Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Røde øjne på Canon S40
Fra : rondo

Dato : 17-10-02 20:18

Jeg har købt et Canon S40 digitalkamera, som jeg er utrolig glad for. Jeg
har bare et problem, idet jeg primært bruger det til at tage billeder af min
2½ måned gamle datter. Problemet er, at hun får røde øjne på utrolig mange
af billederne. Jeg ved, at der er en funktion i kameraet, som skulle
forhindre røde øjne, men jeg kan ikke få den til at virke. Jeg håbede
derfor, at der var en venlig sjæl, som ville skrive en lille guide til
hvordan, man undgår røde øjne på billederne med den type kamera. Alternativt
ville jeg høre, om der er andre, som har samme problem. Det kan jo være, at
Canon har overdrevet effektiviteten af denne feature i deres manual....

rondo (remove NO SPAM from e-mail address)
____________________
I'm the captain on this ship.......
and I've my wife's permission to say so

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 17-10-02 21:17

Hej rondo
hvis rummet er for mørkt opstår dette tit, flere lys kilder kan afhjælpe
dette med røde øjne, du kunne prøve at sende et billede på nettet på
www.fotokrik.dk hvis du er heldig falder der nogle guldkorn.

hilsen Torben Callesen

Fra : rondo

Dato : 17-10-02 22:45

Tak for tippet. Til at begynde med har jeg smidt et billede i
news:dk.binaer, hvor hun har fået meget røde øjne.

Fra : Ivar

Dato : 17-10-02 23:25

rondo skrev:

> Problemet er, at hun får røde øjne på utrolig mange
> af billederne.

Det hurtige svar: Brug ikke blitz.

Kameraer med blitzen tæt på linsen vil lave billeder med
røde øjne, ligegyldigt hvor meget "blinke automatik" der
er i kameraet. Hvis man bruger blitz skal den være
et stykke væk fra linsen.

Ivar