Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OBS: FOTO-LINKS SAMLING TIL HELE DK.FRITID~
Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 13:37

Hej NG

Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug - i er velkomne
til at komme med forslag / tilføjelser / rettelser mv. via en mail.

http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

med venlig hilsen

Lars

lars9999@NOSPAMexcite.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 14:02

"Lars [8210]" wrote:

> Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug - i
> er velkomne til at komme med forslag / tilføjelser / rettelser
> mv. via en mail.
>
> http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Prøv at rette henvendelse til Ingolf Geipel han er startet op på
at lave et foto-link-index http://www.photographing.dk/ - du
kunne bidrage med links, og en kort beskrivelse af hvert link,
for der er altså ikke noget der er mere værdiløst end alenlange
lister med links, hvor man bare ka' prøve lykken.

Og så fatter jeg ikke at man behøver at anvende ukorrente
Java-script's for at lave at lave en stribe link og overskrifter,
dit site gir' fejl i nogle browsere.

Jeg vil godt hjælpe dig og omdanne dit link-site til et plain
html dokument, det kan gøres på to sekunder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 14:08

> [...]
> dit site gir' fejl i nogle browsere.
>
> Jeg vil godt hjælpe dig og omdanne dit link-site til et plain
> html dokument, det kan gøres på to sekunder.

Hej Niels
Jeg har ikke så meget tid lige pt så du må nøjes med dette pt. - og der er
ikke ukorrekte javascripts i - og den virker fint på IE 5.5???
Idet det er emneopdelt - kan det vel ikke være svært at finde rundt.

Mvh

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 14:18

"Lars [8210]" wrote:

> Hej Niels
> Jeg har ikke så meget tid lige pt så du må nøjes med dette pt.
> - og der er ikke ukorrekte javascripts i - og den virker fint
> på IE 5.5???

<script type="text/javascript">

if (!eval(navigator.onLine == false)) {
var TDCjsURL="http://homed.inet.tele.dk/home_jsinclude_maaling.js";
document.write('<script type="text\/javascript" src=' +
TDCjsURL +
'><\/script>');
}

</script>

I Netscape får man bare en hvid side...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 14:24

> [...]
> }
>
> </script>
>
> I Netscape får man bare en hvid side...!

Installer IE!!

Jeg må ikke rette i ovenstående!
Hvis det er fordi du har en mac- så er der her et link -
http://brugtecomputere.dk/
der kan du for 600kr så en pc - så du slipper for Netscape.

Mvh

Lars

Fra : Digit

Dato : 18-10-02 14:37

»Lars [8210]« ræsonnerede, og skrev:

> [...]
| http://brugtecomputere.dk/
| der kan du for 600kr så en pc - så du slipper for Netscape.

LOL

Mozilla viser i øvrigt siden korrekt.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Demons to some, angels to other«
Dimmu Borgir - Arcane Lifeforce Mysteria

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 17:36

"Lars [8210]" wrote:

> Installer IE!!

Til test har jeg IE installeret i 6 forskellige verisioner på Mac
og PC, men jeg bryder mig ikke om dens lyst til at ville
bestemme, og dens ringe sikkerhed og manglende beskyttelse
overfor ubehaglige scripts og cookies, ka' jeg heller ikke leve
med....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Nitz

Dato : 18-10-02 17:58

> [...]
> }
>
> </script>
>
> I Netscape får man bare en hvid side...!

Når man nu tænker på hvor stor en paragraf rytter du rent faktisk er, burde
du så ikke vide at webdesign ikke er noget der skal diskuteres i d.f.f.?
Eller er det endelig nået dertil, hvor du sætter dig selv så højt at du rent
faktisk er blevet hævet over reglerne?

Med venlig hilsen

Tommy Nitz
--
Galleri DeKreative
www.dekreative.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 21:46

Tommy Nitz wrote:

> [...]
> Eller er det endelig nået dertil, hvor du sætter dig selv så
> højt at du rent faktisk er blevet hævet over reglerne?

Hele tråden er faktisk off-topic incl. dit indlæg, men man har
vel lov til at være pragmatisk, eller er det nu også forbudt...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 18-10-02 14:11

»Niels Ebbesen« ræsonnerede, og skrev:

| ...Og så fatter jeg ikke at man behøver at anvende ukorrente
| Java-script's for at lave at lave en stribe link og overskrifter,
| dit site gir' fejl i nogle browsere.

Script?
" <!-- Nedenstående indsat af TDC Internet for at måle trafikken samtidig
med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud af funktion,
kopieres, eller ændres. -->"

| Jeg vil godt hjælpe dig og omdanne dit link-site til et plain
| html dokument, det kan gøres på to sekunder.

