Server på min computer
Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 18-10-02 11:58

Jeg vil gerne kunne logge/gå ind på min computer fra en anden computer.
Alså ikke i samme netværk. Men fra en anden computer som er på nettet.
Dvs. At min computer er logget på nettet, og den står tændt. Sådan jeg
derefter f.eks. kan downloade fra den, ved en af mine venner. Vel nærmest en
slags server.(gå ind på harddisken)
Min computer kører win98. Med stofanet opkobling.
Hvis det er muligt med et program/eller anden måde. Vil det så blive et
problem, at man automatisk får uddelt en ip´adresse på stofanet.
Men når man logger på stofanet. Så er det vel den samme ip´adresse.

Jeg har hjemmeside plads, også stofanet. Er det muligt med et program/eller
anden ting. At man nærmest kan lave et link på hjemmesiden til min
pc/harddisk.
Kan godt lave "password" på min hjemmeside så det er ikke et problem.

--
Bjørn E. Thorup
www.home1.stofanet.dk/thorup

Fra : Søren Blom

Dato : 18-10-02 17:38

"Bjørn E. Thorup" <bet75@KNIVhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne kunne logge/gå ind på min computer fra en anden computer.

Du kan sætte en FTP server op på din maskine. Så gør du det at du tildeler
dig slev et brugernavn og password derefter kan du fra dine venner computer
hente hvad du skal fra din maskine.
Når du ikke har fast IP adresse, så kan du jo enten notere din daglige IP
adresse eller bruge en af de services der tilbyde et alias til din IP
adresse, jeg kan dog ikke lige huske navnet på nogen.
Der findes masser af gratis FTP server programmer, find dem på
http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=stars+planets

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kenny P.

Dato : 18-10-02 17:55

"Bjørn E. Thorup" <bet75@KNIVhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis det er muligt med et program/eller anden måde. Vil det så blive et
> problem, at man automatisk får uddelt en ip´adresse på stofanet.

DHCP servere fungerer ofte på den måde at de ikke har lige så mange IP
adresser som kunder eftersom det ikke er nødvendigt. At alle kunder
tilknyttet en DHCP server skulle online på samme tid er ifølge statistik
ikke sandsynligt.
Nogen gange men ikke altid er DHCP servere konfigureret på en sådan måde at
i det øjeblik man forespørger og får tildelt en IP adresse "notere" DHCP
serveren sig en hardware komponents MAC adresse (fx. netværkskortet).
Næste gang man forespørger DHCP serveren om en IP adresse kontrollere
serveren MAC adressen og tildeler samme IP adresse som man fik tildelt sidst
med mindre den har været taget i brug af anden kunde i den tid hvor IP
adressen var ledig.
Ja, det er muligt at opsætte en server på din computer med dynamisk IP
adresse og hvis du synes det er problematisk at skulle kontrollere IP
adressen fra tid til anden kan du benytte http://dyndns.dk/

> Men når man logger på stofanet. Så er det vel den samme ip´adresse.

Er ikke sikker på at jeg forstår dig ret... men den nynamsike IP adresse du
får tildelt på StofaNet bliver er ikke NAT'et, ensbetydende med at den IP
adresse du kan aflæse i din IP konfiguration er den samme internt som
eksternt.
/Kenny

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-10-02 11:35

> [...]
> "This is not Nam, This is bowling. There are rules"
> Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man

Jeg mener ikke at de dynamiske IP adresser stofanet uddeler er offentlige.
Men ellers er det bare at downloade et ftp server program og sætte det op.
Jeg bruger selv cerberus, men har hørt fra flere at Bulletproof skulle være
nemt at have med at gøre.
Du kan evt. kontakte stofanet for at høre hvor meget en statisk offentlig IP
adresse koster.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002