Abit BP6 HD controller probs.
Fra : Michael Petersen

Dato : 18-10-02 16:34

Hej, jeg har sådan et mobo

er der noget med at HPT366 controlleren ike kan lide diske over 40GB?

(systemet dør, eller fyrser når jeg forsøger at kører med 45GB disk)

så har jeg prøvet at mokke en Promise ultra100 tx2 controller i et ledigt
PCI slot..

jeg booter på mobo´s ATA 33 controller, men får fejl, som

stak overløb, og andre overløbs fejl.. hvad er der galt?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-10-02 08:39

hmm.. kan mit oprindelige indlæg ikke ses, eller er der
bare ingen der ved noget?

--

<3db02a4d$0$28813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-10-02 19:00

Jens C. Hansen [Odense] skrev i meddelelsen
<3db2a779$0$3374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Hej, jeg har sådan et mobo

Hej Jens

bruger du HPT366 controlleren?
hvor store HDer kan den håndterer?

>Et gæt: en defekt harddisk.

hmm.. tester lige med en anden HD..
mener ellers ikke den skulle fejle noget..

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-10-02 23:40

Michael Petersen wrote:

> bruger du HPT366 controlleren?

Ja, men jeg opdagede at der er et lille problem med at køre UDMA4 (66)
på den, så jeg satte den til UDMA3 (44) istedet.
Hvis man belaster controller/disk meget, så rapporteres der små fejl,
noget i retning af "DriveReady SeekComplete error" (linux).
Efter jeg satte den til UDMA3 rapporteres der ingen fejl.

> hvor store HDer kan den håndterer?

Jeg har i øjeblikket en Barracuda IV 80 GB siddende på den.
Virker upåklageligt.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-10-02 13:56