ulempen ved en stor hund
Fra : Musen

Dato : 18-10-02 09:12

Igår havde min mand lavet flæskesteg som vi fik til aftensmad. Resten stod
på køkkenbordet, og skulle skæres i skiver til pålæg. Min mand spurgte om
jeg ikke lige kunne stille den i køleskabet inden jeg gik i seng. Joe det
kunne jeg da godt, så en times tid senere, gik jeg ud for at gøre det, men
nææh hvor dejligt, det havde han allerede gjort...Troede jeg.
Det viste sig, at fristelsen var for stor for Samson, så han havde
simpelthen snuppet hele stegen med ud på sit tæppe, og så ellers holdt fest,
og ingen af os havde opdaget det. IIIIIIIIIH altså, af og til ønsker jeg det
var en minipuddel vi havde...For hvad gør man? Hunden kan jo bare kigge hen
langs bordet og nemt tage hvad der er, han behøver ikke engang at strække
sig efter det. Og en time efter, er det jo temmelig for sent at skælde ud,
selvom der ikke var mange godnatnysser lige der!!
Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan man lærer en hund ikke at
tage hvad der er på bordet? Han ved godt, at han ikke må tage noget uden at
vi siger værs´god (ikke engang sin egen mad), han får ikke godbidder i ny og
næ, og han kunne aldrig drømme om så meget som at snuse på bordet når vi ser
det, så vi har ingen mulighed for at tage ham på fersk gerning...
Håber nogen kan hjælpe
/Musen

Fra : BN

Dato : 18-10-02 09:19

Hejsa Musen eller nærmere Samson

Fy... slemme hund!

Da jeg fik min dejlige Springer Spaniel, mødte jeg ofte en ældre mand i
partken, som havde haft mange hunde. Jeg spurgte ham tit til råds, efter
Sandra havde spist fjernbetjeninger, gulvtæppet osv. (hun kunne ikke lukkes
ude af stuen, det kan hun i dag). Han sagde bla. at hvis hun tog noget fra
bordet som var meget fristende, så skulle jeg gøre følgende:

En pølse bindes med snor, som så bindes til at metalgrydelåg. Pølsen ligger
du ca. 5 cm inde på bordet, mens grydelåget ligger længere inde. Når Samson
finder fristelsen for stor, vil han tage pølsen, og grydelåget vil falde på
gulvet med et ordentligt brag.

Man kan måske synes det er synd, men faktum er, at den ældre mands hund
aldrig igen nærmede sig køkkenbordets kant, og hunden fik heller ikke skæld
ud for at hugge mad mere.

God fornøjelse

Hilsen BN

Fra : Musen

Dato : 18-10-02 18:19

> Fy... slemme hund!
Jep...Det sagde jeg også, men han logrede bare og slikkede sig om munden
*tsk*

> [...]
> ude af stuen, det kan hun i dag). Han sagde bla. at hvis hun tog noget fra
> bordet som var meget fristende, så skulle jeg gøre følgende:

Dejligt at møde en med erfaring, der så oveni købet vil dele ud af den

> [...]
Samson
> finder fristelsen for stor, vil han tage pølsen, og grydelåget vil falde

Det lyder jo genialt...Det bliver afprøvet lige med det vuns.

> Man kan måske synes det er synd, men faktum er, at den ældre mands hund
> aldrig igen nærmede sig køkkenbordets kant, og hunden fik heller ikke
skæld
> ud for at hugge mad mere.

Tjoe...Men det er også synd for min mand, der har stået og lavet flæskesteg,
at hunden spiser den

Tusind tak for rådet

/Musen

Fra : BN

Dato : 23-10-02 16:00

Hejsa Samson

Har du lært at holde dig på god afstand fra bordet?

Jeg glæder mig til at høre hvordan det gik, og om forskrækkelsen i det hele
tagewt har hjulpet.

Fra : Bettina

Dato : 21-10-02 07:46

"BN" <bn@mailme.dk> wrote in message
> [...]

> Man kan måske synes det er synd, men faktum er, at den ældre mands hund
> aldrig igen nærmede sig køkkenbordets kant, og hunden fik heller ikke

Den teknik kan jeg kun tilslutte mig. Den virkede i hvert fald glimrende på
min tidligere hanhund....noget af et madøre, han var konstant døden nær af
slut..mente han í hvert fald selv.
Men et grydelåg der røg på jorden i det øjeblik han snuppede en pølse fra
løkkenbordet, DET var effektivt!