Hvis gennemser source vil du opdage at det *er* html.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 14:19

Niels Ebbesen skrev:

> <script type="text/javascript">

Læs hvad der står ovenover det script.

| <!-- Nedenstående indsat af TDC Internet for at måle trafikken
| samtidig med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud
| af funktion, kopieres, eller ændres. -->

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 14:32

Madsen wrote:

> Læs hvad der står ovenover det script.

Det ved jeg udmærket, læs tråden i news:dk.edb.internet -
men det ændrer ikke på, at sitet ikke kan vises i Netscape, og
det kan heller ikke evalueres i:

http://bobby.watchfire.com/bobby/html/en/index.jsp
http://validator.w3.org/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-10-02 14:35

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> [...]

[...]
>Og så fatter jeg ikke at man behøver at anvende ukorrente
>Java-script's for at lave at lave en stribe link og overskrifter,
>dit site gir' fejl i nogle browsere.

Lars er aldeles uskyldig:

Så vidt jeg kan se, er linksene genereret automatisk af IE ud fra
bogmærker. Det giver ganske vist en del overflødig kode, jeg kan
således se, hvilke sider Lars har besøgt hvornår. Men det indsætter
ikke noget javascript. Det gør derimod tdc's server ved opload.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 14:57

Niels Ebbesen skrev:

> Det ved jeg udmærket...

Det gav dig indlæg ikke lige indtryk af.

> ...læs tråden i news:dk.edb.internet -

Message-id ?

> men det ændrer ikke på, at sitet ikke kan vises i Netscape...

Næ, muligvis, men jeg kan ikke se at det er Lars' problem.
Det må være TDC's da det er dem der indsætter scriptet.

Madsen.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 18-10-02 15:36

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 17:20

Madsen wrote:

> Næ, muligvis, men jeg kan ikke se at det er Lars' problem.
> Det må være TDC's da det er dem der indsætter scriptet.

Hvis siden skal fungere som en del af en FAQ for denne gruppe, så
skal den dælme virke i alle browsere.

Og der er jo hverken <head> eller <body> på siden og dermed
heller ingen sluttags og det bryder Netscape 4.x sig ikke om.

Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-10-02 17:31

Nicolai Larsen wrote:

> Jeg har prøvet de to ovennævnte tools, og kan se at hverken
> www.photo-gallery.dk eller www.niels-ebbesen.net kan valideres
> af nogen af dem!!
>
> Dette er ikke ment som en kritik af Niels Ebbesen's sites,
> for jeg er for så vidt ligeglad med, om www.photo-gallery.dk
> kan valideres eller ej.

Jeg opfatter det ikke som kritik, og mine oplysninger om
Java-script fejlen på Lars's link-site er heller ikke kritik, det
er tænkt som en hjælp til at få gjort sitet brugbar for alle.

Jeg kan iøvrigt oplyse dig, at jeg afprøver og validerer mine
web-sites, ved at teste dem med forskellige browsere versioner på
forskellige platforme, det gir et mere retvisende billede af
deres funktionalitet, og om de fremstår homogent i de forskellige
kombinationer af browser og OS.

En test i on-line validator er jo kun aktuel, når og hvis man kun
har mulighed for at afprøve den med en browser på et OS.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niklas

Dato : 18-10-02 14:13

"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> skrev i en meddelelse news:aoov9q$lvu$2@sunsite.dk...
> [...]
>
> Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug - i er velkomne
> til at komme med forslag / tilføjelser / rettelser mv. via en mail.

Godt initiativ.
Der er altid nogle sites man ikke har set før som kan være gavnlige.
Specielt er der et link til manualer som jeg glædes over.
jeg står nemlig og skal beslutte mig for en flash til mit kamera og
det kan jeg bedst gøre ved at granske manualerne til de udvalgte.

Takker.
Niklas

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 18-10-02 15:01

On Fri, 18 Oct 2002 15:24:21 +0200
"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> wrote:
<SNIP>

> Hej Niels
>
> Installer IE!!

Jeg hedder ikke Niels, men jeg vil da gerne om du kan give mig en
adresse til et sted hvor jeg kan finde IE til en af mine platforme:
AIX eller Linux vil være fint....

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 18-10-02 15:14

On Fri, 18 Oct 2002 16:04:45 +0200
"Digit" <no@no.no> wrote:

> Både Opera og Mozilla renderer siden korrekt.

<SNIP>

Jeps. Men den oprindelige opgave lød "installer IE" - og det kan jeg
ikke :)

Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 20:14

Kære med NG'ere

Det er altså svært at tage højde for alt. At TDC indsætter noget på alt hvad
jeg uploader vidste jeg godt - det har de ret til ifølge kontrakten. Så
sådan er det.

Men at der er browsere der ikke kan se en standart side genereret i IE - og
rettet lidt til i Frontpage - det må være deres problem - idet de så vil
have samme problem i 99,99 % af alle hjemmesider. Det kan ikke dreje sig om
andet en få personer!

