MS Windows
briani 27239
Problemer med min nye computer!
Fra : iben_dk

Dato : 17-10-02 19:37

Hejsa, jeg vil høre om der er nogen/en;) som kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt en monster cupe computer og skal til at instalere
windows
på den. Jeg sætter først xp'en i og der sker ikke mere and at jeg ender

beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle
win98se og
en boot diskette, det samme sker.

Jeg ringer til butikken de siger det må være fordi der ikke er en boot
fil
på min windows (det er godtnok også en jeg har fået af min søster) men
min
gamle windows skulel da virke!!! Men nej, selv efter han guider mig
igennem
en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
hjælper det ikke. Nu er butiken lukket så jeg tænkte om der ikke skulle
være
nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

Mvh
Iben

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen B

Dato : 17-10-02 19:40

On Thu, 17 Oct 2002 18:37:10 GMT, "iben_dk" <iben_dk.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>være
>nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

prøv at loade bios optimized save and exit og lad være at lave andre
ændringer så skal det virke med boot på diskettedrevet
/steen

Fra : Frans Jensen

Dato : 17-10-02 20:02

<iben_dk.news@kandu.dk> wrote:

>beskeden "ingen tilgængelig harddisk"

har du prøvet at "autodetecte" harddisken i BIOS?

>jeg prøver så med min gamle
>win98se og
>en boot diskette, det samme sker.

og du er helt sikker på, at den diskke er i orden?

prøv ellers at formattere en diskette og vælg punktet

"kopier systemfiler"

en sådan diskette burde din nye maskine kunne boote på,
medmindre boot fra floppy er slået fra i BIOS

ting du skal se efter:

bliver der lys i harddisklampen lidt efter at du har startet
maskinen?

forsøger den at læse fra diskettedrevet?

>Men nej, selv efter han guider mig
>igennem
>en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
>hjælper det ikke.

så burde den kunne boote,

hmm, hvis du får fat i sælger så prøv at spørge om de testede
maskinen inden de solgte den til dig,

>Nu er butiken lukket

sådan er det altid, Murphy's lov

>så jeg tænkte om der ikke skulle
>være
>nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

fejlfinding pr. nyhedsgruppe er nok ikke det allerbedste,

kabler kan vende forkert elller sidde i det forkerte stik

stik kan løsne sig mulighederne er mange

--
girls and sex
can't beat

Fra : reno

Dato : 18-10-02 06:55

eller er harddisken formateret.
mvh. reno

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-10-02 22:14

"reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> eller er harddisken formateret.
> mvh. reno

Det er ligegyldigt. Ved boot skal den finde harddisken alligevel. Hvordan
skulle man ellers komme til at fdiske og formattere?
Hvis ikke den kan finde harddisken er det typisk forkert opsætning af bios.
Her kan man sætte den til auto.
Dernæst kan den være jumpet forkert eller sat forkert på et kabel, eller
kablet er ikke trykket ordentligt i.

Kurt

Fra : reno

Dato : 19-10-02 12:48

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ligegyldigt. Ved boot skal den finde harddisken alligevel.

Selvfølgelig, jeg havde ikke lige læst spørgsmålet korrekt.
Godt at der er nogen som er vågne. :)
mvh reno

Fra : Morten

Dato : 18-10-02 07:21

Hvis dit bundkort har RAID kontroller og operativ-systemet ikke "lige"
kender driveren, giver det den fejl du oplever. - TYPISK med
Promise-chipsets...

Prøv at flytte IDE-kabler over i en "normal" IDE port på bundkortet og
installer igen.
- Du kan så senere flytte tilbage, når den korrekte driver er installeret.

/Morten