cichlider jager kampfisk
Fra : Kasper Petersen

Dato : 18-10-02 10:00

Jeg har 2 sommerfugle cichlider en han og en hun hvoraf hunnen er begyndt at
jagte min kampfisk (en han). Hvad kan være årsagen til dette? De sidste par
dage har de 2 cichlider holdt sig lidt i skjul bag planter. Er de ved at
yngle?

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 19-10-02 00:53

"Kasper Petersen" <k.p@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
par
> dage har de 2 cichlider holdt sig lidt i skjul bag planter. Er de ved at

Hej Kasper.
Jeg må indrømme at jeg ikke ved det helt store om cichlider, men jeg ved at
de er temmelig meget mere hurtige end kampfisken. Så er du veldig glad for
ham, så flyt ham til et eget akvarie. Han behøver ikke så meget. Rent vand
:), lidt varme og måske en plante eller to at gæmme sig bag, når han ikke
lige "gidder" at være social. Han har ikke behov for pumpe eller
lufttilførsel, da han henter sin luftforsyning fra vores luft.
Hilsen Ditte

Ps jeg håber for dig at dine cichlider er i legehumør, så du kommer til at
få fornøjelsen af unger :)

Fra : Søren Jensen

Dato : 24-10-02 11:22

Hej Kasper

Jeg har selv haft både kampfisk og sommerfugle cichlider sammen, og min
erfaring siger at når sommerfugle cichliderne kommer i leje humør, bliver de
meget territorielle, og nu er kampfisk ikke de hurtigste fisk, de søger
oftest læ bag store planter, som dine sommerfugle cichlider " nok " har
udvalgt sig som deres. Det er sundt for cichliderne at have nogle fisk de
kan jage væk, det styrker deres yngel pleje, hvis det er tilfældet så
tillykke, det er bare om at få nogle ud til de forskellige dyrehandler.
Dansk opdrættet sommerfugle cichlider er der ikke så mange af. Hvis du kan
leve med at din kampfisk han bliver jagtet lidt. så lad ham blive, ellers få
fadt i en ikke at for stor fisk, gerne med lidt farve istædet for.

Med Venlig Hilsen
Søren