangen, altså sådan at den ex tog 10%, og hoppede
så tilbage til start. Derefter kørte den til måske 20%, og startede forfra.

Det skal så lige siges, at da den var nået langt, kørte den kun de første
10%, og "sprang" så det lange stykke til der hvor den nu var nået....
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : hej

Dato : 19-10-02 10:43

I skulle prøve at slå systemgendanlsen fra så skulle der ikke være nogle
problemer med at køre en defrag , det løste problemet for mig.
hilsen søren

--
Min hompage: www.hundespor.subnet.dk

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 19-10-02 11:53

> [...]
og med
> hundredevis af genstarter.
>
> Normalt eller skal jeg slukke når der begynder at lugte brændt??

Ud over de forslag du har prøvet kan du hente en fil jeg har lavet,
der får defrag til at starte inden Windows loader.
http://www.wintip.dk/filer/defrag.reg
Hvis du har ZoneAlarm eller lignende er du nok nødt til at checke
filendelsen - det skal være .reg

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.