Refresh og upload probs.
Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 09:53

Jeg benytter webwriter og coffeecup ftp, men har problemer med at siden ikke
refresher efter opload.
Hvad kan det skyldes. Det kan vel ikke være meningen at man selv skal
refreshe både ens forside og links sider?

Kan nogen hjælpe?

Mvh Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 10:02

Jakob D skrev:

> Jeg benytter webwriter og coffeecup ftp, men har problemer med
> at siden ikke refresher efter opload.

Er problemet at din browser ikke opdaterer din side efter at du har
uploadet en ny version?

> Hvad kan det skyldes. Det kan vel ikke være meningen at man
> selv skal refreshe både ens forside og links sider?

Jo (hvis jeg forstår dig korrekt). Browseren ved ikke noget om
hvornår du opdaterer dine sider, så du må selv bede om en refresh.
Hvis du har været inde på siden før i samme browsersession kan du
også nemt komme ud for at browseren henter en cachet version. Det
er npormalt kun når man åbner en ny browser at den ikke benytter
eventuel cacheinformation.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 10:14

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

[...]

- Jeg lavede lige en test, loadede en ændring op på sitet. jeg havde alle
browser-vinduer lukket. Åbnede et nyt og gik ind på sitet, - blev nødt til
at refreshe for at se ændringen. Det er jo lamt!
Kan det virkelig være rigtigt. Jeg kan jo ikke bede besøgende om at refreshe
i en en uendelighed?

Mvh Jakob

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-10-02 10:35

On Fri, 18 Oct 2002 11:14:24 +0200, "Jakob D"
<dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>at refreshe for at se ændringen. Det er jo lamt!
>Kan det virkelig være rigtigt. Jeg kan jo ikke bede besøgende om at refreshe

Jeg tror ikke dine besøgende nødvendigvis har dette problem. Problemet
er (næsten) helt sikkert i dine browser-indstillinger.
Sidder du evt. bag en proxy-server, der kan drille?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 10:52

Jørn Andersen skrev:
Jeg tror ikke dine besøgende nødvendigvis har dette problem. Problemet
er (næsten) helt sikkert i dine browser-indstillinger.
Sidder du evt. bag en proxy-server, der kan drille?

Prøvede også ude på mit arb. samme problem.
"nix" til det sidste ?.

Hvis nogen gider kan jeg oploade en test, så man kan se det med selvsamme
øjne?

Mvh Jakob

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 13:20

Er der nogen der så test forsvinde uden at refreshe?

Mvh Jakob
( der heller ikke har fattet af citere med > )

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-02 13:32

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der så test forsvinde uden at refreshe?
>
> Mvh Jakob
> ( der heller ikke har fattet af citere med > )

Klik på Funktioner -> Indstillinger -> Send -> "Format for afsendelse
af nyheder" og klik på "almindelig tekst" og klik på "Indstillinger
for almindelig tekst" klik på MIME og hvor der står "Tekst kodes med"
skal der stå "ingen" og marker "Tillad 8-bittegn i brevhoveder". Sæt
ombrydning til f.eks. 70 og marker at "Indryk originalteksten med ">"

Det skulle kunne gøre det.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom meget gerne med en vurdering i rette forum!

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 13:48

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> skal der stå "ingen" og marker "Tillad 8-bittegn i brevhoveder". Sæt
> ombrydning til f.eks. 70 og marker at "Indryk originalteksten med ">"

Det er så gjort- Tak.

Jakob

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-02 16:05

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det er så gjort- Tak.

Selv tak!

En fornøjelse at hjælpe folk der er villige til at lære!

God fornøjelse med din fortsatte brug af nyhedsgrupperne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 10:28

Jakob D skrev:

> - Jeg lavede lige en test, loadede en ændring op på sitet. jeg
> havde alle browser-vinduer lukket.

Lige for en sikkerheds skyld - med "lukket" mener du helt lukket,
ikke sandt - ikke bare minimeret?

> Åbnede et nyt og gik ind på sitet, - blev nødt til at refreshe
> for at se ændringen. Det er jo lamt!

Du kan selv styre hvordan din browser håndterer cacheload af sider.
Åbn internetindstillinger og vælg indstillinger i gruppen
"Midlertidige internetfiler" under fanebladet generelt.

Skift "automatisk" ud med "hver gang IE startes" og se om det
hjælper.

> Kan det virkelig være rigtigt. Jeg kan jo ikke bede
> besøgende om at refreshe i en en uendelighed?

Jeg ved ikke helt hvad IE gør for at afgøre hvornår en side skal
kontrolleres for opdateringer i indstillingen automatisk. Men du
kan måske afhjælpe problemet ved at indsætte metataggen
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT='no-cache'>.

Den bør dog kun bruges hvis du opdaterer din side meget ofte. Hvis
det kun er i udviklingsfasen at du har problemet kan du evt.
indsætte taggen midlertidigt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 10:46

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
Lige for en sikkerheds skyld - med "lukket" mener du helt lukket,
ikke sandt - ikke bare minimeret?

Helt lukket.

