Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til Powershot A40
Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 10:07

Hej!

Nogen der oplevet problemer ved brug af andre end Canons egne NiMH batterier
i Powershot A40?

Ellers er det jo lidt billigere at købe 4 AA NiMH ikke originale batterier +
lader.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-10-02 10:27

Sinkbæk wrote:
> Hej!
>
> Nogen der oplevet problemer ved brug af andre end Canons egne NiMH batterier
> i Powershot A40?

Jeg har en stak forskellige mærker batterier som jeg bruger i mit -
ingen problemer.

Du skal være opmærksom på at du ved højt mAh-tal får langt længre
brugsværdi og flere opladninger, så det kan betale sig at give noget
mere for at komme over 1500!

> Ellers er det jo lidt billigere at købe 4 AA NiMH ikke originale batterier +
> lader.

ikke lidt - meget

Du kan i øvrigt finde en serie gamle indlæg om batterier og indkøb af
disse online hvis du søger på groups.google.com.

Jeg har bla. købt harald Nyborgs - og er ret godt tilfreds!

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 11:45

Hej Jesper!

Tak for rådet!

Har lige fundet nogle ret billige på www.batterier.dk - 2000 MAh - 2 stk
69,95.
Det ser også ud til at de har intelligente ladere.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-10-02 13:16

On Fri, 18 Oct 2002 12:44:45 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote:

>Har lige fundet nogle ret billige på www.batterier.dk - 2000 MAh - 2 stk
>69,95.
>Det ser også ud til at de har intelligente ladere.

Dem kører jeg med, de er fantastiske.

--
Jens

Apathy Error: Don't bother striking any key.

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 13:19

Jens Petersen skrev:
> Dem kører jeg med, de er fantastiske.

Hvor længe kan de holde strøm ved almindelig brug (uden alt for meget brug
af LCD) ?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-10-02 14:16

On Fri, 18 Oct 2002 14:18:47 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote:

>Hvor længe kan de holde strøm ved almindelig brug (uden alt for meget brug
>af LCD) ?

Jeg har lige opladet dem, det varede 2½ time hvor en fuld opladning
tager 6 timer.

Jeg har brugt det i 14 dage og taget cirka 100 billeder de fleste med
LCD og en del zoom og tænd/sluk.

Laderen er en MW4798. Den er et udemærket kompromis mellem en
billig/langsom og en dyr/hurtig lader.

Ulempen er at den kun lader to celler ad gangen i serie, dvs. det
tager dobbelt så lang tid at lade fire celler.

Fordelen ud over prisen på 199,- er at den kan aflade en eller tre
gange. Med nye celler sætter man den til at af/oplade tre gange for at
få motioneret cellerne (det tager 36 timer

--
Jens

Never trust a skinny cook.

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 14:23

Jens Petersen skrev:
> Laderen er en MW4798. Den er et udemærket kompromis mellem en
> billig/langsom og en dyr/hurtig lader.
>
> Ulempen er at den kun lader to celler ad gangen i serie, dvs. det
> tager dobbelt så lang tid at lade fire celler.

Hvad så med MW5798N - også på batterier.dk - til 199,95.
Den kan oplade fire batterier ad gangen - men kan også omstilles til at
oplade kun to af gangen.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-10-02 14:32

On Fri, 18 Oct 2002 15:22:36 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote:

>Hvad så med MW5798N - også på batterier.dk - til 199,95.
>Den kan oplade fire batterier ad gangen - men kan også omstilles til at
>oplade kun to af gangen.

Den har ikke motioneringsfunktion og heller ingen cigartænderadaptor
(ekstraudstyr), men til gengæld kan den tage C og D celler.

--
Jens

Put on your seatbelt...I wanna try something...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-02 17:58

MW5798 har til gengæld motioneringsfunktion men koster så også 50kr
mere.

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-10-02 15:05

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Powershot A40?
>
> Ellers er det jo lidt billigere at købe 4 AA NiMH ikke originale batterier

Jeg købte nogle opladelige batterier hos Jem&Fix, de holder glimrende.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-02 21:04

Sinkbæk wrote:
:: Hej!
:: Nogen der oplevet problemer ved brug af andre end Canons egne NiMH
:: batterier i Powershot A40?
::

Jeg bruger nogle billige 1600 mAh fra Netto - 4 stk for 50 kr - de virker fortrinligt !

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Sinkbæk

Dato : 18-10-02 22:37

Jan Vestergaard skrev:
> Jeg bruger nogle billige 1600 mAh fra Netto - 4 stk for 50 kr - de virker
> fortrinligt !

....Men er de genopladelige?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-10-02 08:49

Sinkbæk wrote:
:: Jan Vestergaard skrev:
::: Jeg bruger nogle billige 1600 mAh fra Netto - 4 stk for 50 kr - de
::: virker fortrinligt !
::
:: ...Men er de genopladelige?
::
:: --
:: Med venlig hilsen
:: Thomas Sinkbæk
:: www.sinkbaek.com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-10-02 08:53

Sinkbæk wrote:
:: Jan Vestergaard skrev:
::: Jeg bruger nogle billige 1600 mAh fra Netto - 4 stk for 50 kr - de
::: virker fortrinligt !
::
:: ...Men er de genopladelige?

Ja - men jeg er ikke sikker på at de har dem altid ?

De stod i deres reklame på et tidspunkt - og jeg købte 4 pakker - og er glad for dem, men hvis man kan få 2000 mAh, så holder de jo
nok strømmen lidt længere ?

Men der er jævnlig nogle, der har billige batterier - og A40 er tilsyneladende ikke kræsen

Fra : Lars [8210]

Dato : 18-10-02 22:39

http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm