åbne porte i router
Fra : morten jensen

Dato : 17-10-02 16:37

Nogle der ved hvordan jeg kan åbne nogle porte i min router
routeren er en motorola sb 4200e surfboard cabelmodem

tænker på så jeg lave pc til pc opkald vil icq

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-10-02 22:01

In article <aomli3$6os$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, morten jensen wrote:
> Nogle der ved hvordan jeg kan åbne nogle porte i min router
> routeren er en motorola sb 4200e surfboard cabelmodem
>
> tænker på så jeg lave pc til pc opkald vil icq

Det er ikke en router, men som navnet siger et kabelmodem.
Alle i hele verden burde kunne nå dig på din eksterne IP
adresse, hvilket er forskelligt fra den IP adresse din
maskine har, hvis du eksempelvis er stofa kunde.

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 20-10-02 17:50

"morten jensen" <ejnarmc@hotmail.com> wrote in message
> Nogle der ved hvordan jeg kan åbne nogle porte i min router
> routeren er en motorola sb 4200e surfboard cabelmodem
>
> tænker på så jeg lave pc til pc opkald vil icq

Det er ikke en router men et kabelmodem, det vil sige at der er åbnet for
alt. Det er dog ikke sikkert at du har en offentlig IP, det kommer lidt an
på hvilken Internet Udbyder du har.

Prøv at gå ind på www.myip.dk og se hvad din IP står som.
Derefter start menu -> kør
'winipcfg' for windows 95/95
'ipconfig' for 2k/xp

Hvis IP du får der, og den fra myip.dk er ens har du offentlig IP. Ellers
skal du kontakte din udbyder og bede om en offentlig IP. Det koster typisk
~30 kr/måned.

--
Andreas Jeppesen