MS Windows
briani 27239
Genstart af WinXP
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 17-10-02 15:19

Når jeg forsøger at lukke WinXP ned genstarter den bare, jeg er med på at
det er fordi der er noget dårligt når den lukker ned, og derfor genstarter,
men hvor kan jeg se hvad det er der går galt?

Fra : Torben Jensen

Dato : 17-10-02 16:20

Jakob Johannessen <whisky@post4.tele.dk> skrev:
>Når jeg forsøger at lukke WinXP ned
>genstarter den bare, jeg er med på at
>det er fordi der er noget dårligt når
>den lukker ned, og derfor genstarter,
>men hvor kan jeg se hvad det er der går galt?

Hej gå ud i denne putter,vis systemoplysninger,avanceret,start og
genoprettelse,fjern flueben i genstart automatisk,og prøv dig frem.

Mvh
Torben

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 18-10-02 10:36

> Hej gå ud i denne putter,vis >systemoplysninger,avanceret,start og
> genoprettelse,fjern flueben i genstart automatisk,og >prøv dig frem.

Når jeg gør det ender jeg, under nedlukningen, ud med en skærm lilla skærm
med lodrette hvide streger, og nogle, for mig at se, tilfældige bogstaver
inde bagved, så det blev jeg altså ikke klogere af.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 12:33

Jakob Johannessen skrev:

> [...]
> lilla skærm med lodrette hvide streger, og nogle, for mig at se,
> tilfældige bogstaver inde bagved, så det blev jeg altså ikke

Det tyder på at du har problemer med grafikkortet så.

Madsen.

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 18-10-02 12:42

> Det tyder på at du har problemer med grafikkortet så.

Det kan jeg ikke forstå, for de første mange gange jeg brugte computeren var
der ingen problemer med at slukke, og alt det som drejer sig om grafikkortet
var installeret da jeg fik computeren.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 12:50

Jakob Johannessen skrev:

> Det kan jeg ikke forstå, for de første mange gange jeg brugte
> computeren var der ingen problemer med at slukke, og alt det som
> drejer sig om grafikkortet var installeret da jeg fik computeren.

Når du siger at du får en lilla skærm med lodrette hvide striber med
noget tekst som du ikke kan tyde, så tyder det på grafikkortsproblemer
for skærmen skal være blå med tydelig hvid skrift. Om man så kan forstå
teksten er en anden sag, men den skal være læsbar.

Madsen.

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 18-10-02 14:01

> [...]
>for skærmen skal være blå med tydelig hvid skrift. Om man så kan forstå
>teksten er en anden sag, men den skal være læsbar.

Okey, jeg var måske ikke tydelig nok i forklaringen. Det er godt nok
almindelige bogstaver som der står bagved træmmerne, men bogstaverne virker
til at være sat tilfældigt sammen. Den lukker godt nok ned, men når jeg er
blevet logget af, og den siger lukker computeren går den efter et stykke tid
i lilla skærm...

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 14:15

Jakob Johannessen skrev:

> Okey, jeg var måske ikke tydelig nok i forklaringen. Det er godt
> nok almindelige bogstaver som der står bagved træmmerne,

Der skal ikke være tremmer på en BSOD. (Blue Screen Of Death).

> ...men bogstaverne virker til at være sat tilfældigt sammen. Den
> lukker godt nok ned, men når jeg er blevet logget af, og den siger
> lukker computeren går den efter et stykke tid i lilla skærm...

Jeg har aldrig set en lilla skærm i WinXP. Her er den klart blå, men
ok. Hvad siger logbogen?
Se evt.: <news:Xns92AB81E528CE3copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>
- hvis du ikke ved hvordan du kommer ind til logbogen.

Madsen.

Fra : PARKENSS

Dato : 17-10-02 18:06

"Jakob Johannessen" skrev d. 17-10-02 15:19 dette indlæg :
> Når jeg forsøger at lukke WinXP ned genstarter den bare, jeg er med på
at

Hej Jakob

Jeg blev meget nysgerrig da jeg så dit efternavn Johannessen, der er jo
ikke ret mange der har dette navn
Da jeg selv hedder Johannessen tænkte jeg på om vi måske delte aner på
en eller anden måde !?
Er du også blevet nysgerrig, så send mig en Mail på :
parkens@worldonline.dk

Hilsener
Vibeke

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 17-10-02 22:53

Det kan være USB enheder der gør at den genstarter, jeg har selv et
compactflash drev der laver dette nummer, men nede i hjønet hved siden af
uret, er det et ikon "sikker fjernelse af hardware" hvis du stopper usb
enheden der, slukker pc'en i stedet for genstart.