Bedste støjsvage PSU til under 500 kr søge~
Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-10-02 02:43

Min bror skal bruge ny PSU - og vil max give 500 kr.

Jeg var en varm fortaler for min Enermax til 1895 kr, men han vil ikke
ofre så mange penge på en forbandet strømforsyning (forstår ham sgu'
egentlig godt :))

Hvad vil I anbefale, når den skal kunne trække en P4 2 Hgz, 2 CDRW
drev, 1 harddisk og 2 blæsere ?

Den skal være så støjsvag som muligt, men det er svært at finde noget
støjsvagt til under 700 kr - har I et godt tip/bud ?

Skal helst være at finde i en butik i storkbh/nordsjælland - på
forhånd tak for hjælp :)

Chieftechs ligger i et rimeligt prisleje, men de larmer en hel
del.........

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Cacba

Dato : 18-10-02 04:11

> Min bror skal bruge ny PSU - og vil max give 500 kr.

Jeg har lige faaet en JNC 400W.. 283,- incl porto.. billig og kører fint..
syntes selv den er meget støjsvag.. dog har jeg alligevel smækket en papst
12db i..

Cacba Out

Fra : Lars

Dato : 19-10-02 09:57

On Fri, 18 Oct 2002 03:43:23 +0200, Dr. Ralph
<dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> [...]
>
>Den skal være så støjsvag som muligt, men det er svært at finde noget
>støjsvagt til under 700 kr - har I et godt tip/bud ?

En Enermax, selvfølgelig. Enten en 253W (fåes til ca. 450) eller
en 303W hvis han vil have lidt ekstra (ca. 550,-)

>Skal helst være at finde i en butik i storkbh/nordsjælland - på
>forhånd tak for hjælp :)

Zitech fx.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Andersen

Dato : 19-10-02 20:18

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhånd tak for hjælp :)
>
> Chieftechs ligger i et rimeligt prisleje, men de larmer en hel

Jeg ville købe den PSU jeg fandt egnet uden at tænke på
støjen. Derefter ville jeg skille den ad og udskifte blæseren
med en 12 dB Pabst, for den er godt nok lydsvag.
Har selv med held foretaget ovennævnet indgreb med
stor nedgang i støjen (CPU blæseren er værst med 21 dB)
Hvis man (for en sikkerheds skyld) køber en med mange
"overskuds" watt, så bliver den nok aldrig særlig varm.