Angående Fedt hale
Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-10-02 12:22

Hej Alle sammen

Vi har en maine coon hunkat på omkring de 6 mdr. Vi har ikke problemer med
selve hende. men hendes hale. der er et sted på halen hvor den er utrolig
feddet. og det synes vi ikke ser særlig godt ud, nu vi står og skal på
udstilling med hende i Odder i morgen.

Jeg har godt nok fået nogle råd, af en ven der har norske skovkatte, og jeg
vil da også prøve nogle af demmen jeg vil alligevel lige hører om der er
nogen her inde der har nogle ider til hvordan jeg kan få hendes hale
nogenlunde pæn til i morgen. Vi vaskede hende i går i noget kW mink olie
shampo, men den er stadig fedtet.

de råd jeg har fået er bland andet sulfo, og Håndrens den man selv bruger
hvis man har meget snavset finger.
jeg vil gerne hører om der er nogen der har erfaringer med at bruge det
håndrens. håndrenset hedder velpon håndrens, eller noget i den retning

vi vil sætte stor pris på hvis der er nogen der gider at svare så vi kan nå
at prøve at få hendes hale nogenlunde flot, vi er nok klar over at den
sikkert ikke når at blive perfekt til i morgen men bare nogenlunde vil også
være godt

De venligste hilsner Fra Marianne, samt fra Tweedy der ikke synes det er
sjovt at skal have vasket sin hale igen i dag

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-10-02 12:47

Hej
Min hankat skal også have halen ordnet inden i morgen. Jeg vasker den i Vel
opvaskemiddel og skyller godt, i morgen tidlig giver jeg ham lidt pudder på
halen, det virkede fint sidst gang. Det skal lige siges at han er siameser
og korthåret så måske skal der noget andet til for jer.
Held og lykke på udstillingen !
Vibeke

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-10-02 13:06

hej
tak for dit råd

også held og lykke til jer

hilsen marianne

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3daff504$0$1027$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Pernille Scharff

Dato : 18-10-02 13:45

Hej Marianne,

jeg har med succes brugt opvaskemiddel til min Maine Coon hankastrat da
han havde fedthale inden han blev kastreret.

Du kan også bruge Ellegaard Show Clean eller House of An-ju One Step
Grease Remover, de er ikke så "hårde" som opvaskemiddel.

Endelig har jeg hørt fra flere - men ikke selv prøvet - at man som
"forebyggelse" kan gnide Jean Peau Crystal Oil på de fedtede steder.
Katten vil se frygtelig ud i 14 dage, men det at tilføre olie gør altså
at fedtproduktionen i kattens hud ligesom afbalanceres bedre. Hvis du
affedter halen vil huden på sigt bare producere mere fedtstof.

Pudder eller tørshampoo på udstillingsdagen er også et godt trick, men
pas på med lyst pudder hvis katten er mørk *G*

Held og lykke på udstillingen!

/Pernille

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-10-02 14:12

hej

Også tak for dit råd.

Jeg har lige vasket hendes hale i noget håndrens og det ser ud til at det
har hjlupet, hendes hale er endnu ikke hel tør, men det skal nok komme
den ser ihvertfald meget bedre ud.

Hilsen Marianne
p.s. skal du ikke på udstilling i morgen

Fra : Pernille Scharff

Dato : 18-10-02 14:17

Hej Marianne,

> p.s. skal du ikke på udstilling i morgen

nej, vi springer over - vi skal på ferie i næste uge så jeg synes
hellere jeg vil gå hjemme og hygge om mitterne i weekenden.

/Pernille

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 18-10-02 18:26

Hej Marianne.

Som du selv skriver kan du ikke nå at få den perfekt til i morgen, men jeg
vil da gerne lige give mit besyv med alligevel . Vi har en hankat med
umådelig voldsom fedthale - og vi har på det bestemteste fået frarådet
håndrens og lignende, da den skrappe fedtfjernende effekt kan provokere
halen til at producere endnu mere fedt. Og så er man jo ligesom lige vidt.
Så hellere vaske den i opvaskemiddel og et par gange i shampoo - og husk for
Guds skyld at skylle. Skylle så meget, at det nærmest virker overdrevet, for
selv den mindste smule shampoo, der ikke er skyllet ud kan få halen til at
se endnu mere fedtet ud.

Husk ikke at være for hård med friseringen på stedet, for det er ligesom om
fedtet i halen gør, at hårene ikke sidder ordentligt fast, og så risikerer
du en skaldet plet i stedet.

Og så - som Vibeke skrev: Pudder. Brug noget godt pudder på udstillingen. Et
godt lag lige på det fedtede sted som får lov at virke i en halv times tid
før det børstes grundigt ud - og gør det gerne et par gange inden
bedømmelserne starter; sidst lige inden hun skal op.

Så har I i hvert fald gjort hvad I kunne .

Og hvis I så løber på Rita Henriksen fra Løvehulen, så spørg efter hendes
specielle affedter - det er vi begyndt at bruge, og det er bestemt ikke dumt
.

Venlig hilsen
Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.