PII 400 Mhz... Gode WWII spil
Fra : Carsten Riis

Dato : 17-10-02 16:38

Hej gutter og gutinder.

Nu kan min maskine ikke køre Battlefield1942. Suk.

Men jeg går og tænker på om der ikke andre spil i samme genre som jeg
kan klare med min PentiumII 400 Mhz.

Jeg tænker på sådan noget som Medal of Honor (men den kræver vist en PII
450Mhz).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ole

Dato : 17-10-02 17:14

½øj.
Hvad har du af RAM, grafikkort? Det har jo en del at sige.

Prøv med Rainbow six, den kan køre på en lille maskine.

/Ole

Fra : Martin K

Dato : 17-10-02 17:51

Ole wrote:
> ½øj.
> Hvad har du af RAM, grafikkort? Det har jo en del at sige.
>
> Prøv med Rainbow six, den kan køre på en lille maskine.

Det kan det nemlig, men det har ikke meget at gøre med WW2...

--
Martin K

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-10-02 23:13

Ole wrote:

> ½øj.
> Hvad har du af RAM, grafikkort? Det har jo en del at sige.

256 Mb SDRAM 100 Mhz
8 Mb ATI Rage IIC AGP1x
Bundkort Asus P2b med nyeste Beta Bios (jeg mener det er 1014).
Lydkort Creative Soundblaste PCI 64v

Fra : Ole

Dato : 18-10-02 01:54

OK, så skal du jo nok gå efter spil, der er udgivet under WWII *GG*

Fra : AVD ApS [Ian Thomsen~

Dato : 18-10-02 09:06

*gg* hehe, sjovt indlæg der ole! Ja med et 8 mb ati grafikkort , kan han
godt droppe det! Jeg anbefaler, nyt bundkort, cpu, grafikkort, ram, det
burde hjælpe og kan fås til overkommelig pris.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-02 15:53

"AVD ApS [Ian Thomsen]" wrote:

> *gg* hehe, sjovt indlæg der ole! Ja med et 8 mb ati grafikkort , kan han
> godt droppe det!

Der burde da være spil (gerne lidt ældre) som jeg kan køre.

Jeg har desværre ikke kunne finde en oversigt over spil, som udkom
tilbage i 1999 hvor jeg købte de enkelte dele i maskinen.

> Jeg anbefaler, nyt bundkort, cpu, grafikkort, ram, det
> burde hjælpe og kan fås til overkommelig pris.

Selv overkommelige priser bliver store, når der er for meget måned
tilbage i slutningen af pengene.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-02 14:08

Ole wrote:

> OK, så skal du jo nok gå efter spil, der er udgivet under WWII *GG*

sjov hva.

Jeg kan røbe, at fx RedAlert2 kører fremragende på min maskine.

Fra : JH

Dato : 18-10-02 09:59

Carsten Riis wrote:
> [...]
> kan klare med min PentiumII 400 Mhz.
>
> Jeg tænker på sådan noget som Medal of Honor (men den kræver vist en

Hvis du kan klare turbaserede spil, er der Combat Mission 1+2.
Der også Sudden Strike 1+2 (RTS).

JH

Fra : Ole

Dato : 18-10-02 10:01

½øj igen.

Det vil hjælpe dig en hel del, hvis du smider 500.- i r*ven af maskinen og
køber dig et GeForce2 kort, så kan du køre en del programmer, der er kommet
for bare 1½ år siden. Dit 8Mb kort er stort set ikke til noget, med mindre
det skal se ud som om det er byttet med Duplo.

/Ole

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-02 14:09

Ole wrote:

> [...]
> for bare 1½ år siden. Dit 8Mb kort er stort set ikke til noget, med mindre
> det skal se ud som om det er byttet med Duplo.

Spørgsmålet er så om mit bundkort kan køre "moderne" grafikkort med
hensyn til volt og AGP-hastighed.

Fra : Esben

Dato : 18-10-02 16:51

> Spørgsmålet er så om mit bundkort kan køre "moderne" grafikkort med
> hensyn til volt og AGP-hastighed.

Jeg har et bundkort mage til, og har netop sat et Radeon 9000 kort med
64MB RAM i - det kører fint, men processoren er lidt en flaskehals
(990Mhz Celeron). For 2-400kr kan du nok godt finde et brugt Geforce 2
og få godt udbytte af det. Men sørg endelig for at det ikke er et GF2
MX200

--
Esben