Skift "automatisk" ud med "hver gang IE startes" og se om det
hjælper.

Ingen effekt, skal stadig refreshe

[...]

Heller ingen effekt, skal stadig refreshe.

Tak for nogle ellers rigtigt gode råd. Den med IE er er lidt problematisk,
da jeg jo ikke kan lave tricket på de besøgenes pcèr.

Mvh Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 11:01

Jakob D skrev:

> Helt lukket.

O.k. Prøv at se om Jørns svar kan hjælpe. Du kan evt. smide din URI
herud, så kan vi se om problemet kun er hos dig.

NB: Du (eller rettere dit program) markerer ikke citater korrekt.
Hvis du ser på mit indlæg her er citatlinjer markeret med en eller
flere >'er. Det gør det nemt at se hvad der er ny tekst og hvad der
er citeret tekst. Outlook Express kan sagtens gøre det automatisk -
men da jeg ikke selv bruger det program kan jeg ikke fortælle dig
hvor du skal indstille det. Hvis du ikke selv kan finde det i
indstillingerne kan du besøge gruppen
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>, hvor der
er mange OE-eksperter.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 11:16

O.k. Prøv at se om Jørns svar kan hjælpe. Du kan evt. smide din URI
herud, så kan vi se om problemet kun er hos dig.

www.supermotard.dk på forsiden står følgende:
15 okt-2002-Da denne side er under oprettelse, forekommer der døde link
osv.......Der bliver hele tiden opdateret med nye ting. Så vær tålmodig, der
arbejdes på det. Så HUSK AT OPDATER DE ENKELTE SIDER.test

når i har bekræftiget at i har været inde på siden, fjerner jeg "test" , det
sidste ord i den ovenstående tekst.

Ok, den vil jeg lige læse på.

Mvh Jakob

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-10-02 11:36

Jakob D wrote in <aoomvu$31kr$1@news.cybercity.dk>:
> [...]
> osv.......Der bliver hele tiden opdateret med nye ting. Så vær tålmodig,
> der arbejdes på det. Så HUSK AT OPDATER DE ENKELTE SIDER.test

Jeg skulle lige til at skrive "nej der gør ikke", men så prøvede jeg at gøre
browseren større, og så kom det frem.

Problemet kan løses nemt ved at tillade scroll i den frame.

Jeg har lagt screenshots i dk.binaer

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 11:45

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Jeg skulle lige til at skrive "nej der gør ikke", men så prøvede jeg at
gøre
> browseren større, og så kom det frem.
>
> Problemet kan løses nemt ved at tillade scroll i den frame.

Er rettet.
Det er ren sjusk fra min side, vidste det egentligt godt.
Der er tonsvis af ting jeg lærer hver dag-herligt!

Venter lige på en tilbagemelding fra Jens, før jeg fjerner "test"

Mvh Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-02 12:07

Fri, 18 Oct 2002 12:00:43 +0200, skrev "Jens Gyldenkærne
Clausen" <jens@gyros.invalid>:

>O.k. Pr=F8v at se om J=F8rns svar kan hj=E6lpe. Du kan evt. smide din URI=20
>herud, s=E5 kan vi se om problemet kun er hos dig.
>
>NB: Du (eller rettere dit program) markerer ikke citater korrekt.=20

Og det er din skyld fordi du bruger Quoted Printable, så kan
OE-brugere ikke citere dine indlæg korrekt og nogle newsreadere
ser dine indlæg som ovenstående.

De bedste indstillinger af OE kan du se på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 11:48

Jakob D skrev:

> når i har bekræftiget at i har været inde på siden, fjerner
> jeg "test" , det sidste ord i den ovenstående tekst.

Jeg har set siden - inkl. "test".

> Ok, den vil jeg lige læse på.

Indtil du har gjort det vil jeg ikke kommentere dine indlæg
yderligere. Det har ikke noget at gøre med din person, men jeg
gider bare ikke blive ved med at bruge en masse ekstratid på at
læse og besvare indlæg der ikke følger retningslinjerne for
almindelig citatteknik.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 11:56

> [...]
gider bare ikke blive ved med at bruge en masse ekstratid på at
læse og besvare indlæg der ikke følger retningslinjerne for

Tak for kaffe!
Har været inde og lægge et spørgsmål om emnet på
dk.edb.software.mail+news.outlook-express, lige efter du nævnte det.
Jeg har blot ikke fået noget svar endnu.
Men er min manuellle citering ikke rigtig nu da?
Jeg gør skam mit bedste Jens.

Jeg fjerner "test" nu

Mvh Jakob

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 12:00

> [...]

Jeg har blot ikke fået noget svar endnu.
Men er min manuellle citering ikke rigtig nu da?

ups
Mvh Jakob

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-02 12:52

> Men er min manuellle citering ikke rigtig nu da?
> Jeg gør skam mit bedste Jens.

Det er herligt at se at du virkelig er villig til at lære, - det er jo
det vigtigste.

Ved manuel citering er det vigtigt at sørge for at der er en ">" foran
_hver_ linie og ikke kun den første linie!

