Soltek SL-75KAV
Fra : Søren

Dato : 19-10-02 01:21

Hej,

Jeg har købt en ny processor - AMD XP 1900+

I samme forbindelse har jeg opdateret med den seneste biosudgave, der skulle
understøtte op til 2400+. Når jeg tænder den, står der nu, at det er en 1200
Mhz Athlon?!! - er der nogen, der ved, hvordan jeg kan få den til at
registrere det korrekte??

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-10-02 16:52

I news:kzVr9.124231$Qk5.5266862@news010.worldonline.dk
skrev Søren dette:

> [...]
> skulle understøtte op til 2400+. Når jeg tænder den, står der nu, at
> det er en 1200 Mhz Athlon?!! - er der nogen, der ved, hvordan jeg kan

Check om J17 er OFF. Hvis den er ON og der er lys i LED1 dioden, så er fsb
og ratio sat af jumperne, ellers vil den blive "probet".
Jeg vil gætte på at den står til ON og du har sat jumperne til 1200MHz.
Se side 26 i manualen.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-10-02 16:55

forresten..Dit mobo er selvfølgelig revision F1 ikke?

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Thomas

Dato : 18-10-02 17:32

Din jumper til FSB står sikkert til 100 mhz !

Sæt den til 133 mhz, se i manualen, og så skulle den gerne køre 1,33 *1200
mhz = 1600 mhz = xp 1900+

Mvh

Thomas

Fra : Søren

Dato : 19-10-02 03:31

Hej,

Tak for hjælpen, Sune og Thomas - det ser ud til at virke perfekt!

Nu skal jeg bare finde ud af, hvorfor min museport ikke virker (har ikke
noget med processoren at gøre, men der prøver jeg lige selv først)

Med venlig hilsen

Søren Heidemann