MS Windows
briani 27239
Hvordan laver man .pdf-filer?
Fra : // Overby

Dato : 18-10-02 11:06

Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

- @ -
Daniel Overby Hansen aka mrDO
Find me on MSN Messenger: daniel@FJERNESoverbyhansen.dk
www.overbyhansen.dk
www.vis-logen.dk - ren morskab

Fra : René Prebendorf

Dato : 18-10-02 11:12

"// Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Adobe

Hilsen René

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-10-02 11:20

In dk.edb.system.ms-windows René Prebendorf wrote:

> Adobe

Det er vist lige lovligt bredt formuleret. Det er Adobe Acrobat (ikke
at forveksle med Adobe Acrobat Reader) som vist nok står for det der
med PDF-filer. Jeg mener ikke nogensinde at have set et program som
faktisk skriver direkte i PDF. I stedet består "pdf-programmer" i en
form for printerdriver, som i stedet for at skrive til en printer,
skriver til en pdf-fil. Det kan Acrobat bl.a., men der findes også
mange andre "pdf-printerdrivere".

--
Lars Stokholm

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 11:42

Lars Stokholm wrote:
> Jeg mener ikke nogensinde at have set et program som
> faktisk skriver direkte i PDF.

Adobe PageMaker...

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-10-02 12:46

In dk.edb.system.ms-windows Martin K wrote:

> Adobe PageMaker...

DOH! Ja, det er klart. Jeg tænkte i helt andre baner, på programmer
som Word, der i stedet for at have en "standard" som .doc, har .pdf.
Dem kan jeg uden stor fare påstå aldrig at have set ;) Altså
programmer, som direkte er beregnet til at lave PDF-dokumenter. Jeg
siger ikke at de ikke findes - jeg har bare aldrig set dem... Jeg kan
heller ikke se hvad formålet skulle være med et sådant program, når
nu der findes et væld af alternativer.

--
Lars Stokholm

Fra : René Prebendorf

Dato : 18-10-02 11:48

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist lige lovligt bredt formuleret.

Det var kort formuleret fordi deres hjemmeside fortæller alt

Hilsen René

Fra : meiland

Dato : 18-10-02 12:16

Hej //Overby !

Som du kan se er der mange måder at lave en pdf-fil på; diverse
adobe-programmer, printerdrivere osv.

Hvis du har en scanner kan du være heldig af der følger en printerdriver
med. Du kan finde en driver på http://site4.pdf995.com/download.html.

/Meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Ammitz

Dato : 18-10-02 12:38

"// Overby" skrev d. 18-10-02 11:06 dette indlæg :
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Adobe In-design 2.0, Illustrator 10, Photoshop 6,0 kan alle tre lave PDF
filer direkte.
Bruger du almindelige kontorprogrammer skal du lave PDF filerne via
Adobe Acrobat.
Adobe Acrobat Reader - er kun en lille del af Acrobat og kan kun bruges
at læse filerne med, - skal de fremstilles er det hele den meget dyre
pakke du skal have fat i.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonni

Dato : 18-10-02 12:36

Ammitz wrote:

> [...]
> Adobe Acrobat Reader - er kun en lille del af Acrobat og kan kun
> bruges at læse filerne med, - skal de fremstilles er det hele den

Hvis du bare har et eller to dokumenter du skal overføre til pdf,
tilbyder Adobe en begrænset online service
https://createpdf.adobe.com/index.pl/617543054.231263?BP=IE
bemærk dog at de lukker den fra kl 18 til 22 i aften, hvis det er her og
nu du skal bruge det.
Har aldrig selv brugt det, men det har da været anbefalet i div.
grupper.

Jonni

Fra : schlafen

Dato : 18-10-02 22:46

> [...]
> https://createpdf.adobe.com/index.pl/617543054.231263?BP=IE
> bemærk dog at de lukker den fra kl 18 til 22 i aften, hvis det er her og

kan anbefale denne gratis tjeneste der fungerer uden reklame
http://www.gobcl.com/

Fra : Bruun

Dato : 18-10-02 13:17

Hejsa,
"// Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Adobe Acrobat
Adobe Distiller

/ Kim

Fra : Remmen

Dato : 18-10-02 14:25

"// Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Adobe Acrobat hvis du gerne vil bruge mange penge på det. PDF995 hvis du vil
have det gratis (du bliver smidt til en reklameside hver gang du laver et
PDF dokument) eller billigt (uden reklamer) til ca. 10$. PDF995 installeres
som en printer som du så skal vælge for at lave dit PDF dokument.

Lars

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 14:35

Remmen wrote:
> [...]
> du laver et PDF dokument) eller billigt (uden reklamer) til ca. 10$.
> PDF995 installeres som en printer som du så skal vælge for at lave

Og hvor finder man denne...?

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 14:39

Med googles hjælp... http://www.pdf995.com/

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-10-02 14:44

http://pdf995.com/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-10-02 18:51

On Fri, 18 Oct 2002 12:05:54 +0200, "// Overby"
<danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote:

>Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

> [...]
Der findes programmer, som kan konvertere et Word-dokument (.doc) til
..pdf

Se f.eks. her, men PAS PÅ! - se nedenfor.

http://www.pdf995.com/

Jeg har prøvet disse programmer, og de fungerer udmærket;
men:
som det anføres på sitet, skal man finde sig i diverse reklamer, og
disse optræder i form af opkald til diverse internet-sider.
Da jeg prøvede programmerne, blev der installeret en masse spyware,
bl.a. noget, der hed Xupiter, og min browser blev ændret
(ny kommandolinie "Browsewise", ny startside mv.)
Heldigvis kunne AdAware og RegCleaner rydde op.
Det er altså ikke alt hvad der frit kan afprøves, som er pålideligt.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 18-10-02 23:53

"// Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Medmindre man vil betale Adobe (mange) penge for Acrobat så downloader man
freewareprogrammet Ghostwriter + Ghostword + Ghostprinter og laver det vha.
dem. Eneste minus er at man ikke kan videreeditere i eksisterende .pdf
filer.

Mvh.
Henk

Fra : ~~Wing~~

Dato : 18-10-02 23:54

>Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

Der findes andre programmer end Adobe til at lave pdf filer med, eksempelvis
Jaws http://www.jawspdf.com/

Med venlig hilsen

René

Fra : scn

Dato : 29-10-02 18:59

"// Overby" <danielFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program bruges til at lave .pdf filer

her skulle være muligheder.
http://www.tucows.com/mmedia/pdf95.html

der er også miligheden for at
bruge eks miktex www.miktex.org