Fortsæt med at være så lærevillig, så når du utrolig langt her på
usenet, - og jeg taler af egen erfaring: Jeg var meget længe om at
finde ud af at citere bare nogenlunde rigtigt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 12:37

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Og det er din skyld fordi du bruger Quoted Printable, så kan
> OE-brugere ikke citere dine indlæg korrekt og nogle
> newsreadere ser dine indlæg som ovenstående.

Damn - du har jo ret. Jeg har skiftet maskine for to dage siden og
i den forbindelse geninstalleret morver - men jeg kan nu ikke
forstå hvorfor den pludselig var sat til at benytte QP.

Jeg undskylder på det kraftigste.

> De bedste indstillinger af OE kan du se på
> <http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Dem kan jeg ikke bruge til så meget - jeg bruger
Xnews/morver/korrnews.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-02 13:20

Fri, 18 Oct 2002 13:36:53 +0200, skrev "Jens Gyldenkærne
Clausen" <jens@gyros.invalid>:

>Dem kan jeg ikke bruge til så meget - jeg bruger
>Xnews/morver/korrnews.

Og det lagde jeg så ikke mærke til, er vant til at det er
OE-brugere der sender i QP.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 13:29

Jakob D skrev:

> Er der nogen der så test forsvinde uden at refreshe?

Jeg gjorde ikke.

> ( der heller ikke har fattet af citere med > )

Prøv at svare på dette indlæg og se om det ikke sker af sig selv.
Læs evt. <news:Xns92AB8A7F74D2Djcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob D

Dato : 18-10-02 13:45

> Jeg gjorde ikke.

> Prøv at svare på dette indlæg og se om det ikke sker af sig selv.
> Læs evt. <news:Xns92AB8A7F74D2Djcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

Skulle det her være måden?
Jakob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 13:40

Jakob D skrev:

> yderligere. Det har ikke noget at gøre med din person, men jeg
> gider bare ikke blive ved med at bruge en masse ekstratid på

> Men er min manuellle citering ikke rigtig nu da?

Mht. manuel citering, så skal du - som Andreas Falck også har nævnt
- sætte en "> " foran _hver_ linje i citaterne (også selvom de
allerede skulle starte med ">". Hvis du ser herover, er der to
markeringstegn ved den første linje, mens der kun er ét ved de
efterfølgende to. Det ser derfor ud som om at jeg har skrevet linje
1, mens du har skrevet linje 2 og 3.

> Jeg gør skam mit bedste Jens.

Det er jeg ikke i tvivl om. Og jeg må med stor beklagelse tilføje
at det faktisk er mig selv der - ubevidst - har forhindret dig i at
citere korrekt. Ved en fejl er mit usenetprogram blevet indstillet
til at sende indlæg med en kodning der hedder Quoted-Printable. Den
er sådan set ikke forkert - men den bør ikke bruges, fordi Outlook
Express (og muligvis også andre programmer) ikke kan citere qp-
indlæg korrekt.

Der skal således næppe ændres noget i dit program - fejlen skulle
ikke opstå med mindre du svarer på qp-indlæg (og i det tilfælde kan
og bør du gøre afsenderen opmærksom på at de sender i et
uhensigtsmæssigt format).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 13:42

Andreas Falck skrev:

> Klik på Funktioner -> Indstillinger -> Send -> "Format for
> afsendelse af nyheder" ...

> Det skulle kunne gøre det.

Nej - problemet er at OE ikke kan citere quoted-printable-indlæg.
Det er (desværre) ligegyldigt om programmet i øvrigt er indstillet
korrekt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-02 16:05

> Nej - problemet er at OE ikke kan citere quoted-printable-indlæg.
> Det er (desværre) ligegyldigt om programmet i øvrigt er indstillet
> korrekt.

Korrekt - den lille "finesse" havde jeg lige glemt i farten!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-02 14:08

Jakob D skrev:

> Skulle det her være måden?

Præcis. Hvis man går i petitesser ville det være bedre med en
kortere indledningstekst [1] og måske lidt færre citatlinjer [2].
Men det vigtigste er helt i orden, og mine petisseråd skal kun
tages som gode råd - ikke som absolutte ordrer.

1) Sammenlign din egen indledning:

| "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

med den jeg bruger:
| Jakob D skrev:

De giver begge oplysning om hvem der har skrevet det indlæg man
besvarer. Den øverste indlæg skriver navn, mailadresse og msgID,
den nederste kun navnet. Der er ikke 100 % enighed om en standard
for indledningstekster, men de fleste klarer sig med navn eller
evt. navn + mail som eneste variable felter i indledningen.
MessageID for det foregående indlæg kan findes i headeren, så det
er ikke nødvendigt at have det med i indledningen.

2) Noget af det sværeste at lære på usenet er efter min mening hvor
meget eller lidt man skal citere. Generelt kan man sige at man
altid bør citere noget (så har man noget at hænge nye kommentarer
op på) men næsten aldrig citere det hele. Se eventuelt
formuleringen i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen