dele akvarium med gitter
Fra : Henrik

Dato : 18-10-02 18:40

Søger ideer til et eller andet stormasket trådnet, som kan bruges til
at opdele et akvarium med, og som ikke gør skade på fiskene og
filtre..

maskestørrelse mellem 1 0g 3 cm.

Fra : Brizz

Dato : 18-10-02 18:55

> Søger ideer til et eller andet stormasket trådnet, som kan bruges til
> at opdele et akvarium med, og som ikke gør skade på fiskene og
> filtre..
>
> maskestørrelse mellem 1 0g 3 cm.

Hvis du fortæller formålet med at dele det op kan det gøre det nemmere at
finde ud af?
og også bare for at stille min nysgerrighed om hvorfor man ønsker det

Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik

Dato : 18-10-02 19:30

Jeg har kun 1 akvarium med 2 par store ciklider, som ikke kan komme
til rette - derfor skal baljen deles, indtil jeg finder en løsning

har du en løsning ?

Fra : Plesner

Dato : 19-10-02 01:22

> Jeg har kun 1 akvarium med 2 par store ciklider, som ikke kan komme
> til rette - derfor skal baljen deles, indtil jeg finder en løsning

Jeg skal med det samme starte med at sige, at jeg aldrig har holdt ciklider
- bortset fra lidt geddeciklider - men umiddelbart ville jeg vælge en
uigennemsigtig plade til at adskille dem - så har de i hvert fald ikke
travlt med at stå og true ad hinanden. Så vidt jeg husker bruger mange
ciklider i høj grad synssansen ud til et par meters afstand, så en eller
anden gennemsigtig adskillelse vil ikke dæmpe stressfaktoren væsentligt.

Plesner

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-10-02 20:47

Man kan lime glaskanter ien 90graders vinkel på ruderne, og så lime et
acrylnet på glaskanterne. Eller bare bruge en blå filtermåtte/svamp.

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber

Fra : Henrik

Dato : 18-10-02 21:04

Det acrylnet du omtaler hvor kan det købes, og er det rimelig stift ?

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-10-02 01:19

Henrik <stonefox58@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db04714.104220948@news.inet.tele.dk...

> Søger ideer til et eller andet stormasket trådnet, som kan bruges til
> at opdele et akvarium med, og som ikke gør skade på fiskene og
> filtre..
>
> maskestørrelse mellem 1 0g 3 cm.

Der findes også noget sort plastiknet som er meget stift.
Hulstørrelsen er dog ikke så stor men snarere 0,5 centimeter.

Planteimporten i København har det, og de sender da også.

Prisen kan jeg ikke huske.

Carsten

Fra : J. Jørgensen

Dato : 19-10-02 18:18

"Henrik" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Søger ideer til et eller andet stormasket trådnet, som kan bruges til
> at opdele et akvarium med, og som ikke gør skade på fiskene og
> filtre..
>
> maskestørrelse mellem 1 0g 3 cm.

Hej Henrik
En gardinforretning - køb et stykke nylon indergardin, sæt det på en ramme,
der passer til adskillelse i akvariet, og hvupti, så har du to forskellige
fiskearter gående, samtidig med, at du opretholder cirkulationen i akvariet.
Dette råd kunne godt være kommet fra Flemming Leth,
Hilsen
Jørgen

Fra : Tom Kristensen

Dato : 20-10-02 15:18

Findes der plastik som kan være giftig for planter og fisk ?