Og til dem der vil vide hvordan jeg har lavet siden:
Start IE ( jeg bruger v5.50.4807) - gå i "File" - "Import & Export" - og
følg wizarden - "Export favorites" - sådan. så har du genereret en side.

For mig må det handle om at få det med som er relevant- så send mig de links
der mangler!!

PS: Niels - http://www.photographing.dk/ kan jeg ikke arbejde sammen med
idet der er reklamer!
Og jeg skrev at jeg ville lave det hvis der IKKE er reklamer. -(( Og tilmed
reklamer der lyver ( "Kamerahuset -billigst altid" - når deres priser er 40
% over markedspriserne - men københavnere betaler jo også gerne 200 kr for
en agurk!)) ( jeg må ikke lave det hvis der er penge med i det!) Så derfor
bliver det som det er.

Men der er da mange links jeg skal have set efter - så tak for siden. Den er
god.

Jeg sætte: Udgave 18.10.02 - 16.05 - så alle kan se sidste opdatering.'

Med venlig hilsen

Lars
lars9999@NOSPAMexcite.com

fjern nospam inde afsendelse af mail.

Fra : Lars [8210]

Dato : 20-10-02 08:45

"Lars [8210]" <lars@brandts.NO-SPAM.d2g.com> wrote in message
> [...]
> Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug - i er velkomne
> til at komme med forslag / tilføjelser / rettelser mv. via en mail.

-------------------
Hej NG
Det er da helt umulig at samarbejde om noget som helst i den her
Newsgruppe - når halvdelen har så travlt med at broke sig at ........

Men når indlæggene kommer i "forkert" rækkefølge - jeg ved ikke om "folk"
ikke har stillet deres ure korrekt - eller de er gået over til vintertid i
Sibirien - så er det skisme umuligt at se hvad der foregår - og forstå - når
det indforstået er vedtaget - at man svarer på noget man ikke har læst
endnu - og samtidig FUTTe rund i syv forskellige newsgrupper som man ikke
abonomerer på ....! Det kan også være at i bruger en newserever der er
flere timer om at læsse et indlæg ind. Husk på det. Så slap af.

Jeg fik følgende linier af Lotte:

( !DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"
html lang="da"
head
meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"
title>Fotolinks</title
/head
body

Dette er sidste indlæg om Webdesign fra mig - så hvis der skal kode ind på
siden - SÅ MAIL DET TIL MIG PÅ MIN MAIL ADR. - FSIH! - Det gælder Niels,
eller Lotte der skal maile mig - for hvis jeg sætter det ind som der er
skrevet her- så bliver det ikke læst som html af Frontpage2000!!

MEN, som skrevet før så retter jeg koden til når den er lidt mere færdig -
og det betyder at man skal konsentrere sig om at sende mig links til de ting
jeg har overset - for der er garanteret meget jeg har overset - og holde op
med at ævle om webdesign. Og helt og holdent holde op med at ævle om hvad
TDC sætter ind på siderne - for det gør de.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-10-02 14:37

Det er fordi Lotte har glemt hage paranteser.
Det skal se sådan ud:

!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"
<head>
charset=iso-8859-1">
<title>Fotolinks</title>
</head>

Du skal også huske at afslutte body og html. (ikke medtaget her fordi
nogle newsreadere ellers kan finde på at vise alt som html og tags
ville så ikke være synlige).

On Sun, 20 Oct 2002 09:45:20 +0200, "Lars [8210]"

Fra : Lars [8210]

Dato : 20-10-02 16:23

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> [...]
>
> Du skal også huske at afslutte body og html. (ikke medtaget her fordi
> nogle newsreadere ellers kan finde på at vise alt som html og tags

------
Hej Jens Peter

Hva' med nu? Er det som det skal være nu - bortset fra at jeg mangler at
fjerne nogle datoer - men da det tar' tid bliver det lavet stille og roligt!
Mvh

Lars

Fra : Digit

Dato : 20-10-02 19:49

»Lars [8210]« ræsonnerede, og skrev:

| Hva' med nu? Er det som det skal være nu - bortset fra at jeg mangler
| at fjerne nogle datoer - men da det tar' tid bliver det lavet stille
| og roligt!

Hej Lars

Siden er fin --koden ligeså. Godt initiativ.

Man kunne -rent pedantisk-, pointere at du mangler et <body> tag som skal
komme umiddelbar efter <head>. Det samtlige indhold i <head> er bogus, og
kan sagtens slettes.

<head>
*slet*
</head>

Meeen, som skrevet et par gange fungerer siden fra start -udover i IE-
glimrende i Mozilla, Opera, Netscape (dog tjekket med de seneste
versioner)...