MS Windows
briani 27239
CMOS checksum error-Defaults loaded
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 18-10-02 18:38

Kære NG
Tak for de gode svar jeg i tidens løb har fået her.
Jeg har et lille problem igen.
Lige før opstart af Windows, efter indlæsning af alle drevene får jeg denne
meddelelse.

CMOS checksum error- Defaults loaded.

Jeg skal taste F1 eller Del og så skal jeg stille uret som er gået tilbage
til 1996.
Spørgsmål: hvad betyder dette og hvad gør jeg ??

Venligst Ingrid

Fra : Martin Østerberg

Dato : 18-10-02 18:43

On Fri, 18 Oct 2002 19:37:52 +0200 skrev "Ingrid Bitsch" <ifb@post.tele.dk> .

> [...]
>til 1996.
>Spørgsmål: hvad betyder dette og hvad gør jeg ??

Det er formentligt batteriet der ikke kan mere, og skal skiftes.

Martin

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 18-10-02 20:29

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message
> Det er formentligt batteriet der ikke kan mere, og skal skiftes.

Måske, men det er ikke helt sikkert.

Jeg har haft et ECS K7S5A i et ½ års tid og det har gjort præcis det samme
som Ingrid beskriver. Og i går var jeg ude og købe et helt ny K7S5A til min
mors computer, og hvad ringede hun og sagde her til aften?

"Hjælp, der er noget galt med computeren osv osv..."