MS Windows
briani 27239
Langsom opstart med XP
Fra : Søren

Dato : 18-10-02 18:35

Når jeg starter min maskine til den står klar på skrivebordet går der 1
minut og 33 sekunder,
kan det virkeligt være rigtigt ???
Findes der nogle små tricks til en hurtigere opstart.

Min Maskine er en P4 2.0 Ghz.

Mvh Søren.

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 18-10-02 21:41

"Søren" <sht@paradis.dk> skrev i melding
> [...]
> minut og 33 sekunder,
> kan det virkeligt være rigtigt ???
> Findes der nogle små tricks til en hurtigere opstart.

Hei
Hvis du ikke er koblet til et nettverk kan du gå til start>kjør og skrive
msconfig>enter
Under tjenester tar du vekk haken ved workstation.
Det finnes et program som heter bootvis som skal gjøre oppstarten raskere.

Thore Øivind

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 18-10-02 21:41

hvis du har et netkort i din pc'er som forventer et ip nummer fra en DHCP
server og den ikke får noget.....
vil den stå i opstarten og vent

Fra : Hans

Dato : 19-10-02 02:26

"Søren" <sht@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> 1 minut og 33 sekunder,
> kan det virkeligt være rigtigt ???
> Findes der nogle små tricks til en hurtigere opstart.

Hvis du har "ikke anvendte" udgange på bundkortets IDE kontroller kan det
mere end halvere opstartstiden hvis du i enhedshåndteringen for
IDE-kontrollerens primære og sekundære kanaler ændrer settings fra
"Automatisk genkendelse" til "Intet".

Både XP og 2000 leder efter enheder som ikke er der, hvilket er spild af
tid.

--
mvh, Hans

Fra : Søren

Dato : 19-10-02 08:30

Hej Hans. Tak for svaret. Hvis jeg prøver at gå i enhedsorientering kan jeg
se at de muligheder du nævner ikke kan lade sig gøre, da mine checkbokse er
nedtonet ??? ved du hvorfor.
Mvh Søren

Fra : sls

Dato : 19-10-02 14:56

> Hej Hans. Tak for svaret. Hvis jeg prøver at gå i enhedsorientering kan
jeg
> se at de muligheder du nævner ikke kan lade sig gøre, da mine checkbokse
er

tror han mener at du skal slå dem fra i bios

Fra : Hans

Dato : 19-10-02 15:48

> Hej Hans. Tak for svaret. Hvis jeg prøver at gå i enhedsorientering
> kan jeg se at de muligheder du nævner ikke kan lade sig gøre, da mine
> checkbokse er nedtonet ??? ved du hvorfor.
> Mvh Søren

Så har du ingen ledige udgange på IDE-kontrolleren, og årsagen til den
langsomme opstart må så søges andetsteds.

--
mvh, Hans