Bettina

Fra : Gjøl

Dato : 21-10-02 18:41

"Bettina" <pruehs@mocka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> slut..mente han í hvert fald selv.
> Men et grydelåg der røg på jorden i det øjeblik han snuppede en pølse fra

Den vil jeg afprøve på min Bjørnehund, men er der noget der larmer lit mere,
fordi et grydelåg her i huset er af glas :( og på gulvet er der tæpper.)
Evt. flere stykker køkkenværktøj larmer inden det falder ned.

canislupus@vandring.dk
www.Vandring.dk

Fra : Ann

Dato : 18-10-02 10:18

"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en meddelelse
> [...]
ser
> det, så vi har ingen mulighed for at tage ham på fersk gerning...

Der har Samson vist rigtig fået sig et festmåltid
Jeg kan godt forstå at fristelsen var mere end han kunne klare *Grin*
Jeg har selv haft en hund som kunne finde på at stjæle bøffer direkte fra
stegepanden, hvis man vendte ryggen til

--
M.V.H.

Ann Jensen

Dagens Dyr - Dit kæledyr på nettet !
www.dagensdyr.dk

Fra : Rikke Andersen

Dato : 18-10-02 11:25

Ja hvis du ikke fodrer den godt nok, må den jo sørge for sig selv *S*

Mine hunde er præsis som dine - kunne ikke drømme om at tigge eller tage
noget på bordet, hvis jeg ser det, men de er altså ikke 100% ærlige hvis jeg
er væk.

Engang for nogle år siden skulle jeg have en del gæster. Jeg var i totalt
god tid og havde styr på alt. Kødet (adskillige koteletter) var gjort klar
og lå på køkkenbordet sammen med de hakkede grøntsager osv. Nu var jeg jo i
god tid, så jeg dryssede rundt inde i stuen og dækkede bord osv. Loppe (min
vidunderlige slyngelhund) kom pludselig ind til mig og var så glad, så glad.
Logrede og ville kysse og bide i arm osv. Den fik naturligvis en masse klap
og kæl. Så gik den igen. Lidt efter kom den igen og var så glad så glad.
Episoden gentog sig og jeg fattede ikke en meter. 5 eller 6 gang han kom
tænkte jeg alligevel at der var sq godt nok underligt, men jeg fattede
stadig ikke mistanke.

Da det så blev tid til at jeg skulle tilberede maden og kom ud i køkkenet
var alle koteletterne væk, og så fattede jeg det pludseligt. Loppe kommer
altid og siger tak for mad når han har spist, så da han sagde tak for mad
for den første kotelet og jeg kyssede og klappede tænkte han naturligvis.
Hallo hvor fedt, og drog ud efter den næste. Så den elendige køter kom og
sagde tak for hver eneste stykke kød inden den stjal det næste.

Måske min fremragende tidsplan pludselig var kaotisk, fordi jeg måtte i
brugsen efter mere kød................

Det er sq vidunderligt at have hund *S*

Mange hilsner

Rikke

Fra : Musen

Dato : 18-10-02 18:22

Klip---
> [...]
> Hallo hvor fedt, og drog ud efter den næste. Så den elendige køter kom og
> sagde tak for hver eneste stykke kød inden den stjal det næste.

Sq da ellers en høflig hund du har der...Måske skulle man lære ham det, så
kunne man i det mindste vide, hvornår han havde taget noget

Skønt navn iøvrigt (Loppe)

/Musen

Fra : Jørgen

Dato : 18-10-02 12:28

Hej

Jeg har se en video film "Forstå din hund"
Der brugte de ja/nej øvelserne.

Du lægger en f.eks. et svineøre eller lin. på bordet
kant og går forbi med hunden i snor, sig nej hvis
hunden prøver at tage maden eller er intresseret,
læg det forskellige steder, derefter lægger du det
på gulvet hvor hunden gerne må få maden og du
siger ja til hunden ros så hunden.

hilsen Jørgen og Nico

Fra : Musen

Dato : 18-10-02 18:24

> [...]
> hunden prøver at tage maden eller er intresseret,
> læg det forskellige steder, derefter lægger du det
> på gulvet hvor hunden gerne må få maden og du

Jo det er skam smart...På den måde har vi lært Samson ikke at tage noget
uden at have fået lov....Men i hans verden gælder det jo altså kun når vi
kigger, og det er vildt svært at lære ham det, når vi ikke kigger....Ja for
så kan vi jo ikke se det

/Musen

Fra : Mari

Dato : 18-10-02 19:57

"Musen" <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en meddelelse
> IIIIIIIIIH altså, af og til ønsker jeg det
> var en minipuddel vi havde...

En minipudel bruger "hjælpemidler"........
Forestil dig en minipudel, efter den har fortæret familiens
søndagssteg. Det hænder også for pudelejere, at hunden
tager sig friheder ........ )

Mh